Apocalyps/doemscenario

Vandaag een gebruikte petroleumkachel gekocht Zibro Tectro SRE 703 TC.

Deze kan tot 120m3 ruimte verwarmen.
Nu wil ik middels een accu en een omvormer de kachel van stroom kunnen voorzien.

Ik loop tegen al die waardes aan en heb geen idee welke accu met omvormer geschikt is. Heeft iemand daar kijk op en kan me daarin adviseren. Mag ook via PB om het topic zuiver te houden.
Handige site en ook nog eens up to date. Voor een NooB als ik is die stroomvoorzieningsinstallatie van zonnepaneel naar kachel via regelpaneel->accu-> omvormer een hele studie. (maar gelukkig krijg ik back-up van een forumlid). Mooi spul allemaal.
 
Dit is een flinke powerbank met zonnecellen om op te laden als er geen elektriciteit is.

 
Dit is een flinke powerbank met zonnecellen om op te laden als er geen elektriciteit is.

Deze ziet er erg handig uit! En niet duur. Ik neem aan dat je er ook een laptop mee kan opladen?
 
Interessant apparaat. Ik neem aan dat er een accu in zit die wordt opgeladen als aan de hendel wordt gedraaid. Hoe lang duurt het om volledig om te laden?
Niet naar het filmpje gekeken, accu is niet te vinden
 
Ik denk ook dat als de pleures uitbreekt dat het vooral in de randstad is en de grotere steden. Wij moeten dus wel een bug-out plan hebben. Ik kan me wel een scenario indenken dat als de elektra/internet uitvalt , de mensen gaan flippen en plunderen, woningen zullen overvallen. Het gros is hier niet op voorbereid en zullen snel tekort hebben aan voedsel e.d.
Inderdaad! Wij gaan er ook vanuit dat in de grotere steden het snelst problemen ontstaan met betrekking tot tekorten. In dat geval is onze langere aanrijtijd een voordeel....
 
Ok, ik dacht al... neem ik niet teveel mee. Ik had nog een goede backpack dus waarom niet helemaal vol proppen. Tentje zit er ook bij.
Hier idem, beter mee verlegen dan om verlegen. Kan met een goede rugzak ongeveer 1/3 van mijn eigen gewicht meenemen, mocht het nodig zijn. Het liefst blijven we op ons eigen honk. Maar als de bood aan de man komt, ook dan kunnen we ons vrij aardig redden
 
Vandaag zocht ik naar verwarming. Mijn broer heeft een zg. laser maar daar is dus stroom voor nodig om hem aan te steken, zoals jullie hierboven al bespreken. Ik neem aan dat als de kachel eenmaal brand dat de stroom dan niet meer nodig is?
Antwoord van mijn broer:

Tja, geen stroom....staat de wereld stil.
Gaan we weer terug naar kaarsen.
Er bestaan stroomopwekkers. Benzine erin,stroom 220volt eruit.
Ook kan je de auto laten draaien, stroom vd accu aftakken en een trafo ertussen om van 12volt 220volt te maken.

Verder een filmpje bekeken van een zg kous kachel. wan de kous moet na hoeveel uur branden? vervangen worden Best wel een gedoe.
Maarja, alles beter dan niets.


Zonnepanelen leveren ook stroom.
Wind ook, dus propeller op het dak.
Gr
 
Zijn er hier ook mensen die aan het oefenen zijn met strikjes zetten?
Ik vind het nog best wel lastig om op die manier wat te vangen
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan