Apocalyps/doemscenario

En hoeveel brandstof moet je inslaan om een vriezer gedurende lange tijd draaiende te houden met ern generator? Voor 800 euro kun je ik weet niet hoeveel blikvoer en droge worst kopen, allemaal zonder koeling lang houdbaar. Of een gun. Of heel veel andete nuttige dingen.

Mike
Tis voor mij ook niet echt voor de vriezer, die beginnen we met leeg te eten bij SHTF. Meer om bv wat batterijen op te laden voor noodzakelijke gereedschappen enzo.

Je plundert natuurlijk pas echt lekker als je je draadloze Makita slijptol bij je hebt :)

Verder helemaal eens, blik is the way to go
 
Ik vind het aan kunnen houden van de vriezer heel relevant, als daar 20 kg vlees in ligt, is het toch lullig dat je het na een of 3 weg kan gooien.
Daarna... stel je weet een hertje te verschalken, of je kunt een stuk varken krijgen van een boer ofzo, ook mooi als dat in je vriezer kan. Toch liever dan alleen maar van je gedroogde noodrantsoen knagen.
 
Heb ik al eerder gemeld biobased accu's met zonnepanelen, en als je gaat om wat accu's op te laden 150 watt zonnepaneel met 160ah accu en sinus omvormer moet lukken voor 500
Volgens mij kostte die biobased accu die jij noemde al iets van 2.700,- . Nog steeds zeer interessant, overigens hoor. Al vraag ik me af of dat type al verkrijgbaar is.
 
Volgens mij kostte die biobased accu die jij noemde al iets van 2.700,- . Nog steeds zeer interessant, overigens hoor. Al vraag ik me af of dat type al verkrijgbaar is.
Volgens mij zin ze te koop in ieder geval wel te koop geweest. Maar het kan ook kleiner zonder vriezer daar doelde ik op
 
Water is levensbehoefte nr 1. naast zuurstof. Vergeet allemaal niet : ALS de stroom uitvalt, is er uiteindelijk ook geen water meer ! (want dat wordt gepompt met elektriciteit). Ik zou dus zeggen dat een waterfilter superbelangrijk is. Hier een goedkoper alternatief voor het Berkey filter.
 
Water is levensbehoefte nr 1. naast zuurstof. Vergeet allemaal niet : ALS de stroom uitvalt, is er uiteindelijk ook geen water meer ! (want dat wordt gepompt met elektriciteit). Ik zou dus zeggen dat een waterfilter superbelangrijk is. Hier een goedkoper alternatief voor het Berkey filter.
Uiteindelijk misschien toch duurder dan de Big Berkey omdat je bij deze de filters ieder half jaar moet vervangen. Bij de BB gaat een filter 10 jaar mee.
 
Zelf vind ik warmte belangrijk. Helaas heb ik een houtkachel die is aangesloten op de cv en dus altijd stroom nodig heeft.
Daarom heb ik vanmorgen een Zibro petroleumkacheltje gekocht die je zonder stroom kunt gebruiken. Helaas zaten er geen batterijen bij voor de ontsteking. Die ga ik morgen even kopen en dan kan ik hem uitproberen. Ben benieuwd! 🔥🔥🔥
 
Zelf vind ik warmte belangrijk. Helaas heb ik een houtkachel die is aangesloten op de cv en dus altijd stroom nodig heeft.
Daarom heb ik vanmorgen een Zibro petroleumkacheltje gekocht die je zonder stroom kunt gebruiken. Helaas zaten er geen batterijen bij voor de ontsteking. Die ga ik morgen even kopen en dan kan ik hem uitproberen. Ben benieuwd! 🔥🔥🔥
Ik ook en ben ook benieuwd naar de brandstof... hoeveel en welk type heb je?

Zie dit: https://www.oliehandelkreuze.nl/petroleum/
 
Laatst bewerkt:
Zelf vind ik warmte belangrijk. Helaas heb ik een houtkachel die is aangesloten op de cv en dus altijd stroom nodig heeft.
Daarom heb ik vanmorgen een Zibro petroleumkacheltje gekocht die je zonder stroom kunt gebruiken. Helaas zaten er geen batterijen bij voor de ontsteking. Die ga ik morgen even kopen en dan kan ik hem uitproberen. Ben benieuwd! 🔥🔥🔥
Ben ook benieuwd.
Zelf heb ik ook nog extra dekens gekocht, zowel voor mijn ouders als voor mezelf.
Heb steeds het gevoel dat de winter nu "spontaan" heel veel kouder dan normaal verloopt met een enorme berg sneeuw.
 
Zou dit wat zijn voor wateropslag?

Gaat me om de kwaliteit en met een kraantje lijkt me praktisch.
 
Uiteindelijk misschien toch duurder dan de Big Berkey omdat je bij deze de filters ieder half jaar moet vervangen. Bij de BB gaat een filter 10 jaar mee.
Ik kreeg standaard 2 witte filters meegeleverd die een half jaar meegaan. Daarom heb ik er gelijk maar 2 zwarte bij besteld.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan