Censuur, media

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum

Claudia Sheinbaum dient een nieuwe “anti-memeswet” in bij het Mexicaanse congres.

Als deze wet wordt aangenomen, kunnen burgers tot zes jaar gevangenisstraf krijgen voor het publiceren van memes, gifs of video's die “politici en ambtenaren vernederen”.

In haar voorstel tot wijziging van artikel 211-bis 8 specificeerde zij dat iedereen die zonder toestemming het beeld, de stem of de identiteit van een natuurlijke persoon gebruikt, ook gestraft kan worden voor memes die tot doel hebben “hem te belachelijk te maken, te intimideren, te vervalsen en zijn reputatie of waardigheid te schaden” en dat hij tot zes jaar gevangenisstraf of meer kan krijgen als de betrokken persoon een ambtenaar of politicus is.

⚡🇺🇸🇮🇱JUST IN: Israel’s $145M U.S. propaganda campaign using influencers and AI.

Ynet reveals that Israel’s Foreign Ministry has allocated 545 million shekels ($145 million) under “Project 545” to manipulate online discourse and AI systems in favor of Israel throughout 2025.

➤ U.S. firm Clock Tower X LLC, run by Brad Parscale (Trump’s former campaign manager), signed a $6 million contract to run digital influence campaigns targeting Gen Z on TikTok, Instagram, YouTube, and podcasts, aiming for 50 million monthly impressions.

➤ Newly filed FARA documents confirm attempts to influence AI models like ChatGPT, Gemini, and Grok, and to use MarketBrew AI to boost pro-Israel results on Google and Bing.

➤ Project Esther: Parallel efforts include funding U.S. influencers up to $900,000 per contract, with a $250,000 monthly budget, requiring them to post 25–30 times per month.

Israeli PM Netanyahu, who recently met influencers in New York, called social media Israel’s “eighth front,” declaring: “The most important weapon today is social media.”

Sources: Ynet, Responsible Statecraft.

Mike

N.a.v. het voorgaande plaatje https://www.fatsforum.nl/threads/censuur-media.3543/page-372#post-602580 : ‘rechts’ is vaak pro-Israël:
links heeft ook wel moeite met de Joodse kwestie volgens mij al verandert dat aan die kant makkelijker.

Links is ook een uitvinding door ashkenazis natuurlijk.
Alles om de westerse christelijke beschavingen te destabiliseren.

Terug naar links: ik heb een collega die nauwlettend de gemeenplaatsen volgt.
Die mensen zijn er genoeg.
Maar dan heb je ook nog de fanatici.
Nou zij is er zo eentje.

Ik kom op een gegeven moment op het werk -in 2018 was dat- en ik klaagde dat de trein overvol had gezeten.
‘Het leek wel een jodentransport.’
Onze baas stond er ook nog bij.
Die collega foeterde me helemaal uit dat ik dat zo niet had mogen zeggen.
Baas hield zijn mond.

Daarna kwam een andere collega met dezelfde ervaring in de trein als ik en die zei ook iets van:
‘nou het leek wel Dachau in die trein’ o.i.d.
En toen bleef hetzelfde gefoeter uit.
Heel apart.

Die andere collega had duidelijk een andere status in de pikorde dan mijn persoon, naast dat hij ook een opvallende neus heeft.
Ik weet niets of vaag van enige etnische ashkenaziwortels bij hem.

Het gaat me nu over de mores van die andere collega die precies weet wat de goegemeente wel en niet goed vindt.
Ze is een collectivist en ik denk dat ze nu anno 2025, 7 jaar later, niet meer zo tegen me zou uitvallen als ik dezelfde opmerking zou maken na een overvolle trein op de 1 of andere manier.
De tijden veranderen wel denk ik / hoop ik.

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.619
Leden
8.691
Nieuwste lid
steltenpool
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan