Briesje hier net een lijk

Briesje

New member
Weken ben ik aan het lezen over voeding. Ben via google(zoek opdracht was levertraaan ervaring) hier terecht gekomen.
Dus dan zal ik me ook netjes voortellen.

Ben huismama van 6 kinderen en getrouwd.
We wonen in Belgie sinds een jaar. Hiervoor woonden we in Nederland.

Ik heb zoveel te vertellen te vragen en te willen weten..
Ik ben iemand die ongekeerd is dus als ik een boek wil lezen dan begin bij het laatste bladzijde haha. Dus zo ook met de forum ben ik al weken aam het lezen vanaf pagina 176 dacht ik.
Maar goed ik heb dus tekort Vit D en Ijzer
en lage bloed druk
Dit is erger geworden na 3 x tandartsbezoek voor een zenuw behandeling.
De derde keer was de tandarts gerriteert dat ze mijn kies maar niet lukte om het te behandelen omdat de verdoving niet werkte dys bleef ze me 3 keer spuiten
En ik alles dor mijn lichaam voelde ook de vulling alsof een adertje klem zat. raar raar gevoel.
Na die b3zoek zelfde week werd ik beroerd ziek slap koortsig bloed druk was zooö laag ik rennen naar de doktor. kreeg ik aleen vit d ampulen en ijzer tabletten. 4 weken geleden was dat.
nu heb ik die ijzer tabletjes niet gebruikt ben bang.
altijd al geweest voor pillen en doktors.

Pfff lang verhaal geworden. Er zijn nog veel dingen maar dat was het.
Nu ben ik bang wat voor reacties die ik krijg betreft tandarts. wil het niet eens googlen zo bang ben ik.

Oh en ik ben 1.68 lan en weeg nu 44.5 kilo. ondergewicht en ik moet naar de kaakchrorug om een afgebroken wortelkanaalbehandelde kies eruit haoen en een kies ernaast die helemaal bijna al zwart is ook eruit halen.

Ok dat was het.

Trouwens echt leuk leuk forummmm dus leuke mensen die schrijven en die veel weten.

En oh ben Nederlandse turkse vrouw getrouwd met een nederlands man.

Ok groetjess...
 
Hoi Briesje,

Oei, je hebt een BMI van iets minder dan 16, dat is ernstig ondergewicht! Voeg daaraan toe de slechte staat van je gebit en misschien wel algehele botstructuur en ik kan niet anders dan concluderen dat je er heel ernstig aan toe bent! Wil je met ons delen wat je zoals eet en drinkt op een dag?

Mike
 
Hoi Mike

Ja komt door al mijn laatste drie zeangerschappen en heel stress meegenaakt afgelopen jaren.
Ja wat ik eet ochtend is een broodje pindakaas met moeite heb nog niet veel trek. heel soms.
middag heb ik honger dat ik niet weet wat ik moet eten. Geen idee
En savonds met avond eten vlees en groenten vreet ik me vol.later op de avond na 9 uur een kleine bakje chips omdat ik ook niet weet wat ik moet eten.
drienken doe ik heel weinig tot niet. behalve koffie 4 glazen per dag.

Ik ben mij kapot aan HET zoeken op internet wat ik heb en wat ik kan doen.. Artsen vertouw ik niet hebben altijd verkeerde diagnose kijken alleen naar meficijnen.

Ik kom niet aan. word er gek van.
Ben gestuit dus op jouw forum betreft die levertraan.
Bij sommige groenten krijg ik hartkloppingen. Lage bloed druk. Ben iedere keer duizelig met opstaan. dan gaat de bloed druk omlaag.
merk nu dat suiker niet meer goed voor me is krijg ik ook lage bloed druk.

weet niet hoe ik mijn eet menu moet vaststellen. ik weet niet wat veilig is om te eten. Heb zoveel gelezen alsof het lijkt dat het niet eens meer uitmaakt wat je eet want de hele aarde is vergiftigd.

Mijn kinderjaren wat voeding betreft was goed betreft eten.
Elke dag vlees /vis met rijst en rouwe korst met veel citroen.soepen. ontbijt.
Ons eten van de turkse recepten is zeer uitgebreid.
Mijn ouders kunen allebei uitstekent koken.
0s
Maar ik ben echt een leek geworden afgelopen jaren.

Maar ik ben het zat en wil echt beter worden.
Mijn gewicht moet omhoog. Wilde al proteine poeders kopen bij een natuur winkel. Maar ik dacht laat ik hier ook ff vragen naar advies.


Ik wilde naar een accunpunturist maar is te duur. consult was al 40 euro. jah0hebben niet zoveel geld. man werkt wel maar ja is alleen genoeg voor low budget koken.

enja ben er ernstig aan toe...

 
Jeetje meid, je bent uitgeput en ondervoed. Ga ouderwetse Turkse kost maken, volle yoghurt, soepen van botten getrokken, stoofpotten, lever, zoals je ouders dat deden, weg met die boterham met pindakaas en de koffie al helemaal, kruidenthee in de plaats of (bv. kippen)bouillon.

Geen proteïne poeders nee, goed dat je dat nog niet hebt gedaan. Voldoende goed zout (keltisch) toevoegen aan je eten.

En voldoende (nacht)rust, echt goed voor jezelf gaan zorgen!
 
Briesje, dat klinkt allemaal niet best inderdaad.

Ik vraag me af of alleen je voedingstekorten ervoor gezorgd hebben dat je zoveel klachten hebt met je gebit en je verdere gezondheid of dat de tandartsbehandelingen zelf hier ook een grote rol in hebben gespeeld. Bij zenuw- en wortelkanaalbehandelingen kunnen ook ontstekingen ontstaan. Bovendien wordt bij wortelkanaalbehandelingen vaak amalgaam gebruikt wat kwik bevat. Ik heb zelf last van kwikvergiftiging en weet wat voor ellende dat kan veroorzaken.

Misschien is het een idee om bij een holistische (biologische) tandarts zoals Mondzorg Maasdriel een afspraak te maken om dit eens kundig en grondig aan te pakken. De ene tandarts is de andere niet.

Mark
 
Ja Tanja moet beter voor mezelf gaan zorgen. Heb al moeiete met veel dingen.

Ik heb alleen het idee dat het aan nog iets moet liggen. Want ik dacht dat ik meer zou kunnen eten door tandarts bezoek maar het is in tegendeel gebeurt. ze heeft mij te veel verdoving gegeven waardoor ik achteruit ben gegaan en niet vooruit ben gekomen.
Iets is gaan blokkeren in mijn lichaam.

Zoiezo moet ik naar de kaak chirurg om de kiezen eruit tr laten trekken alleen mijn lichaam is labiel.

Tradioneel koken doe ik wel Alleen ons eten is uuren in de keuken staan waardoor het mij niet lukt om zolang in de keuken te staan op dit moment. Dus makkelijk gezond en vet veel vet heb ik nodig.

Trouwens ik heb fenegriek kruiden thuis.
Zou dat wat zijn?


 
Hoi Mark.

Ja ook voedingstekorten. Als ik stress heb dan slaat stress op mijn voeding. dus dan eet ik niks of weinig.
Maar ook zwangerschap heeft een ril gespeeld betreft mijn tanden.

Ik ben sinds ik 13 was tot me 34 nooit naar een tandarts geweest. Want ik heb nooit last gehad van iets. Al heb ik wel beugel gehad en twee mini pip kleine gaat jes die ik nooit heb gevoeld een vulling gekregen toen ik klein was zo rond me 11de jaar.


Maar ik ben al tijdje aan het denken alle kiezen eruit en gebit(ja beter dan alleen nog maar problemen memaken) want ik mis een aantal. heb nog maar 24 eigen tanden en kiezen. ook vershuiving gebeurt nadat de kiezen verwijdert werden.
Denk je dat kwik dit met mijn lichaam heeft gedaan Mark? hoe ik me nu voel en afgelopen 4 weken ben?
ja denk het ook?
Wat voor arts kan ik benaderen?

We zitten in Belgie nu. Was ook aan het kiken voor boerderijen in de buurt. maar niet veel.
Je zou denken dat belgen echt natuurlijker zijn met voeding maar helaas in de plaats waar wij wonen niet veel boeren.

Ik moet even kijken hoe dat met verzekring zit vanuit belgie om in nederland behandelt te worden. Dank je voor de link Mike.

Want hier word alle tandarts kosten wel vergoed gelukkig. Niks met eigen bijdrage of aanvullend. Hoewel ze gaan wel willen die kant op. Maar is nog stabiel somige dinge hier nog.
 
ik b3doel de dus dank je wel voor de link Mark.

Maar kan iemand advies geven beteft mijn lichaam op gewicht te brenngen.

weekmenu
ontbijt lunch dinner.
?
Levertraan van rog ook erbij?

Dus wat wel en niet eten?

Jah ben zelf helemaal in de war en niks lukt om te onthouden en te doen en ben erg bang. Heb van kleins af aan tot mijn zwangerschap last van hyperventelatie gehad.

Ik wil wat begeleiding en die ampullen Vit D van de arts vind ik maar niks. maar ik moet heb nu niks anders. En betreft ijzer.
Welke ijzer liefst druppels kan ik het nemen hierbij?
Ik wil mezelf beter maken zonder naar de arts te gaan...

Ik hoop dat ik nog wat reacties krijg...
Namaste
 
Hoi Briesje, Ik zou je graag willen helpen. Zo lang al hyperventilatie... dat vreet energie. Ik voel met je mee. Ik denk v.w.b. voeding zit hier heel veel kennis. En het enige waar ik je nu mee kan helpen is je de site voedingisgezondheid.nl door te geven. Als ik het even kwijt ben, ga ik daar vaak heen. Zeker om me op het 'rechte oad' te houden, als het over goede voeding gaat ;-)
Ik zit m.b.t. je hyperventilatie aan yoga te denken. Hier heb ik ooit veel aan gehad, zeker ook voor mijn ademhaling. Zorg goed voor jezelf!

Thineke
 
Hoi Thineke

Dabk je wel voor je moed en je steun. Mijn Hyperventelatoe isbgestopt toeb ik zwanger werd. Gek eigenlijk zooo lang gehad. En ineens was het gestipt. Maar ik heb erover gelezen en denk dat hy chronish is geworden.
Ja absokuut yoga helpt. Heb het heel vaak gedaan thuis op de wii hihi. En ook paar keer lessen gevolgd.

Ja ben nu aan het doorlezen op de site diebje me adviseert.

Het probleem is omdat ik nu zo ongebalamceert ben hoe en met wat ik nu zou moeten beginnen.

Ik ben een van de weinig vrouwen die heel snel afvalt door atress.
Ik heb altijd snelle vertering gehad. Dus veel bouwstoffen kreeg mijn lichaam niet de tijd om op te bouwenIkAls ik at dan na een half uur zat ik op de toiletroom. Meestal na avond eten.

Nu laatste 2 jaar is het alleen als ik iets pittigs eet dan wel maar als ik geen peper eet dan duurt het 2 a 3 dagen voordat ik naar de wc ga. Ik weet niet hoe ik het beschaafder moet verwoorden hihi.

Anyway voeding is gezond.nl dat is wel een heel leuk site. Alleen zit ik met die levertraan. Is wel duur. maar dat geef ik liever daar aan dan aan een arts. Ik heb niks aan ze.

Ik wil gewoon geen chemische troep meer in me lichaam.

Je hebt twee soorten een van vis olie en een van rog(is ook een vis toch)

Maar wat is het verschil en van welke zou ik baat hebben en hoe gebruiken?
Is dat dan ook meteen voor de ijzer en je bloed druk goed?
Want bij rog levertraan staat erbij dat het goed is tijdens als je ook ziek bent. Maar over welke ziektes hebben we het dan over?


Mijn bloed druk gaat niet omlaag van levertraan toch?
 
Ondanks de taalfouten is het te lezen hoor ;-)
Wat de levertraan betreft: ik heb hier geleerd, dat die van Green Pasture de allerbeste is. Wij gebruiken de 'gewone' fermented cod liver oil. Zoek hierover vooral op dit forum, als je dat al niet gedaan hebt. Ik ben zelf ook nog maar een beginner. Moet nog erg veel uitzoeken steeds en proberen op te slaan in mijn geheugen.
Van stress kan ik ook gauw naar de wc gaan. Maar ik probeer juist mijn best te doen om geen stress te hebben. Ik weet niet of het m.b.t. jou al genoemd is, maar zou je ook geen bijnieruitputting kunnen hebben?
Probeer je zoveel mogelijk op 1 ding te focussen. En vooral op jezelf en goed voor jezelf zorgen. Maak het jezelf niet te moeilijk.
Knuffel!

Thineke
 
Briesje, je hebt 6 kinderen zeg je. Welke leeftijd hebben ze. Dat vraag ik omdat de oudste misschien al een beetje kan helpen en de jongste misschien niet meer zoveel zorg nodig heeft.
Misschien doe jij alles voor je kinderen (zoals moeders doen) maar nu is het tijd dat ze iets voor jou doen en ik hoop dat je man je ook wil steunen.
Je hebt geen computer?
 
Als je de koffie laat staan, zal het al weer een stukje beter gaan. Ik ben er nu zelf drie maanden geleden mee opgehouden en merkte meteen verschil: minder snel koud, niet duizelig bij het opstaan uit een heet bad, enz.

Tips:
- gezonder gaan eten, zoals hier al in ruime mate beschreven is,
- neem steeds even rust, ontspan je als je het even druk hebt gehad en probeer dingen op een ontspannen manier te doen; haast is niet goed voor je en met haast neb je toch niet eerder bij je doel, wel meer uitgeput.
- wees selectief in wat je doet: niet alles is zo belangrijk als het soms lijkt.
- Bedenk dat het lichaam zichzelf geneest als het daartoe in staat gesteld wordt. Naar de dokter gaan is zelden nodig en zelden beter dan niet naar de dokter gaan. Er zijn natuurkrachten die heel sterk zijn: voortplanten en overleven (dat is o.a. genezen). Dat hebben alle levensvormen in zich en dus zal het lichaam zichzelf genezen, een groot wonder eigenlijk.
 
Thineke die Green Pasture is dat dus goed want ik heb heeel lage bloed druk?

Liesje mijn kinderen zijn tussen de 1 t/m 10 jaar.
Ja ben echt achter elkaar zwanger geworden. Ik vind het geweldigg. Ben al 11 jaar huis mama. Ja sory maar ik heb gekozen om bij me kids te blijven en voor hun te zorgen en niks willen missen van hun ontwikkeling. Ja ik doe ook echt alles voor ze..Ik ren al ze me iets vragen. Maar daar kan ik echt niks aan doen.
De ene oudste help mij wel van 9 jaar. En ook die van 8 jaar.8En ook zelfs die van 4 jaar. Die slaapt zelfs nog bij me. Vind het heerlijk Dat ze naast me ligt. En altijd en overal bij me is wat ik ook doe. Krijg er zoveel kracht van heerlijk. Is niet te verwoorden eigenlijk liefde...

Dank je wel Gerard voor je advies.
Ik ga je advies ook volgen. Koffie laten staan pffff dat word moeilijk zeg.
Is het eerste wat ik doe als ik opsta eigenlijk...
Turkse koffie is dat ook slecht? Eigenlijk gewoon helemaal alle koftie soorten slecht neem ik aan....
Ok no more koffie..

Ik ga gauw rauwe melk regelen voor mezelf ben al aan het zoeken op internet.. want op voedingisgezond raad dat ook aan bij ondergewicht...
Er was nog iets dus me ijzer omhoog en mijn bloed druk omhoog krijgen...Dus die levertraat van Green Pasture helpt wel.daarbij?

ik ben ook gaan kijken naar die berekeningen van kholydraten maar ik kan niet reken dus ik weet niet hoe je die betekening met 100 gram moet doen hoeveel portie wat is.
Een 100 gram is een portie toch?

En ik moet meer badmatie rijst eten want ook dat word aangeraden. Blad groenten uien familie en kool familie word aan geraden..

En welke soort vlees zit zit het meeste kholyrdraten?

Zo veel dank voor jullie advies en steun..
Namste


 
Nog bedankt voor de link Mark. Ik had het al gevonden via google. Zit ergens wat alles te ver weg voor ons is. Hebben op dit moment geen auto...omdat we in de opbouw zijn dus nieuwe land alles opnieuw..
Mijn man gaat op de fiets naar zijn werk.

Maar opbnbaar vervoer is geen probleem als het in de tojd halbaar is dat ik de kinderen naar school kan brengen en weer op kan halen.

Heb wel eentje in Brussel gevonden...een biologische tandarts...ff kijken hoe lang rijzen daarheen..
 
Briesje je hebt het dus erg druk. Heel fijn dat je zo van je kinderen houd en er voor ze wilt zijn.
Mijn moeder kreeg op haar vijftigste nog een baby, een z.g. nakomertje. Toen ze wat ouder werd en meer zelfstandig bleef mijn moeder voor haar "rennen". Wel logisch, het was het laatste kind maar niet verstandig. Als ze iets wilde hebben ging mijn moeder het halen of pakken. Kortom, ze werd hartstikke verwend.
Luste ze geen spruitjes dan hoefde dat ook niet enz. enz. Maar een kind maak je er niet zelfstandig van. Het is wel goed gekomen met haar, heel erg goed zelfs.
In gedachten zie ik je rennen voor je kinderen. Begrijp me goed, ik zeg niet dat je het niet goed doet. Maar wat gebeurt er als jij zo ziek wordt dat je je bed niet kunt uitkomen. Heb je daar wel eens aan gedacht?
Ik stel voor dat je eens goed nadenkt en misschien met je man en kinderen gaat bespreken wat ze zelf kunnen doen zodat jij wat meer kunt rusten.
Zelf had ik 2 jongens en die zaten allebei op voetballen. Mijn man ook. Tassen werden neergesmeten en niet leeggehaald. Uiteindelijk liet ik ze ook staan tot de volgende week. Want het voelde alsof ik een sloofje was. Mijn man noemde mij feministisch en ik had toch eigenlijk genoeg tijd, want wat stelde dat huishouden nou eigenlijk helemaal voor.
Ik doe nog steeds veel voor mijn kinderen, ik help mijn dochter 1x in de week de hele dag (ik ben 77) maar de jongste (9) moet wel zelf haar rommel opruimen.
Je hebt er nu een klus bij en dat is goed voor jezelf zorgen met goede voeding.
Ik heb zowiezo bewondering voor je dat je het nog allemaal volhoudt.
Liefs, van Liesje.

 
Hoi Briesje, je vraagt aan me wat de levertraan evt. met je bloeddruk doet. Eerlijk gezegd zou ik dat niet weten. Volgens mij niet veel, maar ik hoop eigenlijk dat er iemand anders is op dit forum, die je daarop een antwoord kan geven.
Je vroeg ook nog over de meeste koolhydraten in welk vlees het meeste zit. Als ik vlees kies, dan laat ik meestal de magere soorten aan me voorbij gaan.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe het met je zal gaan en hoe je door je eetgewoontes aan te passen hopelijk gaat groeien en je beter in je vel gaat zitten.

Thineke

 
Levertraan heeft geen specifiek bloeddruk verhogende werking. Je nieren en bijnieren ondersteunen met Keltisch zeezout ( maar ook vit C en voldoende goede verzadigde vetten boter, kokosolie, niervet) werkt bloeddruk regulerend, zoethout kan beetje helpen bij de bloeddruk.

Vlees bevat nauwelijks koolhydraten, wel vetten en eiwitten, die heb je ook nodig.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan