Bijnieruitputting en ondergewicht

G

Guest

Guest
Mijn naam is Morgane en ik woon in België.

Na het lezen van het artikel 'Bijnieruitputting: de luidruchtige, stille epidemie' van Mike werd het duidelijk dat ook ik tot de gelukkigen behoor. Ik zeg vaak: een geluk bij een ongeluk, dus het ongeluk is duidelijk, nu nog het geluk zien.

Het lichaam heeft inderdaad luidruchtig aan de alarmbel getrokken met een anorexische reactie. Het is nu wel duidelijk dat verkeerde eetgewoontes en leefwijze (met al haar dieperliggende lagen) aan de basis hiervan liggen.

Ik heb onlangs een bloedafname voor een voedselallergie en -intolerantietest laten doen en wacht nu op de resultaten. Ik werk ook samen met een vrouw die energetisch werkt en bij mijn eerste bezoek stelde ze vast dat de schildklier overuren draait, de bijnieren onderuren draaien, de organen slecht functioneren en het lymfestelsel stagneert. Eerstdaags start ik met de reinigingskuur voor gal, nieren en lever.

Heeft iemand inzichten welke dagelijkse ondersteuning gegeven kan worden als het lichaam dat sterk vermagerd is, wil vasten en ontgiften?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 
Je gaat ervan uit dat het lichaam wil vasten en ontgiften, maar je moet serieus rekening houden met wat ik noem een 'vervuilde geest'. M.a.w.: je DENKT dat het lichaam wil vasten en ontgiften, maar in werkelijkheid is het je zelfdestructieve DENKEN dat hieraan ten grondslag ligt.

Het lichaam wil niet nog verder vermageren en uitgemergeld raken, het wil BOUWEN. Ons lichaam is onze vrouwelijke energie en dat is de energie van CREATIE. Onze geest is onze mannelijke energie en dat is de energie van ONCREATIE. In die energie zit jij nog steeds en daarmee concludeer ik dat je je anorexia nog altijd niet hebt overwonnen. Het is een mannelijke geest die het vrouwelijke lichaam onderdrukt, door te denken dat je 'onzuiver' of 'onrein' bent en moet 'ontgiften'. Je ziet dit ook terug bij veganisten, fruitarians en raw foodists en soortgelijke voedselextremisten. Ze zijn al broodmager en hebben dan nog voortdurend de neiging om te vasten en ontgiften. Hierdoor gaat er meer uit het lichaam dan er terug in komt in de vorm van bouwstoffen.

Deze bouwstoffen zijn hoogcalorische dierlijke producten van de allerbeste kwaliteit, boordevol vetten en eiwitten. De anorxische geest gruwelt hier echter van, want dat zou 'vergiftigend' of 'dikmakend' of 'calorierijk' of 'aders dichtslibbend' zijn. Deze voeding stelt je echter in staat om tegelijkertijd bij te bouwen en te ontgiften, want er is werkelijk niets ontgiftender dan de vetoplosbare vitamines, met name vit. A. Daarnaast daal je af vanuit je hogere (mannelijke) chakra's en maakt contact met je lagere (vrouwelijke) chakra's en daarmee dus ook je lichaam.

Als uitsluitend de mannelijke geest regeert, blijf je in de oncreatie zitten, wat uiteindelijk leidt tot de dood. Daarom hongeren mensen met anorexia zich uit, wat een levensgevaarlijke dans met de dood is. Het heeft heel erg te maken met een ernstig vervormd zelfbeeld en wereldbeeld. Dit is een probleem van onze samenleving in het algemeen, heel veel mensen zitten te veel in hun hoofd, maar anorexia is een extreme uitwas hiervan.

Jouw lichaam heeft dan ook niet aan de bel getrokken met een anorexische reactie, het is jouw destructieve geest die het lichaam heeft onthouden wat het werkelijk nodig heeft. Tijd dus om jezelf te bevrijden van de gedachte dat je lichaam hieraan ten grondslag ligt en jezelf te herprogrammeren. Onze samenleving is uitsluitend gericht op de buitenkant. Dit is opnieuw mannelijke energie. De weg naar binnen is een vrouwelijke. Vraag jezelf af waarom je ziel zo verwond is geraakt dat deze zijn zetel, het lichaam, het leven wil benemen d.m.v. uithongering.

Het is erg moeilijk om jou voedingsadvies te geven als je jezelf niet wil voeden, omdat je in de illusie verkeert dat je lichaam dit niet zou willen.

Mike

 
Morgane, welkom hier en bedankt voor jou verhaal, mike heeft je al aardig wakker geschud denk ik.

Ik wil je nog mijn ervaringen vertellen met voedselintollerantie test. Die heb ik ook gehad, in 2008, ik scoorde extreem hoog op van alles en nog wat. Vanaf het begin ben ik hier heel serieus mee aan de slag gegaan, dagboek bijhouden, alles uitpluizen, firma's aanschrijven welke ingredienten ze precies gebruiken etc.

De eerste weken waren echt geweldig, ik voelde mij steeds beter, verscheidenen klachten verdwenen. Echter, na 6 a 8 weken ging ik echt ineens achteruit.

Volgens diegene die mij behandelde had ik iets verkeerds binnen gekregen, dus: nog beter opletten, nog meer weglaten. En echt waar, ik heb dit bijna 1.5 jaar zo volgehouden. Steeds maar denken: wat doe ik toch verkeerd? Schuldgevoel, en ook veel twijfels die ik vakkundig wegstopte.

Tot ik verder durfde te kijken, en ik stuitte op een artikel over lekkende darm waarin stond dat je niet langer mag elimineren dan enkele weken tot hooguit 3 a 4 maanden. Doe je dit langer dan bouw je steeds meer nieuwe intolleranties op.

Na het elimineren moet je bezig met herstel van je darmen en dan weer al het gezonde voedsel herintroduceren.

Wat gezonde voeding is leer je allemaal hier, kijk ook op de site van poekie: www.voedingisgezondheid.nl en bij het alleen lezen forum.

veel succes met alles.

 
Mike,

En dat zo vroeg op de morgen. Als dat niet binnen komt.

Welkom Morgane,

Ik denk wel dat Mike het duidelijk heeft gemaakt, ga de voedingsadviezen hier op het forum volgen.

Het goede (lees goede voeding) duwt het slechte uit je lichaam.

Kijk eens op mijn site bij 'juiste voeding' daar kan je zien 'wat je wel en wat je juist niet moet eten'.

Succes en een betere gezondheid toegewenst.

Lia

 
Als ik lees wat je schrijft, voel ik aan dat je gelijk hebt, Mike. Jacqueline, de vrouw die energetisch werkt, zag ook de destructieve mannelijke energie aan het werk en de vrouwelijke energie als onbestaande. Het voelt ook zo aan: niet (meer) in het leven staan, maar erbuiten.

De wil is er om het tij te doen keren en daarbij kan ik nu alle hulp gebruiken van mensen die weten waarover ze het hebben, want als een destructieve geest al lange tijd de kans gekregen heeft om te heersen, is het niet evident om de weg naar een lichamelijk en geestelijk herstel alleen terug te vinden.

Graag wil ik jouw voedingsadvies en andere inzichten ter harte nemen om lichamelijk

en geestelijk opbouwend te werk te gaan, want zo kan het inderdaad niet langer meer verder. Noch voor mezelf, noch voor de mensen uit mijn omgeving.

Dank je wel voor je openheid.

Morgane

 
Hoi Morgane, wat bedoel je met een anorectische reactie? Bedoel je dat je ineens niet veel eten meer binnen krijgt (in tegenstelling tot daarvoor) en zelf staat te kijken daarvan?

Heb je zelf het gevoel dat de anorectische reactie een lichamelijke is of een geestelijke?

Ik heb zelf ook bij het begin van de uitbarsting van mijn klachten een tijd gehad dat ik nauwelijks kon eten: het eten bleef hangen bij mijn middenrif. En in die tijd viel ik af (dat was niet normaal voor mij: want ik was een goede eter daarvoor en nu weer/nog). Maar ik had ook veel allergieen ineens en mijn lichaam kreeg het niet meer verteerd. Een half jaar lang was ik aan de dunne.

Mijn vader had ook een snelle schildklier en viel daardoor af.

 
Dank je wel, Dirtsa.

Er is inderdaad die eliminatieneiging, maar ook het besef dat dat niet het juiste antwoord is. Met de allergie- en intolerantietest wil ik er vooral achter komen wat ik uit gewoonte al van kindsbeen af eet, maar eigenlijk nooit heilzaam voor het lichaam geweest is.

Met het plotse besef van waar de voedingsindustrie op uit is, is alles zo verwarrend geworden. Als ik nu voedsel wil inkopen, sta ik gewoon te dralen omdat ik gewoon niet meer aanvoel wat het lichaam nodig heeft.

Dus nu opbouwen is inderdaad belangrijk.

Morgane

 
Dank je wel, Lisa.

Ik zal eens op je site een kijkje nemen.

Morgane

 
Morgane, daar moet je ook naar toe hoor.Niet meer bezig zijn met wat je allemaal niet mag eten, maar juist zoeken naar voedsel wat gezond is waar je je zeker weten uiteindelijk goed ij gaat voelen. het gaat om kennis en genieten van eten.

Begin met een sole te maken van keltisch zeezout, vervang alle kunstboter en onverzadigde olie door ghee/roomboter/extra vierge olijfolie en kokosolie(aman prana is een erg fijne)

Fruit; vooral nog zure vruchten, appels/blauwe bessen/kiwi/citroenen/grape fruit.

Vlees: van grasgevoerde beesten/biologisch

eieren, veel, ook biologisch

Als je kunt vinden: rauwe melk van biologische koeien

Maak lekkere bouillons van veel botten (mergpijpjes/knietjes of kipkarkassen

koolhydraten: boekweit/amaranth/witte basmati rijst/quinoa ( per dag tot 1oo gr droog gewicht)

Vette vis

Yoghurt/slagroom/kefir

 
Het is zowel lichamelijk als geestelijk.

Ik ben altijd aan de magere kant geweest. Ik at wel 'met de ogen', zoals ze zeggen, maar eten deed ik wel. Nu zie ik gewoon een combinatie van allerlei eet- en snoepgewoontes die lichamelijk hun tol geëist hebben.

Daarnaast heb ik mij als kind hier nooit echt thuisgevoeld. Ik had niet echt voeling met meisjes, maar ook niet met jongens. Ik zat er ergens tussenin. En met die voeling loop ik nog steeds rond.

Zoveel is nu wel duidelijk na een slopende levensweg. Nu voelt het aan als een nieuw leerproces dat aanbreekt om zowel geestelijk als lichamelijk de vrouwelijke energie te voeden en vanuit die wijsheid te leven.

Morgane

 
Dag allemaal,

Heb nog op het forum zitten lezen, bepaalde dingen laten bezinken en eens gekeken welk voer ik aan de hond geef.

Toen Bailey ongeveer een jaar oud was, merkte ik dat haar lichaam slecht reageerde op het brokkenvoer. Ik ben dan overgeschakeld op natuurlijke voeding, nl fruit, groenten, aardappelen, brood, pasta, rijst (brood en pasta kan ik nu beter achterwege laten), vis en vlees (nieren, lever, mergpijpjes, stoofvlees...).

Ik ben een 7-tal jaren geleden gestopt met vlees eten toen ik energetisch de negatieve impact voelde van de vleesindustrie: dieren onnodig vaccineren, onnatuurlijk en giftig voer geven, mishandelen... dus allerlei negatieve energieën die we onbewust tot ons nemen. Ik was daar zo onder de indruk van en kon de lijn doortrekken naar mezelf dat

ik besloten had om geen vlees en ook geen vis meer te eten. Daarnaast kreeg ik nog het inzicht dat het spiritueel gezien nooit de bedoeling was dat de mensheid vlees zou eten.

Is dit onbewust een ideologische strijd geworden, dan ben ik tegen windmolens aan het vechten.

Heb gisteravond een sole gemaakt. Is het normaal dat er schuim op het water staat?

Ga vandaag de nodige ingrediënten halen voor een vleesbouillon. Heb gisteravond

groenten met kip gegeten en het heeft gesmaakt. Deze morgen heb ik een yoghurtshake gedronken.

Kan iemand me helpen bij het samenstellen van een voedzaam dagmenu? Wat zijn de juiste verhoudingen? Alle informatie is momenteel nogal overweldigend.

Ga ook een orthomoleculair arts vragen of hier in België bijnier- en schildklier- hormonenextract te verkrijgen is.

Morgane

 
Hoe heb je de sole gemaakt?

Een menu is voor iedereen anders, en bij mij wisselt het nogal eens.

Momenteel:

Ik begin de dag met glas water met theelepel sole en 5 dr 35% h202

Na ruim een uur: water met natriumbicarbonaat en water met bitterzout

Daarna water met uitgeperste citroen en honing

Na half uur: glas rauwe melk met 2 eierdooiers,honing en kaneel.

Rond 11.30 uur: water met bitterzout en water met appelazijn/honing

Daarna: rijst(of quinoa) met groente en vlees/vis of bouillon (eventueel met 1 sneetje speltzuurdesembrood)

Rond 16.00 uur: glas kefir

eventueel nog water met sole

Avondeten: yoghurt met amaranth/boekweitvlokken en blauwe besjes of kiwi of appel.

Voor het slapen nog glas water met sole.

 
Quote:
Is dit onbewust een ideologische strijd geworden, dan ben ik tegen windmolens aan het vechten.


Je kunt wel degelijk een ethische carnivoor zijn. We hebben de dierlijke vetten en eiwitten keihard nodig, anders bestrijd je dierenleed met mensenleed en voedt de energie van leed alleen maar meer leed. Lees hierover een recente discussie die ik had met een vegetarier:

https://www.fatsforum.nl/topic/even-kennismaken#post-26684

Mike

 
wat ik eet:

smorgens:

levertraacapsule en een glas sole

heel slecht ik weet het ; 1 kop koffie ( deze kop wil ik nog niet afstaan)

als ik tijd heb 3 gebakken eieren, daarna 1 litersmoothie waarvan ik bijna een halve liter op drink en de rest mee neem naar het werk met liter sole.

smiddags smoothie (de rest va de ochtend) en 3 gebakken eieren (bij geen tijd smorgens)

soms 2 zoute haring of bouillon

heel soms speltbrood 2 plakjes met dikke roomboter en lading kaas

tussendoor zowel de ochtend als de middag drink ik water, groene thee, sole, melk of kefir

avondeten:

vlees, meestal biefstuk met 2 soorten groentes en heel soms rijst of gierst

later op de avond koffie en daarna melk/kefir en sole/water

elke woensdag en zondag 2 druppels jodium in glas water, denk dat het wel meer mag zijn,maar daar ben ik nog niet over uit.

binnenkort aan de slag met de h202 ..............

 
Morgane,

Kijk eens op mijn site bij 'juiste voeding' en 'wat eten wij'.

Er staat inderdaad heel veel informatie op dit forum. De belangrijkste punten staan overzichtelijk op mijn site bij elkaar.

Kijk daar maar eens maar het blijft ons voedingspatroon, dus kijk wat voor jou goed voelt en pas dat toe.

Lia

 
Jullie hebben inderdaad totaal andere eetgewoontes. Het zal een tijdje zoeken worden.

En ik ben niet alleen, Jill (18 jaar) woont ook nog thuis en staat voorlopig niet open als ik iets tracht over te brengen. Het is momenteel heel moeilijk om een middenweg te vinden.

Ik heb de sole gemaakt op basis van 1/3 keltisch zeezout en 2/3 water en alles goed doorgeroerd. Er ligt een laagje zout op de bodem en een laagje schuim op het oppervlak.

Morgane

 
Dirtsa,

Ik heb vandaag boekweitvlokken gekocht. Kan je die onmiddellijk in de yoghurt doen

of moeten ze eerst geweekt worden in water?

Morgane

 
Een tijdje geleden las ik over kwikvergiftiging door amalgaamvullingen.

Ik heb een 6-tal tanden met amalgaamvullingen die binnenkort verwijderd worden.

De tandarts zei dat het vooral om oude vullingen gaat die ze gaat vervangen door composietvullingen uit Japan. Er zit oa barium in, maar dan vraag ik me wel af welke stoffen er nog allemaal in zitten, waarvan de gevolgen nu nog niet gekend zijn.

Hebben jullie hier enige inzichten in?

Is het aangeraden om nu al te ontgiften of is het beter om te wachten tot alle amalgaamvullingen verwijderd zijn? Ik zou willen ontgiften op basis van chlorella-

en korianderpoeder. Kent iemand de juiste verhouding? Of hebben jullie een beter voorstel?

Morgane

 
Kwik is een heftig goedje wat je niet al te gemakkelijk uit je lichaam krijgt. Vandaar ik ook zou gaan denken aan h2o2. Selenium schijnt ook belangrijk te zijn voor het ontgiften van kwik.

Oja, en kombucha natuurlijk!

Quote:
Eén van de voornaamste taken van de Komboecha is zijn zuiverende werking.

Urineonderzoek heeft aangetoond dat de urine van proefpersonen die voor de eerste maal Komboecha gedronken hadden, sporen bevatte van zware metalen en organische giffen zoals kwik, lood, caesium en benzol, terwijl dit in de drank niet aanwezig was.


http://www.natuurlijkemolen.nl/NM/nl/pg_41.html

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.831
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan