BPOC 2020

https://doezelfnormaal.nl/news/paascolumn-van-jade-kuit/
Paascolumn van Jade Kuit

Tekst uit dit artikel ☝️

Lang geleden – rond de vijftiende eeuw voor Christus – leefde er in Egypte een volk dat zich de Israëlieten noemde. Zij waren de afstammelingen van de zogenoemde aartsvader Jakob (Israël). Met Jakob (en met Isaak en Abraham daarvoor) had God een speciaal verbond gesloten: hij zou hen een land geven, en zoveel nakomelingen als er sterren aan de hemel staan. De Israëlieten hadden echter bepaald geen gunstige positie in Egypte; zij werden door de plaatselijke machthebber – de farao – tot slavenarbeid gedwongen. De farao voelde zich bedreigd omdat de Israëlieten een sterk volk waren, en talrijk bovendien. Daarom deed hij er alles aan om te voorkomen dat het volk nog groter werd. Het volk leed ernstig onder de tirannie van de farao, en zij beklaagden zich hier luid over. God hoorde dat, en dacht aan zijn verbond met Abraham, Isaak en Jakob. Hij trok zich het leed van de Israëlieten aan en besloot hen te helpen. Hij instrueerde een man genaamd Mozes om de farao op te dragen Gods volk te laten gaan, en om hen vervolgens naar een door God beloofd land te leiden. Mozes en zijn broer Aäron wendden zich tot de farao, en Mozes zei: “Dit zegt de Heer, de God van Israël: Laat mijn volk gaan.”

Voorspelbaar genoeg had de farao hier geen oren naar. Hij weigerde, en bedacht zelfs nieuwe manieren om de Israëlieten het leven nog moeilijker te maken. Mozes raakte hierdoor ontmoedigd, en vroeg God waarom Hij hem eigenlijk geroepen had als de situatie van het volk er niet door verbeterde. Maar, zo antwoordde God, “Nu zul je zien wat Ik de farao ga aandoen: Ik zal hem met harde hand dwingen mijn volk te laten gaan, hij zal het zelfs uit zijn land wegjagen.”

Voor de geïnteresseerde lezer die niet met dit verhaal bekend is, staat het uitgebreid beschreven in het Bijbelboek Exodus, vanaf hoofdstuk 3. Voor dit schrijven volstaat het om te zeggen dat Mozes de farao herhaaldelijk opriep om Gods volk te laten gaan, en dat God het land bij elke weigering strafte met een plaag. De tiende plaag, die de farao er uiteindelijk toe bewoog om het volk alsnog te laten vertrekken, hield in dat God alle eerstgeborenen in Egypte doodde. De Israëlieten werden gespaard, omdat God hen had geïnstrueerd om de avond tevoren een lam of een bok te slachten en het bloed van dit dier op hun deurposten te smeren. Zo wist God welke huizen hij met zijn laatste plaag moest overslaan.

Na het verlies van zijn eerstgeborene joeg de farao de Israëlieten, zoals beloofd, uit Egypte weg. Hij droeg Mozes en Aäron op om met het volk het land te verlaten. “Ga onmiddellijk bij mijn volk weg,” zei hij, “u en alle Israëlieten! Ga de Heer maar vereren, zoals u hebt gevraagd. Neem uw geiten, schapen en runderen mee, zoals u gevraagd hebt, en verdwijn!”

Mozes en zijn volk verdwenen inderdaad, en begonnen aan een veertig jaar durende trektocht naar het land dat hen door God was beloofd. De uittocht uit Egypte is de oorsprong van het Joodse feest Pesach, waarbij ieder jaar een lam of een bok wordt geslacht en de bevrijding van Gods volk van onderdrukking wordt gevierd.

Uiteraard is er een reden waarom ik mijn enigszins roestige Bijbelkennis voor de lezer afstof. Persoonlijk verloor ik mijn affiniteit met het Christelijk geloof ergens in mijn puberteit, grotendeels als gevolg van de bekrompenheid die men vaak in kerken tegenkomt, en liet ik mij zelfs een tijdje wijsmaken dat alle Christelijke feestdagen in feite slappe aftreksels zijn van heidense vieringen. Ook dit jaar wemelt het online van de discussies waarin beweerd wordt dat Pasen eigenlijk gebaseerd is op het heidense feest Ostara, een lentefeest dat jaarlijks plaatsvindt tijdens de lente-equinox. De afnemende populariteit van het Christendom heeft ertoe geleid dat dergelijke beweringen in toenemende mate onderdeel zijn van het publieke bewustzijn, ondanks het feit dat ze afbreuk doen aan de ware betekenis van de Christelijke feestdagen en bovendien simpelweg niet correct zijn.

Feit is dat het Christelijke Paasfeest onlosmakelijk verbonden is met en gebaseerd is op het Joodse feest Pesach. De kruisiging en wederopstanding van Jezus – hetgeen Christenen tijdens Pasen vieren – vond namelijk plaats tijdens het acht dagen durende Pesach. Bovendien zullen Ostara en Pasen nooit op dezelfde dag plaatsvinden, gezien het feit dat Ostara altijd plaatsvindt op de lente-equinox, terwijl Paaszondag altijd op de zondag na de eerste volle maan na de lente-equinox valt.

Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat ik geenszins zeker ben over mijn geloof in of mijn positie ten opzichte van de God van de Joden en de Christenen. Tijdens mijn jaren als twintiger heb ik er zo mijn eigen filosofieën over ontwikkeld, die voor dit schrijven niet relevant zijn. Wel relevant is het feit dat, politiek correct of niet, het Jodendom en het Christendom een integraal onderdeel zijn van de Westerse cultuur. Ook is het in deze tijd veelzeggend dat onderdrukking en bevrijd worden van onderdrukking zowel in het geval van Pesach als in het geval van Pasen een belangrijk thema zijn.

Tijdens het leven van Jezus van Nazareth, die voor Christenen geldt als de Zoon van God, heersten de Romeinen over het gebied waar het Joodse (Israëlitische) volk leefde. De Romeinen stonden erom bekend dat zij met harde hand regeerden, maar als de bevolking van bezette gebieden zich niet verzette en belasting betaalde, konden zij over het algemeen relatief ongestoord leven en hun eigen religie behouden. Voor welgestelde Joden vormde dit geen groot probleem, maar het armere gedeelte van het volk leed een stuk meer onder de Romeinse bezetting. Als gevolg daarvan wierpen zich zowel voor als na het leven van Jezus regelmatig Joodse mannen op die beweerden de eerder aangekondigde ‘Messias’ te zijn, die het Joodse volk zou bevrijden van onderdrukking en hun eeuwenoude verbond met God zou herstellen. Vaak rebelleerden zij tegen de Romeinse heerschappij en probeerden zij het Joodse koninkrijk te stichten dat hen ooit beloofd was. Dit lukte echter nooit; de Romeinen grepen doorgaans meedogenloos in, de verzetsstrijders werden gedood en hun leiders werden gekruisigd. Kruisiging was een methode van executie die specifiek voorbehouden was aan hen die het waagden in opstand te komen tegen het Romeinse gezag.

Los van de vraag of Jezus nu wel of niet de door God beloofde Messias was, is het in ieder geval zeker dat de Romeinen niet blij waren met hem en zijn groeiende schare volgelingen. Jezus predikte vooral naastenliefde en tolerantie, hoewel hij er ook geen moeite mee had om van tijd tot tijd tegen de gevestigde orde aan te schoppen. En ondanks het feit dat hij in gewelddadig verzet geen interesse had – God zou immers ingrijpen – was de implicatie dat hij de beloofde Messias was uiteindelijk genoeg voor de Romeinen om hem tot de dood te veroordelen.

Dit is in de huidige tijd natuurlijk een zeer relevant thema, en een groot onderdeel van de reden waarom ik niet langer zeker ben of de toenemende secularisatie van de Westerse wereld en de afnemende kennis van deze essentiële verhalen wel zulke positieve ontwikkelingen zijn. In een cultuur die grotendeels haar fundament heeft in de Joodse en Christelijke religies, is het op zijn minst opvallend te noemen dat een groot gedeelte van de bevolking totaal geen moeite heeft met het belasteren, bedreigen, onderdrukken en arresteren van “rebellen”, oftewel mensen die de toenemende onderdrukking door Westerse regeringen niet kunnen verenigen met hun ideeën over wat het betekent om mens te zijn en zich hierover uitspreken.

Of Jezus nu wel of niet daadwerkelijk en letterlijk de Zoon van God was/is, is in deze context niet werkelijk relevant. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de persoon Jezus van Nazareth de ontwikkelingen van de afgelopen jaren met verdriet en grote zorgen zou aanschouwen, en dat hij zich er resoluut maar geweldloos tegen zou verzetten.

Op deze manier heeft Pasen dit jaar voor mij voor het eerst in vrij lange tijd weer een extra dimensie gekregen. Ik hoef niet zeker te weten of Jezus daadwerkelijk uit de dood is opgestaan om het verhaal van Pasen als hoopgevend te ervaren. De extra betekenis die het feest dit jaar voor mij heeft, is het idee dat puur, oprecht verzet dat gebaseerd is op naastenliefde en geweldloosheid nooit vernietigd kan worden, en dat de strijd voor wat goed en juist is nooit kan sterven.

Ik hoop vandaag op de wederopstanding van een samenleving die gebaseerd is op licht, vrijheid en wederzijds begrip, en ik wil zowel mijzelf als de lezer eraan herinneren dat dat alleen kan plaatsvinden als wij ons niet laten afleiden van de principes van geweldloosheid en naastenliefde. Jezus vroeg God bij zijn executie immers om hen die daarvoor verantwoordelijk waren te vergeven, en als ze geluk hebben, kunnen de verantwoordelijken van de huidige mensenrechtenschendingen wellicht ook vergeven worden. Daar kunnen wij echter niet over beslissen, en daarom is het mijn persoonlijke opvatting dat wij niets anders kunnen doen dan ons bezighouden met informeren, weigeren, onze hand uitsteken, en ja, vergeven.

Ik wens u een fijn en hoopvol Paasfeest.
 

Inhoud WOB-documenten corona-app al in maart 2021 door BPOC2020 in hoorzitting vastgesteld!​

by doezelfnormaal | apr 22, 2022
Schermafbeelding-2022-04-22-om-20.00.45.png


Door: Pieter Kuit.
De CoronaMelder-app, die bedoeld was om mensen te waarschuwen als ze in de buurt zijn geweest van iemand die met het coronavirus is besmet, is sinds vrijdag niet meer actief. Minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) kondigde dat dinsdag al aan in een brief aan de Tweede Kamer.

Het systeem is “op non-actief” gezet, vertelde een woordvoerder aan NU.nl. Mocht het in de toekomst nodig zijn, dan kan het CoronaMelder-systeem weer aangezet worden. Dat meldt NU.nl vandaag.


Over deze app en de coronatoegansapp heeft journalist Daniël van der Tuin WOB-documenten boven tafel gekregen waar de misstanden rondom deze applicaties boven tafel komen.

De Buitenparlementaire Onderzoekscommissie (BPOC2020) heeft echter op 27 maart 2021 (!) een hoorzitting gehad met Milo van der Linden, IT-professional. Milo was betrokken bij de ontwikkeling van deze applicaties en heeft bij de BPOC2020 verklaard over de misstanden die in de WOB-documenten staan. Met alle respect voor van der Tuin en zijn medewerkers: ze brengen nauwelijks nieuws. Dat wil niet zeggen dat deze heren geen uitstekend werk hebben verricht. Het had hen echter gesierd wanneer zij contact zouden hebben gezocht met de BPOC2020 om de commissie bij het WOB-onderzoek te betrekken.

Het schriftelijk verslag van de hoorzitting met Milo van der Linden van 27 maart 2021 treft u hier aan.
Vandaag, 22 april, heeft de BPOC2020 via zoom de mening van Milo van der Linden gevraagd over de doorontwikkeling van de corona-app en de WOB-documenten. Het interview treft u onderstaand aan:



De software en de documentatie van de app worden gearchiveerd. Dit soort applicaties vormen de basis voor een uitbreiding naar applicaties die talloze dingen van burgers kunnen vastleggen en controleren.


De omstandigheden waaronder deze apps zijn ontwikkeld tonen aan dat de overheid er niet voor terugschrikt de bevolking, de Tweede Kamer én de ontwikkelaars van deze apps te misleiden teneinde de apps te kunnen opdringen aan de samenleving.
 

Domeinnaam-kaping: Iemand heeft jouw naam als domeinnaam geregistreerd. Mag dat zomaar?​

by doezelfnormaal | apr 25, 2022
domeindief-1080x675.jpeg


Ja. Dat is het korte antwoord. De SIDN registreert de .nl-domeinnamen. Alleen wanneer je kan motiveren dat de domeinnaamhouder te kwader trouw, zonder legitiem belang een verwarrende domeinnaam heeft geregistreerd of verworven, kun je een arbitrageprocedure starten bij de SIDN.

Wanneer iemand jouw eigen naam heeft geregistreerd, en daar een website onder hangt die jouw reputatie besmeurt of door het ‘doorlussen’ van de domeinnaam verwarring zaait maak je een kans.

De kans op succes is groter wanneer je een unieke naam hebt: Jan Jansen (janjansen.nl) krijg je moelijker terug dan Jade Kuit (jadekuit.nl). En die laatste naam is precies waar het hier om gaat: de naam van Jade Kuit, oprichter van Doe Zelf Normaal en van de BPOC2020, is gekaapt, en wordt steeds naar andere websites doorgelust.

Wat deze zaak compliceert is dat degene die de domeinnaam jadekuit.nl gekaapt heeft gebruik heeft gemaakt van de mogelijkheid zijn gegevens af te schermen. Alleen het emailadres is zichtbaar wanneer er een zgn. WHOIS-opdracht wordt uitgevoerd, maar iemand kan makkelijk een alias-gmail aan maken, waardoor hij of zij anoniem blijft. Blijkbaar weegt de privacy van de kaper zwaarder dan die van wiens naam gekaapt is.

Uiteraard is DZN op zoek gegaan naar de identiteit van de kaper. Ook hebben we inmiddels onze advocaat om advies gevraagd.

Wij hebben de eigenaar van het emailadres inmiddels toch getraceerd. Het is ene W. de J. uit Rotterdam. We houden deze naam anoniem omdat deze niet openbaar op SIDN te vinden is en wij eraan hechten ieders privacy te respecteren.

Wij gaan stappen ondernemen de naam terug te krijgen en houden u op de hoogte van de voortgang. Mocht het lukken dan is er een precedent ontstaan waar ieder die ook met domeinnaamkaping te maken krijgt wellicht iets aan heeft.
 
Plaats deze ook maar hier.
Zelf nog niet bekeken, duurt iets meer dan een uur

25 april jl. was Ricardo Baretzky via Zoom bij BPOC2020, voorz. Europees Centrum Informatie- en Veiligheidsbeleid (ECIPS) en de International Cyber-Police Organization (CYBERPOL). Hij legt het gevaar op WOIII uit!



 
https://doezelfnormaal.nl/news/kind...l-erg-wat-we-onder-jongeren-hebben-aangedaan/

Kinderarts en voormalig OMT-lid Karoly Illy zuivert blazoen op Omroep Gelderland: “Het is toch echt wel heel erg wat we onder jongeren hebben aangedaan”​


by doezelfnormaal | apr 29, 2022
illy3-1080x675.jpg



BPOC2020: Illy is al in december 2020 door ons gewezen op de schadelijkheid van zijn adviezen.

TIEL – Alle ellende door coronamaatregelen lijkt inmiddels ver weg. Maar niet voor iedereen. Met name jongeren zitten nu met de schade die ze hebben opgelopen door ruim twee jaar aan beperkingen. En die schade is niet mals, laten diverse onderzoeken zien. En dus moeten we er volgens deskundigen alles aan doen om deze jongeren te helpen.

Hij ziet het in zijn spreekkamer, zegt kinderarts Károly Illy als hij over de kinderafdeling in ziekenhuis Rivierenland in Tiel loopt. “Veel tieners die allerlei klachten hebben variërend van neerslachtigheid, somberheid, maar ook ernstige situaties als gameverslaving, eetstoornissen, veel meer overgewicht, veel meer boulimia. Het is toch echt wel heel erg wat we onder jongeren hebben aangedaan”, zegt Illy, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde.

Bovenstaande lezen we op Omroep Gelderland, waar kinderarts Karoly Illy volop de kans krijgt zijn blazoen te zuiveren. Het was juist Illy die de schadelijke maatregelen voor jongeren adviseerde, zoals het gebruik van de schadelijke mondkapjes op school! Ook adviseerde hij kinderen z.s.m. te vaccineren met een experimenteel vaccin, ‘om schoolsluiting te voorkomen’. Ook moesten kinderen wat hem betreft 1 meter afstand houden van elkaar.

De BPOC2020 (Buitenparlementaire Onderzoekscommissie) heeft Karoly Illy al in december 2020 benaderd met zorgen omtrent zijn adviezen. Verschillende (kinder)psychologen hebben bij de commissie over de schadelijkheid van zijn adviezen getuigd. De commissie heeft hem meerdere keren uitgenodigd zijn adviezen te komen verklaren, maar Illy weigerde tot driemaal toe.

Illy verscheen sinds begin 2020 in de media met opmerkingen als “groepsimmuniteit is de enige keuze” tot “ kinderen besmetten niet ”, maar ook “kinderen worden niet ziek” en “voor kinderen zijn gesloten scholen een ramp”.

Meerdere deskundigen hebben bij de BPOC2020 over de onzin van de opmerkingen en de adviezen van Illy getuigd.

Over de schadelijkheid van Illy zijn adviezen is een deel van het 1e tussenrapport van de BPOC2020 gewijd. Dat rapport is aangeboden aan de gehele Tweede Kamer en de regering, alsmede Jeugdzorg, maar niemand heeft ooit wat met de alarmerende conclusies uit het rapport gedaan.

DZN Media heeft telefonisch contact gehad Annemieke Schakelaar, de journalist die het artikel op Omroep Gelderland schreef. DZN Media heeft haar gevraagd of ze onderzoek heeft gedaan naar de adviezen die Illy namens het OMT aan de regering heeft gegeven. Dat blijkt niet het geval te zijn, terwijl een paar minuten zoeken met Google tientallen berichten van de afgelopen twee jaar opleveren waarin Illy zijn schadelijke adviezen verdedigt.

Op de vraag van DZN Media waarom Schakelaar dat niet heeft gedaan blijft ze een duidelijk antwoord schuldig.

In het artikel zien we een video waarin Annemieke Schakelaar met jongeren in gesprek is over hun ervaringen met de door Illy geadviseerde maatregelen. De beelden van de jongeren worden afgewisseld met commentaar van psychiater Elnathan Prinsen, die uitlegt waarom de maatregelen schadelijk zijn geweest voor jongeren. Het had meer voor de hand gelegen Illy te bevragen over zijn beleid.

Annemieke Schakelaar is blijkbaar niet geïnteresseerd in de wanprestaties van Illy, waarop hij al in december 2020 is gewezen door de BPOC2020.

Karoly Illy was, zoals gewoonlijk, niet bereikbaar voor commentaar.
 

Studie toont aan: Toegenomen ernstige hartproblemen onder de bevolking onder de 40 jaar in Israël t.g.v. de vaccinaties​

by doezelfnormaal | mei 1, 2022
vaccinatieschade-1080x675.jpg

In Israel is een studie verschenen die aantoont dat er een toename is van 25% van ernstige hartproblemen onder de bevolking van 40 jaar en jonger. Deze problemen worden in de studie toegeschreveven aan de vaccinaties.

Hoewel het LAREB steevast de vaccins als ‘veilig’ propageert, is het intussen wereldwijd duidelijk dat de vaccins een groot gevaar voor de gezondheid vormen in alle leeftijdsgroepen. De Israelische studie is daar één van de vele bevestigingen van.
De BPOC2020 heeft de studie vandaag op haar website gesplaatst:
Lees HIER de originele Engelstalige versie.
Lees HIER de Nederlandse vertaling.

Op dit moment werkt de BPOC2020 aan het vaccinatierapport. Daar is enige vertraging in opgetreden omdat de artsen die het rapport schrijven ook de boosters en de eventuele verbanden tussen Hepatitis bij jonge kinderen en de vaccinaties wil onderzoeken.

Er zijn namelijk sterke signalen dat ongeboren kinderen via de gevaccineerde moeder Hepatitis hebben opgelopen.
Het is duidelijk dat er sprake is van een massale aantasting van de gezondheid van burgers wereldwijd met honderdduizenden sterfgevallen als gevolg.
 


Verhoogde cardiovasculaire noodgevallen onder de bevolking onder de 40 jaar in Israël tijdens de uitrol van het vaccin en de derde COVID-19-golf​


May 1, 2022

De belangrijkste bevinding van deze studie betreft een toename van meer dan 25% in zowel het aantal CA-oproepen als ACS-oproepen van mensen in de leeftijdsgroep van 16-39 jaar tijdens de introductie van COVID-19-vaccinatie in Israël (januari-mei 2021), vergeleken met met dezelfde periode in voorgaande jaren (2019 en 2020), zoals weergegeven in Tabel 1 . Bovendien is er een robuust en statistisch significant verband tussen de wekelijkse CA- en ACS-oproepen en de percentages van de eerste en tweede vaccindoses die aan deze leeftijdsgroep worden toegediend. Tegelijkertijd is er geen statistisch significant verband waargenomen tussen het aantal COVID-19-infecties en het aantal CA- en ACS-oproepen.

Lees HIER de originele Engelstalige versie.

Lees HIER de Nederlandse vertaling.
 

Nieuwsflits 11 mei 2022:
– Voortgangvaccinatierapport
– Hoorzittingen
– Zoommeetings
– Brief aan Staatssecretaris van Huffelen inzake blokkering Russische websites
– Sluiting Facebookpagina
– Onderzoek naar N26 internetbank

 

Wanprestatie van NRC: ‘onderzoek’ 18 maanden na leugens VWS over uitbreiding IC-capaciteit​

by doezelfnormaal | mei 12, 2022
nrcbraut.png


NRC was in december 2020 al op de hoogte gesteld door de BPOC2020 over de leugens van VWS!
Ministerie van VWS lag dwars bij uitbreiding IC’s. Dat schrijft NRC vandaag op basis van eigen onderzoek.
NRC is rijkelijk laat met haar constatering: op 23 december 2020 én op 7 januari 2020 had de BPOC2020 een zoommeeting met Ronald Brautigam, eigenaar van een luxe hospitaalschip. Brautigam heeft VWS meerdere keren aangeboden zijn schip aan te meren in Rotterdam. Het beschikte over 500 bedden, inclusief IC-units.
BPOC2020 heeft journalust Andreas van Kouwenhoven daar al in december 2020 van op de hoogte gesteld. Op 7 januari, na een tweede meeting van BPOC2020 met Brautigam, heeft de BPPOC2020 van Kouwenhoven wederom ingelicht. Zonder enige reactie.


Samenvatting 2e zoommeeting van BPOC2020 met dhr. Brautigam op 7 januari 2021

Aanbod hospitaalschip aan VWSVWS weigert
In deze ontluisterende gesprekken toont Brautigam e-mails van VWS waarin zij aangeven ‘geen behoefte te hebben aan uitbreiding van de beddencapaciteit, en daar in de voorziene toekomst ook geen behoefte aan zal ontstaan’.
Brautigam werd van het kastje naar de muur gestuurd: eerst beweerde VWS dat hij contact moest opnemen met Zorgverzekeraars Nederland. Maar ook Zorgverzekeraars Nederland geeft aan dat er geen uitbreiding van de zorgcapaciteit nodig is.
Brautigam stuurt vervolgens een boze email terug, waarin hij wijst op het feit dat er allerlei vrijheden van burgers worden ingeperkt vanwege de zorgcapaciteit. Zorgverzekeraars Nederland reageert als volgt:

Uiteraard bedoelen wij met onze reactie niet dat de coronapandemie geen grote gevolgen heeft voor Nederland en herkennen mij uiteraard dat de zorg in Nederland onder druk staat. Onze leden de zorgverzekeraars zijn nauw betrokken in de regionale overleggen om samen met zorgaanbieders, ziekenhuizen, enzovoort en te verzekeren dat alle patiënten in Nederland toegang hebben en houden tot zorg. Op basis van deze gesprekken bereiken ons GEEN SIGNALEN dat een dergelijke oplossing die u voorstelt op dit moment OF IN DE NABIJE TOEKOMST NODIG IS. Mocht dit veranderen, dan laten wij u dit uiteraard weten.
Dhr. Brautigam onderbouwt zijn verhaal naar BPOC2020 door het tonen van de volledige correspondentie die hij met VWS en Zorgverzekeraars Nederland heeft gehad.
Brautigam: ik bood een kant en klaar schip dat speciaal is omgebouwd om COVID-19 patiënten te kunnen huisvesten.


Zoommeeting van BPOC2020 met dhr. Brautigam op 23 december 2022
Brautigam geeft aan dat VWS op zeker moment beweert dat het (volledig opgeleide) personeel dat Brautigam mee kan leveren met zijn schip alleen Engels spreekt. Dit geeft een taalbarrière. Dhr. Brautigam vraagt vervolgens waarom er dan patiënten naar de IC’s in Duitsland worden verplaatst. Geeft dat geen taalbarrière? VWS doet er vervolgens het zwijgen toe.
Op Kamervragen van Wybren van Haga aan de toenmalig verantwoordelijke staatssecretaris Tamara van Ark waarom het aanbod van Brautigam niet wordt aangenomen geeft van Ark na veel gedraai uiteindelijk toe dat zij het niet tot op de bodem heeft uitgezocht zoals zij eerder in het gesprek beweerde. Ook haar stelling dat zij Brautigam heeft laten weten dat er van het schip wordt afgezien vanwege ‘Cubaans zorgpersoneel’ blijkt gelogen.
Kijk onderstaand naar het gedraai van van Ark in de Kamer:

Fragment met Tamara van Ark via de link te bekijken
Wanprestatie NRC
We zien hier weer een frappant en triest voorbeeld van hoe de mainstreammedia zich probeert schoon te praten en nu met artikelen en ‘onderzoeken’ komt waarin zij de indruk wekken kritisch te zijn. BPOC2020 heeft direct na haar gesprek met Brautigam in december 2020 contact gezocht met journalist Andreas van Kouwenhoven van het NRC en hem ons verhaal aangeboden. Hij was niet geïnteresseerd. Dat de krant nu met haar ‘onderzoek’ komt maakt haar volledig ongeloofwaardig. Sterker nog: NRC heeft gedurende de gehele coronacrisis geen interesse getoond in onze talloze e-mails aan NRC over de corrupte handelingen van VWS v.w.b. de zorgcapaciteit. Op ons aanbod om de volledige correspondentie van Brautigam met VWS over te dragen aan NRC werd door Kouwenhoven van het NRC niet gereageerd.
Overigens heeft BPOC2020 haar Eerste Tussenrapport aan het NRC gestuurd, waarin het volledige gesprek met Brautigam is opgenomen.
DZN heeft schriftelijke vragen aan NRC gesteld over haar wanprestatie en het artikel wat zij nu als ‘nieuw onderzoek’ naar buiten brengen. Wij houden u op de hoogte van een eventuele reactie van het NRC.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan