Censuur, media

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Israeli soldiers brutally and violently gang raped a Palestinian detainee ON CAMERA.

Sick society. Absolutely depraved, deranged and disgusting.

The AP sanitizing this with “accused of sexual abuse” when it was GANG RAPE ON CAMERA just shows you how much our media provides cover for Israel’s long list of human rights abuses.

Mike

Maddow's insane theories on geopolitics derive directly from her Jewish identity.

She carefully hides this identity, like other Jewish "liberals" (e.g., Jake Tapper, Dana Bash, John Stewart, Bill Maher, Sam Harris etc.).

Thus, Maddow simply makes up insane conspiracy theories about Russia controlling Trump because of traditional Jewish hostility towards Russia (based on claims of past persecution).

She also makes up insane conspiracies about Qatar (rather than Israel) pushing Trump into war with Iran based on her loyalty to Israel.

Mike

Oud-hoofdredacteur NRC geschorst omdat hij door AI verzonnen citaten gebruikte​

19 mrt 2026
Voormalig NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch is door uitgever Mediahuis tijdelijk geschorst omdat hij kunstmatige intelligentie heeft gebruikt voor het schrijven van nieuwsbrieven. Daarin stonden citaten die door AI waren verzonnen, bevestigt de Belgische journalist in een blog na berichtgeving van NRC.
Vandermeersch geeft toe dat hij verschillende taalmodellen heeft gebruikt en er volop mee experimenteerde. "Daar ben ook ik, zelfs met al die jaren van ervaring en kennis die ik op de teller heb, in de val getrapt van hallucinaties. Ik vatte rapporten samen met een AI-tool en begon daarop te werken, in het vertrouwen dat de samenvattingen correct waren."
De journalist zegt verder dat hij mensen ten onrechte woorden in de mond heeft gelegd, terwijl hij die als parafraseringen had moeten formuleren. "In een aantal gevallen ging het om mijn interpretatie van hun woorden. Dat was niet enkel onzorgvuldig, het was fout."
Vandermeersch is bij Mediahuis actief als fellow Journalism & Society. Hij vindt het "meer dan zuur" dat juist hij de fouten maakte, terwijl hij naar eigen zeggen collega's lange tijd heeft gewaarschuwd voor de gevaren van AI. "Natuurlijk had ik die zaken moeten controleren. De broodnodige human oversight, waarvoor ikzelf voortdurend pleit, schoot tekort."
De Vlaming vindt ook dat hij transparanter had moeten zijn met zijn gebruik van AI. "Toen ik wist dat een aantal citaten niet correct was, had ik die gelijk moeten rechtzetten. Nu deed NRC dat in mijn plaats."

Forum statistieken

Onderwerpen
4.668
Leden
8.698
Nieuwste lid
earthmaafoods
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan