Belgie

Dries van Langenhove krijgt één jaar effectieve celstraf vanwege memes in een gesloten chat.

Het regime kent geen enkele genade: Dries is een politieke gevangene en verdient AL onze steun. Maak het trending #FreeDries

Want vergeet niet: nu is het Dries, maar daar stopt het niet. Dit had mij kunnen overkomen. Dit kan u overkomen. Dit kan iedereen overkomen die tegen de globalistische agenda in verzet komt.

Het is daarom belangrijker dan ooit om de strijd van Dries voort te zetten. Om een vuist te maken voor de vrijheid van meningsuiting. Voor de vrijheid in algemene zin. En tegen de globalistische agenda.

 
Over de veroordeling van Dries van Langenhove tot 1 jaar effectieve gevangenisstraf en 10 jaar ontneming van politieke rechten.

Eerst uit principe: voor mij is een veroordeling van iemand vanwege zijn of haar ideeën, hoe verwerpelijk ook, altijd verwerpelijker dan die ideeën. Dit is altijd mijn standpunt als democraat geweest en dat blijft zo. Schaf al die stomme wetten die meningen en expressie verbieden af. Meningen bestrijd je met meningen en niet in rechtbanken. Alleen laster en smaad en het direct aanzetten tot geweld mogen wettelijk verboden blijven.

Twee, een politiek evaluatie: Dries Van Langenhove deelde memes, maar veroordeelde bijvoorbeeld de genocide in Gaza. Je hebt establishement politici die politiek correct zijn, maar de genocide steunen. Wie is gevaarlijker voor de samenleving? Wie creëert verdeeldheid in de samenleving?
DVL is ook een stem van veel jongeren en niet enkel als het gaat over het debat multiculturalisme. Ook op veel andere gebieden. Repressie tegen hem versterkt hem en zijn project. Maakt hem tot een martelaar van het vrije woord in de ogen van die jongeren. Dat men de illusie koestert dat dit hem zal verzwakken toont aan hoe kortzichtig men is.



Mike
 
 
🚨 Belgian nationalist activist and former member of parliament Dries Van Langenhove @DVanLangenhove has just been sentenced to a year in prison, a 16,000 euro fine, and ten years of "deprived civil rights" which will mean he is barred from politics.


His crime? He was in a private groupchat where offensive memes were posted.


This is an absolute disgrace. Western regimes are reaching new levels of tyranny to suppress nationalism.



Mike
 
Laatst bewerkt:
Het vonnis afgelopen week tegen @DVanLangenhove
deed terecht veel stof opwaaien. Ik praat er over met Carine Knapen @CarineKnapen
voormalig advocaat in Belgie.

-Het buiten de context van de wet de wet gebruiken.
-Het inzetten van burgelijke partijen zoals de universiteit Gent
-De definitie van openbaarheid en aanzetten
-Het gebruik van de rascismewet en de negationisme wet als middel om politieke tegenstanders te criminaliseren.
-De opmerkelijke rol van rechter Jan van den Berghe, die ookal een bizar vonnis wees aangaande @HoeyberghsJeff

Dit gaat niet om rascistische memes, dit gaat om een een-overheid die een voorbeeld stelt opdat andere zullen zwijgen.


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.442
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan