Beenmerg

Mijn moeder vertelt weleens verhalen over vroeger. Hoe mijn opa, de mergpijpjes leegzoog. Eerst griezelde ik bij die gedachte, maar ik begin me meer en meer te realiseren, dat dat eigenlijk dus heel gezond is. Maar hoe kom je aan beenmerg, behalve dan de mergpijpjes? Waar zit dat nog meer in?
 
Mijn moeder vertelt weleens verhalen over vroeger. Hoe mijn opa, de mergpijpjes leegzoog. Eerst griezelde ik bij die gedachte, maar ik begin me meer en meer te realiseren, dat dat eigenlijk dus heel gezond is. Maar hoe kom je aan beenmerg, behalve dan de mergpijpjes? Waar zit dat nog meer in?
Schenkels
 
En hoe eet je dit? Gewoon uitlepelen of op je brood smeren? Kan hier weinig over vinden.
Meen je dat nou echt ? Wat is daar nou 'griezelig' aan. Wat is vroeger voor jou ? Want ook wij aten dit toen ik klein was, en nu nog steeds.
 
Meen je dat nou echt ? Wat is daar nou 'griezelig' aan. Wat is vroeger voor jou ? Want ook wij aten dit toen ik klein was, en nu nog steeds.
Ik heb het zelf nog nooit gegeten en het ook nooit iemand in mijn familie zien eten. Dus dat mijn opa dat at, zal zijn geweest, toen mijn moeder nog thuis woonde. Ik vermoed in de jaren '40, '50.
En ik zei dat ik griezelde van het idee, niet dat ik het griezelig vind. 'Wat een boer(in) niet kent, lust die niet', zoiets zal het zijn. Nu wil ik het wel gaan eten, ben benieuwd.
 
ff een tip, laat het een dag buiten de koelkast staan dan wordt het lekker zacht, het zelfde eigenlijk ook met niervet. Ik kook of bak het dan niet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.435
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan