baby 7 maanden met eczeem - voorstellen Suzanne

Suzanne

New member
Hallo,

Helemaal nieuw hier.Er gaat een wereld voor me open. Even voorstellen:

Mijn naam is Suzanne,31 jaar met een bijnieruitputting en een overactieve schildklier.Ben heel mager en verzwakt en voel me tegen het depressieve aan. 2 zoons heb ik,van 4.5 jaar en 7 maanden.Mijn man heeft zware psoriasis. En beide kinderen hebben ook eczeem etc etc. Nou gezellige familie Knots zijn we hé:)

Borstvoeding heb ik bij mijn oudste 8 maanden gegeven en bij mijn jongste lukte het gewoonweg niet omdat hij alles al had verbruikt van mij in de baarmoeder.Toch 7 weken volgehouden maar ik viel gewoon af.

Hij heeft nu flink eczeem en is heel onrustig,zo sneu.Mijn oudste is ook heel tenger en heeft vele allergieen,astma en ook eczeem.

Wat nu te doen?Mag mijn jongste al rauwe melk? Moet ik dat dan nog helemaal bewerken? Ik ga ook de levertraan van greens pasture halen,mogen mijn kinderen dit ook?

Alvast super bedankt voor alle reacties want ik ben een beetje einde raad..

Groeten van Suzanne

 
Hallo Suzanne, Welkom ook van mij. Tanja heeft je al een mooi advies gegeven en ik zou zeker de site van poekie raadplegen, daar zul je veel aan hebben.

Ik heb ook ervaring met eczeemkinderen, maar dan heb ik het wel over 35 jr. geleden, ik ben precies twee keer zo oud als jij nl.62.

Tijden zijn veranderd, dus je zult nu zeker andere adviezen krijgen. Wat ik je wel kan meegeven is dat ik in die tijd ook per direct een ommezwaai gemaakt heb op het gebied van voeding en binnen enkele weken was er al veel veranderd.

En als jullie in de gelegenheid zijn, ga naar de zee. De zeelucht zal jullie allemaal goed doen. Zeelucht en zeewater doen wonderen bij eczeem en klachten van de luchtwegen. 8) Sterkte en succes op je nieuwe pad.

Miek.

 
Suzanne,

Ik heb je net gemaild met de vraag of je hier in dit topic je vragen wilt stellen. Ik weet niet zoveel over babyvoeding. Maar ik zou wel graag van je willen weten wat je zelf allemaal eet en drinkt. En wat je je twee kinderen te eten geeft. Dan kunnen we jou adviseren.

In mijn mail heb ik ook aangegeven dat de weg naar herstel lang kan duren maar het geduld, geloof en vertrouwen in je lichaam en dat alles goed zal komen, als gaat het langzaam.

Lia

 
Hoi Suzanne! Lees ook deze link https://www.fatsforum.nl/topic/vaccinaties

Kinderen die letterlijk zo slecht in hun vel zitten kunnen die vele vaccinaties niet " handelen" . Ik weet niet hoe je tegen vaccinaties aankijkt maar ik heb mijn jongste met allergieën, exceem en astma precies 1 keer gevaccineerd. Daar hadden we slechte ervaringen mee en hebben haar daarna niet meer gevaccineerd tot nu toe. Ze is nu 16 jaar; geen exceem en geen astma meer maar was wel een lange weg met oa het zoeken naar het goede voedsel! Zo kreeg ze onder andere geen suiker. Maar het alternatief was achteraf misschien nog wel slechter. We gaven haar nl fructose. Toen wist ik dat niet maar als je nu naar haar gebit kijkt...Ik dacht werkelijk goed bezig te zijn. Echt waardeloos en voel me daar nog schuldig over... Veel succes naar je zoektocht maar zorg eerst maar goed voor jezelf door je op een volwaardige en dierlijke wijze te voeden. Ik weet een ding zeker; ik ben jaren vegetariër geweest maar daar word je echt niet beter van!

 
Hoi Suzanne

Mijn zoontje had ook eczeem; met ongeveer 6 maanden begonnen. Van de kinderarts kregen we wat homeopathische middelen, maar die werkten maar kort en dan kwam het weer terug. Nadat we op WAPF voeding zijn overgegaan was het binnen een paar weken veel beter. Nu, na een paar maanden, heeft hij af en toe nog een paar plekjes op zijn wangen, maar ook daarvan hoop ik dat het binnenkort over is. Hij is nu 14 maanden oud. Hij krijgt nog borstvoeding, maar daarnaast rauwe melk, de levertraan van Green Pastures (door de yoghurt), veel vlees, vis (zalm), veel yoghurt, stukje rauwmelkse kaas, leverworst (zie recept van voedingisgezondheid.nl), sole, kokosolie, roomboter (de laatste twee samen met een zure appel gestoomd en gepureerd), en beestenbottenbouillon (zie voor recept ook genoemd website). Ik heb nu het boek Supernutrition for babies (van Erlich) gekocht en daar staan ook allerlei nuttige dingen in. Verder doen we hem niet te vaak in bad, en als hij in bad gaat doen we er een schep Keltisch zeezout bij, en na de tijd soms met kokosolie invetten. Succes!

 
Hi Lia,

Ik heb je net terug gemailt.Wat fijn dit vervolg.Dank je wel.

Patchoulie:dank je wel voor je reactie. Ik heb beide kinderen niet gevaccineerd,kun je nagaan hoe erg het anders zou zijn met hun eczeem,astma en allergieen.Gevoelsmatig had ik als kind zijnde al enorme weerstand tegen de inentingen dus bij mijn kinderen speelde die weerstand weer op en na een hele zoektocht naar informatie over vaccineren heb ik besloten om ze ook niet later te gaan inenten.De kinderen zijn beide erfelijk belast met vele tekorten.

Mugs: Ook dank je wel voor je reactie.Wij lopen met beide kinderen bij een natuurarts al een tijdje en dat gaat heel goed,alleen het werkt natuurlijk tijdelijk want voeding is iets wat dagelijks terug komt natuurlijk.Daarom dit forum en de snelle reacties:echt super!

Jij gebruikt het recept van de bb bouillon van de site van Lia? Dus ook met appelazijn erin en 12 uur laten trekken? En waar haal jij botten voor de soep vandaan,(mergpijpje/schenkel etc)gewoon bij de slager en is het biologisch? Sorry voor al mijn vragen maar ik voel me erg onzeker over WAPF voeding,het is zo nieuw voor me.Ik ben pas sinds 1 maand begonnen met bijvoeding voor onze jongste Noah, is nu bijna 8 maanden.Onze oudste had extreem veel last van dauwworm en allergieen,voeding is altijd zo beladen geweest met hem dat ik het nu lastig vind om ' goed passend voedsel' voor Noah te vinden.Maar WAPF voeding daar kan ik me wel in vinden. En ik durf het hier bijna niet te zeggen op het forum maar hij krijgt nu nutramigen 1 voeding,voorgeschreven door de kinderarts gezien het verleden van zijn broer.Nou....die melkpoederrommel krijgt hij iedere dag.Rauwe melk is hier bijna niet in de buurt te vinden plus ik vind het best duur die wapf formule voor babies,wij hebben niet zoveel te besteden momenteel.

Ik zal in een volgend bericht wat meer vragen over wat ik nu al doe qua wapf voeding.Dank jullie wel dames!

Groetjes van Suzanne

 
Suzanne, wat goed dat je ze niet hebt laten inenten. Biologische botten kun je vragen bij een natuurwinkel in de buurt of kijken of op zoek gaan naar grasgevoerd/wildernis vee in de buurt, als je aangeeft waar je je ongeveer bevindt weet iemand misschien wel een goede tip. Als je de wapf-formula niet kunt betalen zou ik kijken wat wel haalbaar is en daar mee beginnen, alles beter als nutramigen (gewoon alles zeggen hier hoor).

Ik heb laatst mijn dochter met rode palmolie (aman prana) ingesmeerd toen ze weer een hele droge huid dreigde te krijgen (ze heeft ook behoorlijk pittige eczeem gehad). Het is wel een beetje rommelig, het geeft nogal af en ze leek wel een worteltje, helemaal oranje, maar het hielp fantastisch goed, haar huidje knapte enorm op.

 
Ja, ze vond het zo'n succes dat ze er nu nog naar vraagt, zullen weer worteltje maken? ha ha gek kind

 
Hahahahaha, een kind dat vraagt om wortel gemaakt te worden... Hmmm, misschien een beetje extra vet geven!

Maar blijkbaar ervaart ze zelf ook zoveel goeds (behalve de vreemde kleur) dat ze t vaker wil. Misschien maar aan toegeven, kan ze de tekorten aanvullen. Ze vraagt er niet voor niets om toch? Ik wil dan wel graag een foto zien, Tanja's worteltje :D

 
Ik denk meer dat ze een bodypaint artiest in spe is :) . De palmolie gaat hier ook in het eten hoor. Volgende keer maak ik een foto van haar voor je.

 
Ik heb het hier staan palmolie, maar weet niet wat ik ermee moet doen... Heb wel een zeer geïrriteerde hoofdhuid. Alles wat ik erop smeer prikt en doet zeer. Zou palmolie kunnen helpen? En hoe krijg ik dat dan weer uit mijn haar?

 
Hoi Suzanne, wat vervelend dat jouw kids nu al last hebben van eczeem. De genezing komt natuurlijk van binnenuit door de juiste voeding en je bent goed op weg met rauwe melk en levertraan + boterolie. Ik heb jarenlang eczeem op mijn hoofdhuid, in mijn wenkbrauwen en langs mijn neusvleugels gehad en dat is nu zo goed als verdwenen door WAPF! Het wil nog wel eens terugkomen als ik iets zoets heb gegeten. Eczeem kan namelijk het gevolg zijn van een schimmel in de darmen (candida), die leeft van suikers. Daarom werkt WAPF ook zo fantastisch, zeker in combinatie met weinig koolhydraten.

Als tip wil ik je meegeven dat niet alleen kokosolie, maar ook verdunde appelazijn wonderen kan verrichten bij eczeem en wellicht ook bij psoriasis.

 
Op eczeemplekjes werkt het bij mij juist verkoelend en jeukstillend. Maar op opengekrabde plekjes zal het wel even kunnen prikken; voorzichtig aanbrengen met een wattenstaafje.

 
Hier ben ik weer.Leuk reacties en fijne adviezen,merci! Rode palmolie ga ik zeker proberen,een worteltjeskind krijg ik ervoor terug hihi.Zijn eczeem is nu erg rustig.

Vanochtend zat ik echt doelloos door de keuken te lopen wat ik Noah te eten moest geven.Zijn nutramigen melk drinkt hij steeds minder,ik stop er kokosolie,olijfolie,drupje sole,probiotica en levertraan/kokosolie van green pasture in.

Ik ga vandaag fanatiek op zoek naar een geitenboerderij want ik wil hem rauwe geitenmelk gaan geven en ik ga de BB bouillon maken.Welk recept gebruiken jullie hiervoor,die van Lia/Poekie?

Gadsie,ik woon in Cuijk,vlakbij Nijmegen.

Eigeel ben ik mee begonnen,in water gekookt 3.5 min en toen een klein lepeltje eigeel gegeven,hij vond het heerlijk.Mag ik dit iedere dag een beetje geven? Noah is eigelijk nog helemaal geen ' echt' voedsel gewend,alles wat ik hem nu geef krijgt hij krampjes van.Die darmen zijn natuurlijk altijd lui geweest door die voorverteerde eiwitten van de nutramigen.Ook s-middags geef ik een stukje kalkoenfilet gepureerd met wat groenten en kokosolie.Nog wat tips om zijn spijsvertering te ondersteunen?

Hele fijne dag iedereen. :wink:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan