Hoi Vogel, ik heb weer darmontsteking.
Een tijdje had ik het niet meer, maar nu weer wel.
Zal ook wel de dikke darm zijn: linksonder in mijn buik.
Waar zit het bij jou?
Nog verder terug in 2007 was het niet meer te houden in mijn darmen, maar ook in mijn bovenbuik: mijn eten bleef in mijn bovenbuik hangen: heel akelig vond ik dat.
Dat is denk ik weer een ander probleem dan een darmprobleem: iets met de alvleesklier denk ik nog steeds.
Die maakt bij mij niet genoeg enzymen om te verteren aan.
Ik was een jaar bedlegerig, gierende buikpijn, geen idee wat er aan de hand was destijds en waar ik het moest zoeken.
Half jaar lang aan de dunne, ik viel af (dat kon ik hebben, maar toch vond ik het wel beangstigend ook) en kon maar weinig eten.
Ook had ik telkens maar die chronische blaasontsteking (kwam ook door de darmen) en meer.
Die blaasontstekingen kreeg ik onder controle door (de juiste) probiotica: ik moest gedurende 2 jaar niet wagen daarmee te stoppen want ik kreeg accuut weer opnieuw een blaasontsteking.
Zolang duurde het (2 jaar dus) voor ik weer een beetje een leefbare darmflora had zonder afhankelijk te zijn van de potjes probiotica.
Mijn darmklachten verminderden aanzienlijk in 2009 toen ik een anti-allergie-programma volgde een jaar lang.
Sindsdien eet ik zoveel mogelijk om de allergenen heen (maar dat zijn dingen die van zichzelf vaak al ongezond zijn vaak: zoals tarwe, witmeel, bieten- en rietsuiker, MSG, soja en koemelk).
Die allergieen zijn nogal hardnekkig bij mij (trouwens ook noten, werkt niet goed op mij in) om daar mee om te gaan.
Ik zal die dingen ook niet snel meer aanraken: anders word ik snel afgestraft.
Heb je je allergieen eens goed door iemand middels bloedonderzoek of via een resonantie-achtig apparaat laten vaststellen?
Aangaande probiotica: die van jou klinkt goed. Verder: neem geen probiotica met FOS erin en de varianten die gekoeld moeten worden zijn de beteren.
Ik had een basisprobiotica
http://www.deonlinedrogist.nl/billion-acidophilus-bifidus-p-1374.html en lange tijd daarnaast dus nog een e-coliremmer (die was van het merk energetica natura).
Beetje "intieme" vraag misschien: maar hoe is je stoelgang?