Complotdenkers?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Deze school, Spinoza20first (H.J.E. Wenckebachweg 44, Amsterdam - onderdeel van Stichting Spinoza Lyceum), claimt middels een persbericht, geplaatst door Marie Croes, dat het om een oud-leerling gaat.

Aangezien Lisa 17 was, was ze nog leerplichtig tot het einde van het schooljaar waarin ze 16 werd. Er is hier een school die nadrukkelijk spreekt over een oud-leerling, niet over een leerling.

Als het meisje een actieve vervolgopleiding zou volgen bij een MBO of HBO, dan zou een dergelijk opleidingsinstituut zich uitspreken, een stilteruimte op de campus inrichten, haar klasgenoten voorop laten gaan in de stille tocht etc. etc.

Het is dus erg onwaarschijnlijk dat ze een actieve vervolgopleiding genoot.

Er moet dus een Lisa uit Abcoude zijn haar diploma bij Spinoza20first heeft gehaald in in schooljaar:
2022 - 2023 MAVO (vroege leerling of klas overgeslagen)
2023 - 2024 MAVO (meest logisch) of HAVO (vroege leerling of klas overgeslagen)
2024 - 2025 MAVO (1x doubleren) of HAVO.

Dat moet eenvoudig na te kijken zijn in de examenboeken.

Wie heeft contacten bij deze school en kan dit nakijken?

Als dat zo is dan mag er best een klokkenluider naar voren stappen die gewerkt heeft aan het dossier.

Dat was in die lockdownperiodes van het afstandsonderwijs: meesterlijke zet natuurlijk weer.

Men gaat dan heel smerig hinten naar de privacy van de doden en hun naasten als je er ruchtbaarheid aan gaat geven.
Zo van: ''respect voor de doden'' e.d.
Ik heb het vaker gezien bijv. als het ging om de doodsoorzaken van bekende gezondheidsgoeroe's: mensen zijn dan toch nieuwsgierig wat de doodsoorzaak was.
Maar goed, dit is nog veel meer een maatschappelijke kwestie.
Ik acht de kans ook groot dat dit verhaal gefingeerd is: zolang het niet na te trekken is, kun je er je eigen lulverhaal nog omheen spinnen en de hele maatschappij ermee brainwashen via de geijkte kanalen.
Niet bewerend dat het niet heeft kunnen gebeuren, tuurlijk wel, maar als dergelijke verhalen aan het licht komen in de pers, dan krijg je te veel waarheidsvinding en echte maatschappelijke gevolgtrekkingen: en dat wil men juist voorkomen en doofpotten.

Laatst bewerkt:
Vanaf nu laat ik de Lisa Abcoude zaak rusten, want de praktijk leert dat het onmogelijk is om tot onomstotelijk bewijs te komen. Als het een PsyOp-productie is, zul je altijd een stap achterlopen, omdat met de huidige technologische middelen letterlijk alles on the spot geproduceerd kan worden middels filmtechnieken of AI. Dat geldt voor bewijs, voor nabestaanden, getuigen en you name it. Zelfs al zou Lisa echt bestaan hebben, dan sluit dat acteerwerk niet uit (ver weg verhuizen met een nieuwe identiteit). Als de moord waargebeurd is, is het natuurlijk verschrikkelijk, maar het blijft een hele vreemde tijdlijn – zeker gezien hoe snel de propagandamachine op gang kwam. My best guess is: het is een psychologische operatie. Vergelijkbare zaken spelen in andere landen min of meer gelijktijdig. Het is de agenda richting een socialcreditscore-systeem en nog meer big brother toezicht via de ‘gevaarlijke man’ beeldvorming. I rest my case.

Vanaf nu laat ik de Lisa Abcoude zaak rusten, want de praktijk leert dat het onmogelijk is om tot onomstotelijk bewijs te komen. Als het een PsyOp-productie is, zul je altijd een stap achterlopen, omdat met de huidige technologische middelen letterlijk alles on the spot geproduceerd kan worden middels filmtechnieken of AI. Dat geldt voor bewijs, voor nabestaanden, getuigen en you name it. Zelfs al zou Lisa echt bestaan hebben, dan sluit dat acteerwerk niet uit (ver weg verhuizen met een nieuwe identiteit). Als de moord waargebeurd is, is het natuurlijk verschrikkelijk, maar het blijft een hele vreemde tijdlijn – zeker gezien hoe snel de propagandamachine op gang kwam. My best guess is: het is een psychologische operatie. Vergelijkbare zaken spelen in andere landen min of meer gelijktijdig. Het is de agenda richting een socialcreditscore-systeem en nog meer big brother toezicht via de ‘gevaarlijke man’ beeldvorming. I rest my case.

Dit lijkt een clevere vorm van hypnose: ‘zoek niet verder, ze zijn ons toch te slim af’.

Blijkt die Martin Vrijland toch nog een kapotte klok te zijn die twee maal per dag de juiste tijd aangeeft. Dit verhaal rammelt aan alle kanten en de tijdlijn van MV maakt veel duidelijk. De agenda is duidelijk: mannen zijn gevaarlijke roofdieren. Nu wijzen ze nog naar een allochtoon, maar het moment dat allochtone mannen gecriminialiseerd worden komt steeds dichterbij.

Mike

Ik ben het er niet mee eens. Het is omgekeerd bewijs.
Het benadrukken van rare zaken in het verhaal, zoals een politie die te laat arriveert, gaat voorbij aan de kern.

Waar het om gaat: was Lisa echt of niet?

Het gaat om een jonge dame die een voor- en achternaam heeft, een oud leerling van de Spinoza20first school was en - gezien haar leeftijd - enige vorm van social media aanwezigheid moet hebben gehad. En ze was 'een kind van de club' bij hockeyclub Abcoude (die overigens géén statement publiceert op haar nieuwspagina voor een van haar trouwste jonge leden), wat de kersverse voorzitter Habbo de Vaere gezegd zou hebben in een statement volgens het AD. Daarnaast heeft een meisje van 17 dagelijks contact met vriendinnen en sturen ze voortdurend selfies naar elkaar. DE FAMILIE KAN OM PRIVACY VERZOEKEN MAAR JONGEREN MAKEN HUN EIGEN REGELS. Dat werkt zo: iedereen kende haar 'ineens' héél goed. Foto's van uitgaan, samen winkelen, selfies, samen naar de Efteling of gewoon foto's met gebroken hartjes zouden op social media gedeeld worden. NIETS van dit. HELEMAAL NIETS.

Als vastgesteld kan worden dat Lisa bestaat, dan is dat het moment om alle red flags te onderzoeken. Anders verzand je in discussies van zaken die niet gebaseerd zijn op een fundering.
Ik heb me er pas vandaag in verdiept maar het lijkt me een erg sterk verhaal dat deze dame bestaan heeft.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.607
Leden
8.688
Nieuwste lid
Jacq
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan