chips

juudtje

New member
Zooooooooo´n vreselijke zin in chips al twee avonden achter elkaar...

waar komt dat idee vandaan?

en nog belangrijker, hoe raak ik t kwijt?

 
Eet je ook genoeg vet?

Bij mij was het de combinatie zout + vet (niet noodzakelijk tegelijk gegeten).

 
Juudtje waarschijnlijk is het de koolhydraat verslaving die op speelt. Dus niet aan toegeven dan wordt het vanzelf minder gewoon door gaan met echte voeding ipv fastfood producten

 
Zin in fastfood (friet, hamburgers, chips, etc.) -> gebrek aan zout en/of vet

Zin in chocola -> gebrek aan magnesium

Zin in zoetigheid -> gebrek aan glucose (vanuit koolhydratenverslaving)

Zin in cafeïne -> gebrek aan ijzer

Correct me if I'm wrong

Maar belangrijk lijkt me om erbij te zeggen dat onderstaande situaties allemaal aangeven dat je in een ongezond voedingspatroon zit. Het is heel makkelijk in deze vicieuze cirkel te blijven hangen door je toevlucht te nemen tot snelle ongezonde voedingsstoffen (ik denk vanuit een maatschappelijke programmering). Kies daarvoor liever voor gezonde varianten die werkelijk voeden. WAPF voeding is volwaardige voeding waardoor bovenstaande neigingen niet meer voor zullen komen. Ik heb dat zelf aan den lijven ondervonden. Afgezien van incidenteel zin in chocola ken ik bovenstaande neigingen niet meer.

 
Wat bij mijn zoontje dan heel goed helpt is een rijstwafels dik besmeren met roomboter en er dan royaal Keltisch zeezout over strooien.

 
Dank voor de tips, ik was ook van plan niet toe te geven, maar de 2e avond was t even niet leuk! ben benieuwd hoe lang het duurt.

Ik ga aan de extra klodders boter en zure room...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.152
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan