Apocalyps/doemscenario

Hij is een enorme doemdenker, omdat hij alleen het probleem ziet en niet de oplossing. Dat doet hij al jaren. Zie ook de video van David Sorenson met Reiner Fuellmich, waarin David terecht stelt dat velen in het alternatieve circuit uitsluitend hun focus op het probleem hebben en nooit op de oplossing. Ik merk dat jij in je recente posts hier ook naar neigt. Dat komt omdat je atheist bent, atheisme is ook het probleem en niet de oplossing.

Mike

God weet dat ik zat oplossingen heb :)
 
Je hebt helemaal gelijk, zoek naast het probleem naar een oplossing.
Echter, is dit niet te simpel voor de meeste mensen? Is die oplossing bv al bekend?
Dan wil ik dat graag nog eens horen. bedoel je God?
In die tussentijd worden de mensen wel wakker. En we hebben wakkere mensen nodig toch?
 
Gelukkig dat God al heel wat crises heeft opgelost door de geschiedenis heen. Dat vertrouwen kunnen we dus hebben.
 
De grootste denkfout die je maar kunt maken is dat God het voor ons gaat oplossen. Dit geldt ook voor christenen! Het gaat om vrije wil, dit is een coproductie tussen God en Zijn allerhoogste creatie. Je koestert een GIGA wrok naar je protestants-christelijke opvoeding. Je doet er goed aan deze onder de loep te nemen, want al deze onverwerkte boosheid vreet je elke dag een beetje meer op en verhindert dat je ten volle in het hier en nu kan leven.

Mike
 
Vrije wil bij al onze beslissingen. Gesteund door God?

Mensen moeten wel wakker zijn en hebben kennis en inzichten en moed nodig om uit deze crisis te geraken. Volgens mij zijn verschillende inzichten juist nodig om het hele plaatje te kunnen zien. Ik kan dat niet.
Schaken kan ik ook niet.
 
Bij het uitoefenen van vrije wil kun je zeker gesteund worden door God, maar daarvoor moet je hart wel open staan voor Hem. Ik zal mezelf als voorbeeld nemen.

Jij gaat al jaren mee op dit forum, dus je weet dat ik al jaren schrijf en spreek over spiritualiteit. Mijn hart stond wel degelijk open voor God en ik zie nu dat ik ook al jarenlang door Hem gestuurd word, maar toch was er een destructieve kracht die mij tot drinken aanzette en dit werd van kwaad tot erger. Op 30 juli 2020 bereikte ik de totale wanhoop en radeloosheid. Die dag sprak ik de profetische woorden uit naar mijn vriendin: het stopt vandaag. Diezelfde dag kreeg ik een ingeving, geen gedachte maar een ingeving. Onze gedachten zijn van onszelf, maar ingevingen zijn dat niet. Deze ingeving was: AA. Ik hoorde het luid en duidelijk! Dit was de hand van God, dus hoezo kan Hij geen crisissen oplossen? Het is echter altijd een coproductie, ik had mijn vrije wil kunnen gebruiken om terug te vallen naar mijn verslavingsgedrag. Ik hield me echter aan mijn woord: het stopt vandaag. En met de steun van God ben ik nu al 26 maanden nuchter.

Ook jij kan je laten leiden door het Allerhoogste. Je zult echter moeten leren vertrouwen op je innerlijke kompas en je goedgelovigheid opzij moeten zetten. Dat kan via de 12 stappen en als je wil kan ik je daarbij helpen.

Mike
 
Ik kan je helemaal volgen. Mijn innerlijke kompas werkt wel degelijk.
Kunnen mensen van nature kwaadwillend zijn ?
En van nature liefdevol?
 
Mensen zijn van nature liefdevol. Kwaadwillendheid behoort zeker tot het menselijke spectrum, maar is niet aangeboren maar aangeleerd. Daar komt de vrije wil weer bij kijken, niet voor niets kwaadWILlendheid. En God grijpt niet in als wij kwaad doen of denken, daar zit de denkfout bij FoolProof, die hiermee alleen zijn eigen kwaadheid uit.

Mike
 
Laatst bewerkt:
En een gevaccineerde omdat ie anders niet kom reizen ??

Met zo iemand kan ik na een goed gesprek wel weer omgaan.
Waar ik niks meer mee te maken wil hebben zijn die NSB'ers die hebben gezegd: "Als je niet bent gevaccineerd en niet wilt testen is het je eigen keuze om uitgesloten te worden". Het maakt niet uit met welk verhaal of met hoeveel excuses ze komen. Klaar. Ik heb er niet voor gekozen om uitgesloten te worden. Anderen hebben ervoor gekozen om mij uit te sluiten en zij deden mee en keurden het goed om zelf leuke dingen te kunnen doen. Egoïsten zijn het.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.043
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan