Censuur, media

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
I am being attacked for a tweet I wrote this morning comparing Bari Weiss to Goebbels. I made this comparison for a reason. Bari Weiss intentionally put a target on journalist Refaat Al-Areer, resulting in the IDF killing him and his family, knowing that when she says "jump," the IDF asks "how high?" She has published countless articles denying and/or justifying Israel's genocide in Gaza. Recently, she touted a piece by fellow propagandist Olivia Reingold, claiming that there's no real starvation in Gaza because many of the children who are dying have shrapnel in their skulls from Israeli bombs and conditions like Rickets. In what she undoubtedly considers a huge accomplishment, Prime Minister Benjamin Netanyahu, who is responsible for the deaths of at least 100,000 Palestinians including at least 20,000 children, promoted this piece. Weiss has made it her life's work to defend Israel's actions at all costs--including the killing of children; indeed, she has said as much. I judge people by their actions and their words, not by their identity. That Weiss happens to also be a Jewish lesbian plays no role in my assessment of her morality (or lack thereof). I do not apologize.

Mike

Bekijk bijlage 38392
Begint het gesodemieter nu al? Hele artikel:

• Confused
Waarderingen: Jacq

Bekijk bijlage 38392

Bedankt voor het delen, Johnny!

Allereerst tragisch dat NRC-ers niet bepaald de intelligentie hebben om een woordgrap als deze te doorzien. Je gaat de tenenkrommende "humor" van types als Pieter Derks en Dolf Jansen steeds beter begrijpen waar deze doelgroep van smult.
Nadat een andere JFVD’er had geschreven het fijn te vinden dat homo’s in een boek in elkaar werden „getrapt”, schreef Al Biyati: „Je geeft homo’s je vinger, maar ze nemen gelijk je hele poot.”

Belangrijk is wat er niet in het artikel staat: er staat namelijk geen enkele kritiek op Lidewij de Vos als persoon!

Wat ik verder interessant vind aan het artikel is dat het ingaat op kritiek van JFVD-ers (in informele setting in een app-groep) op joden. Dit wordt door de deugers gezien als kwalijk, maar vind ik juist een teken dat er binnen de partij er wel degelijk notie van de kwalijke rol van (pseudo) joden op het wereldtoneel bestaat - ondanks de strategische, neutrale houding die de tweede kamer fractie inneemt.

Bijvoorbeeld:
Nummer 31 op de kandidatenlijst, Kay Burgemeester, schreef in Borrelvd dat Nederland zonder Joden „geen multiculturele samenleving” zou hebben. In extreem-rechtse kringen leeft het idee dat Joden samenlevingen met een oorspronkelijk witte bevolking willen ‘verzwakken’ door migratie uit andere werelddelen te bevorderen.
Na opmerkingen over Joden die macht bij banken zouden vergaren en vanuit „de top” een „anti-blanke agenda” zouden doorvoeren, merkte Moriah Hartman op: „Geld is macht.” In 2023 stond Hartman op plek 36 van de kandidatenlijst, nu op 25. Het dagboek van Anne Frank noemde Hartman „overrated” en ze schreef over de Holocaust dat je daar „na jaren steeds minder aan” denkt.

1757770099386.png
Dank je wel #NOS

Tja het lijkt me ook enorm vervelend (voor de NOS) dat steeds meer mensen zien hoe verrot de nieuws berichtgeving in Nederland is. En dat benadrukken ze nog even door het goed te praten met de worden "Dat was onjuist"

Dus gewoon even tussen neus en lippen door je leugens goedpraten. Met de worden "foutje bedankt"
En geloof me, als er geen ophef over ontstaan was.
Dan hadden ze helemaal NIKS gezegd.

Ik ben persoonlijk heel blij dat er dit soort momenten zijn waarop heel nederland kan zien. Hoe onbetrouwbaar de berichtgeving in Nederland op dit moment is.
Dank je wel NOS 👍

A.F.M.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.611
Leden
8.689
Nieuwste lid
Adriaan1960
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan