Biest

fatsnotbad

Administrator
Forumleiding
Ik sprak vandaag op weg naar de boer iemand in de trein die mij aanraade om eens "biest" te proberen.

Ik heb er nog nooit van gehoord. Het schijnt de eerste melk te zijn nadat een koe kalveren heeft gekregen.

Deze man vertelde dat biest nog meer voedingsstoffen bevat dan rauwe melk.

Is er iemand hiermee bekend?

 
Biest schijnt ook zo goed te zijn omdat er relatief veel h202 in zat van wat ik ervan las.

 
Ik heb de afgelopen weken geëxperimenteerd met het maken van kefir en yoghurt met colostrum (biest) poeder.
Uiteraard ben ik van de rauwe melk, maar nieuwe dingen uitproberen vind ik ook super leuk.
De poeder is afkomstig van een familiebedrijf die op lage temperatuur de biest drogen tot het poeder is. Het ruikt naar de boterolie van Green Pasture!

Een van mijn doelen was om van droge ingrediënten, colostrum poeder en een probiotica, yoghurt te kunnen maken. Handig voor op vakantie of WTSHTF ;-)

En het is gelukt! Ik deed 20 gram poeder op 250 ml water en de inhoud van 1 Bio-Kult capsule en 4 dagen later (het is nu rond de 16 graden bij mij in huis) is het yoghurt! Het is wat aan de dunne kant, maar het ging mij er om dat het werkt en dat doet het.
 
De colostrumpoeder koop je met 10% korting bij Plent.nl met code esther10

 
Sinds vandaag is er gevriesdroogde rauwe biest te koop bij Real Roots!
Tot en 10 april is er dubbele korting te behalen met de combinatie van mijn kortingscode: esther5+ biest15=20% korting!

 
Sinds vandaag is er gevriesdroogde rauwe biest te koop bij Real Roots!
Tot en 10 april is er dubbele korting te behalen met de combinatie van mijn kortingscode: esther5+ biest15=20% korting!

Vers van de geiten als het zover is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.989
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan