Complotdenkers?


Een volledige lijst met complotten die SBS6 aan de respondenten voorlegde is hier te lezen.


Complotten doen het wel goed op dit forum. @Warrior of light en ik geloven daar niet zo in!
 
Deze maar even hier, weerwoord van Mattias Desmet.
Ik denk dat ik het recht heb om te reageren op een verhaal over mezelf. De reguliere media zijn het daar blijkbaar niet mee eens. Hoe gretig ze ook ‘over mij’ praten, ze hebben hardnekkig geweigerd ‘met mij’ te praten. Maar is het niet een fundamenteel gebod van de mensheid dat iedereen het recht heeft om zijn kant van het verhaal te vertellen?
 
Deze maar even hier, weerwoord van Mattias Desmet.

Mooi:

Missionarissen en andere westerlingen die in dialoog gingen met de indianen waren ook onder de indruk van hun welsprekendheid en vaardigheid in redeneren. Ze merkten op dat deze ‘wilden’ in de hele stam een mate van bekwaamheid verwierven waartegen de hoogopgeleide Europese elite verbleekte (zie p. 57). Inheemse redenaars zoals Huron-Wendat Chief Kondiaronk werden naar Europa uitgenodigd om aan tafel te gaan zitten met adel en geestelijkheid zodat zij konden genieten van hun buitengewone retoriek en redenering.

En deze dan ook;

Op dit moment leidt stigmatisering vooral tot karaktermoord.


De moed om te praten met mensen die er werkelijk anders over denken. Dat is een teken van een menselijke samenleving. Het is dat soort uitingen dat een bindende werking heeft en ervoor zorgt dat de samenleving ook echt een samenleving is. De moed om echt verbinding te maken door middel van spraak. Dat moeten we voor onszelf terugnemen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi:

Missionarissen en andere westerlingen die in dialoog gingen met de indianen waren ook onder de indruk van hun welsprekendheid en vaardigheid in redeneren. Ze merkten op dat deze ‘wilden’ in de hele stam een mate van bekwaamheid verwierven waartegen de hoogopgeleide Europese elite verbleekte (zie p. 57). Inheemse redenaars zoals Huron-Wendat Chief Kondiaronk werden naar Europa uitgenodigd om aan tafel te gaan zitten met adel en geestelijkheid zodat zij konden genieten van hun buitengewone retoriek en redenering.

En deze dan ook;

Op dit moment leidt stigmatisering vooral tot karaktermoord.


De moed om te praten met mensen die er werkelijk anders over denken. Dat is een teken van een menselijke samenleving. Het is dat soort uitingen dat een bindende werking heeft en ervoor zorgt dat de samenleving ook echt een samenleving is. De moed om echt verbinding te maken door middel van spraak. Dat moeten we voor onszelf terugnemen.
Of deze stam een "praatstok" gebruikte weet ik niet, maar er waren stammen waar degene die aan het woord was de praatstok vast hield en dat anderen dan niet mochten interrumperen. Het vasthouden van een zichtbaar fysiek object werkt beter dan het maken van de afspraak dat je de spreker laat uitspreken tot het jouw beurt is.
Wellicht draagt dat bij aan de vaardigheid van redeneren door de leden van deze stam.

Dick
 
Complotextremisten 🤡


NCTV waarschuwt voor complotextremisten​


De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) waarschuwt voor extremisten die met complottheorieën het vertrouwen in de democratische rechtsorde ondermijnen. Complottheorieën kunnen ook leiden tot opruiing, bedreigingen, intimiderende huisbezoeken en zelfs geweld.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.004
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan