Berlijn

Deze Poolse nieuws site die een Poolse collega aan me liet zien geeft de aantallen nog we best eerlijk aan.

Schatting van de politie versus de organisatie.

T2a3cecyk994vqshanv3puzls4zmt23hf.jpg

Het is maar een #blanke vrouw, en ze leeft nog....... was het een #Zwarte man geweest, hadden we nu #BLM demonstraties gehad wegens #politiegeweld!

Misschien een idee dat Anna van Viruswaarheid deze beelden bekijkt. Wie weet stelt ze dan haar eerdere mening bij. Dit gaat echt buiten proportie wat de politie hier doet. Het is me alleen niet duidelijk of ze nu nog leeft of overleden is eigenlijk.

Deze beelden gaan momenteel over Fuck Facebook. Zo word Robert Kennedy dus gezien als aanhanger van de heersende macht.

Taafbpj9cs2qano3zad40g20mmggn16ni.jpg

Nog een kleine impressie van mijn tijd in Berlijn.

Indrukwekkend om onderdeel te zijn van zo'n grote demo. Heel jammer dat de mars niet verder kon gaan bij Friedrichstrasse. Mooi hoe iedereen ging zitten. Lang gewacht of de mars toch verder kon gaan, maar nee. Ik voelde eerst een teleurstelling, zo van, ja hallo, waarom ben ik hier, ik wil de mars meemaken, waarop ik meteen besefte: juist dáárom ben ik hier. Omdat een vreedzame mars wordt afgekapt. Wir bleiben hier!

Er was wat gedoe met ME'ers op Unter den Linden (op de route naar de Brandenburger Tor en Siegessäule), waardoor we met een groep besloten om verder om te lopen. Steeds meer straten werden daar afgesloten door ME-busjes, dus het werd een flinke wandeling, maar uiteindelijk kwamen we er en konden we nog net de speech van RFK Jr. horen.

Mensen van diverse pluimage gezien, allemaal vriendelijk. Ik zag hoe een boos geworden man door omstanders werd gekalmeerd, toen hij dreigde de langs marcherende agenten te belagen. Mooi hoe er gelijk een clubje mensen naar hem toe snelde, hem vasthield, zodat alles vredig bleef. Ik had de ervaring dat we met z'n allen één waren.

Ik was ook onder de indruk hoe lang de Duitsers geconcentreerd kunnen blijven luisteren, hoe veel geduld ze hebben voor zo'n dag, hoe fanatiek ze zijn. Geweldig! Daar kunnen wij Nederlanders veel van leren. Ik vond het mooi! Goed ook, hoe massaal men "schliesst euch an" (sluit je aan) naar de agenten scandeert.

Zondagmiddag/avond zijn we nog weer bij Siegessäule geweest, waar iedereen in de stromende regen bezig was met afbouwen. Interessante gesprekken gehad met afbouwers/helpers die ons bedankten dat we helemaal uit NL naar Berlijn waren gekomen. Goede sfeer. Ik begreep toen ook dat er op 1 oktober weer een grote demo komt, in het oosten van Berlijn, waar weer heel Europa wordt uitgenodigd.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.583
Leden
8.683
Nieuwste lid
urehrwjqnb
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan