brief van de endocrinoloog

G

Guest

Guest
Ik was enkele weken geleden naar een endocrinoloog geweest voor uitgebreider bloedonderzoek. Nu was die endocrinologe gefixeerd op mijn verhoogd prolactine gehalte omdat dat op het doorverwijsbriefje stond van de huisarts, terwijl ik nog een hele waslijst andere klachten heb.

Daarom vooraleer een MRI te doen om te zien of ik niets aan de hypofyse heb, wilde ze eerst dat ik een andere keer terugkwam om te zien of mijn prolactine niet de hoogte ingaat vanwege een soort angstreactie (wat sommigen soms hebben net zoals je een tijdelijk verhoogde bloeddruk kunt krijgen door het 'witte jassen-syndroom'). Daarvoor moet je dan ongeveer een uur met zo'n bloedstaal in je arm blijven zitten, omdat ze om de zoveel keer bloed willen trekken tijdens dat uur om te zien of je prolactine waarden gelijk blijven of niet.

Ik vind dat nutteloos aangezien ik al enkele jaren geen maandstonden meer had en daardoor verschillende bloedtesten heb laten uitvoeren, waaruit blijkt dat ik een verhoogd prolactine gehalte heb, dus die twee zijn aan mekaar gelinkt en zijn wel genoeg bewijs voor mij dat mijn prolactine al enkele jaren te hoog staat en niet slechts telkens op het moment ik een bloedprik krijg. Daarbij heb ik voor ik mijn gezondheidsproblemen kreeg ook al bloedtesten laten uitvoeren en toen had ik nooit te hoge prolactine waarden.

Ik had daarom ook de volgende afspraak afgezegd, want ik had er geen zin meer in om op consult te gaan bij iemand die er toch niks van kent. En nu heb ik dus een brief gekregen, een soort aanmaning eigenlijk om terug een afspraak te maken.

Er staat in: "gezien er op dit moment in het ziekenhuis geen enkele afspraak genoteerd staat en gezien verder onderzoek van uw probleem medisch strikt noodzakelijk is, stellen we u voor contact op te nemen met ons secretariaat.."

Jongens toch, dat woordgebruik alleen al: *medisch strikt noodzakelijk* , dat is echt zo om je te intimideren om toch maar te gaan. Als ik niet uit eigen initiatief een afspraak met ze maak, zal ik daar wel mijn redenen voor hebben zeker?

En dan eindigt het 'met vriendelijke groet'

en daaronder nog eens met 'met de meeste hoogachting en collegiale groeten'

mede namens 2 andere endocrinologen van dezelfde afdeling die ik nooit gesproken heb.

Ik vermoed dat die fout van de dubbele sluitingszin komt omdat ze standaard brieven of zinnetjes in de computer hebben staan zowel naar 'gewone patiënten' als naar 'collega patiënten' en ze hebben die laatste vergeten te wissen, waaruit blijkt dat ze hun collega's met meer respect behandelen...haha, betrapt!

Niet dat ik niet tevreden ben met een 'vriendelijke groet', maar als hun collega's zoveel achting verdienen, waarom een ander dan ook niet?

 
Lekkerromig, vanuit het standpunt van de reguliere geneeskunde is het ook medisch noodzakelijk. Ze willen je helpen ook al is het op een manier die jou misschien niet aanstaat.

Als ik het zo lees heb je niet veel te verliezen dus wellicht komt er nog iets nuttigs uit.

 
Ik zou mijn gevoel volgen, als jij denkt er niets te zoeken stopte ik mijn energie liever in andere dingen. Vertrouwe gewoon op jezelf hoor.

 
@ Micave,

ik denk dat dokters eerder zo intimiderend doen, niet omdat ze zo bezorgd zijn om een ander, maar eerder om zichzelf te beschermen. Stel dat ik nu kanker krijg, dan zou ik ze misschien wel kunnen aanklagen indien ze er niet op hamert hoe 'belangrijk' het wel niet is om het verder te onderzoeken.

@ Dirtsa,

ja doe ik ook, ik ga voornamelijk alleen naar de dokter voor bloedonderzoeken, maar dan is het soms ook lastig om gewoon te kunnen vragen om op bepaalde zaken getest te worden wanneer zij dat bijvoorbeeld niet belangrijk vinden.

 
Ik denk persoonlijk ook dat deze brief voor hun iets is om zich in te dekken bij een evt. aanklaging...

Volg je hart!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan