AUTISME

Romagi

Well-known member
Wie weet er iets meer over Autisme?

Word je daar mee geboren of kan het ook later ontstaan.?

Laatst bewerkt:
Autisme valt onder ASS ofwel autismespectrum stoornissen. Een neurocognitieve aandoening waarbij informatie op een andere manier wordt verwekt. Deze mensen hebben moeite met executieve functies zoals plannen en organiseren. Je wordt hiermee geboren. Medicatie werkt alleen voor secundaire symptomen zoals het verminderen van prikkels. Medicatie helpt niet om het te laten overgaan maar men kan door cognitieve gedragstherapie of training wel beter omgaan met zichzelf en de omgeving. Er bestaan vele vormen van autisme vandaar de naam spectrum stoornis. De communicatie met jou en deze persoon loopt gewoon door haar autisme anders. Het zijn vaak mensen die rigide zijn in hun gedrag en eenzijdig in hun denken en handelen. Repetitief gedrag komt voor.

Nou dat weet ik er van.

• Leuk
Waarderingen: Surv
Ja dat had ik inderdaad ook gelezen.

De zoon van een dirigent uit het Concertgebouw orkest heb ik wel eens gezien maar die had goede begeleiding, zowiezo door zijn familie.
I

Laatst bewerkt:
Hoe is het trouwens met die mevrouw uit dit verhaal afgelopen? Je maakt een topic aan over Autisme, ik reageer erop en kan mijn kennis van Autisme wat laten zien zodat ik mijn ego wat kan opkrikken en vervolgens bloedt het topic dood. Heel jammer dit.

• Leuk
Waarderingen: Surv

Forum statistieken

Onderwerpen
4.577
Leden
8.680
Nieuwste lid
LouisP
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan