Andrew Wilson

fatsnotbad

Administrator
Forumleiding
Wat mij betreft verdient Andrew Wikson zijn eigen topic.

Ik heb een veelvoud van YouTube-video's gezien t.o.v. het aantal dat ik hier heb geplaatst. Lang niet alles wat ik van AW gezien heb past in de topics hier. Meestal ben ik het met AW eens, maar niet altijd. En zo hoort het ook, want niemand heeft een patent op de waarheid.

Een inzicht dat ik hem in diverse debatten heb zien en horen delen is zijn m.i. briljante weerlegging van het progressieve, collectivistische, amorele en atheistische idee dat er zoiets bestaat als een subjectieve waarheid en moraliteit. Als AW daarop doorvraagt krijgt hij vaak als antwoord dat de samenleving als collectief op democratische wijze beslist wat moreel is.

Helaas noemt AW niet het voorbeeld van Israel. Een recente Israelische peiling wijst uit dat 76% van de Israeliers van mening is dat alle Gazaanse burgers schuldig zijn en daarom genadeloos gestraft mogen worden, ongeacht of het mannen, vrouwen, kinderen of ouderen betreft. Dit is democratie in actie, de dictatuur van de meerderheid die een compleet volk in een collectieve psychose kan storten.

In plaats daarvan noemt AW een andere gestoorde realiteit als hypothese. Recentelijk nam hij een extreme seksuele fetisj als voorbeeld. "Als een complete samenleving besluit dar necrofilie geoorloofd is, ga jij dan akkoord met de meerderheid?" Een schitterende retorische tactiek, want het dwingt zijn opponent(en) om moreel stelling in te nemen. Het anrwoord luidt dan: "Nee, want ik vind dit persoonlijk verkeerd". Een schot voor open doel voor Andrew, want dan kan hij hem inkoppen met de vraag of dit alleen persoonlijk moreel verwerpelijk is of dat deze persoonlijke norm ook zou moeten gelden voor de complete samenleving.

Zo ienand raakt dan compleet verstrikt in zijn/haar eigen drogredenaties.Als hij/zij antwoordt dat het een persoonlijke keus is, dan volgt logischerwijs hieruit dat dergelijke verdorvenheid dus wel geoorloofd is voor anderen. Iedereen heeft immers zijn eigen persoonlijke waarheid en moraal, niet waar? Eenmaal klemgezet in deze redenering beweegt Andrew zijn opponent(en) de andere kant op en als men hapt volgt steevast de mening dat necrofilie ook maatschapoelijk verwerpelijk is. Vervolgens vraagt AW waar deze opvatting op gebaseerd is. Het antwoord: "Op mijn peraoonlijke overtuiging". "Maar", zegt Andrew dan, "dan ben jij dus als eenling de enige arbiter van waarheid en moraliteit".

Niet alleen laat Andrew feilloos het spanningsveld tussen individualiteit en collectivisme zien, maar ook tussen de amoraliteit en het morele relativisme van het atheisne en de absolute moraal van het christendom en andere religies, met hun strikte morele kaders van geboden en verboden. Zo'n progressieve collectivist is namelijk opgegroeid in een samenleving met christelijke normen en waarden en alleen omdat iemand kiest om zich niet te willen verbinden aan een religie wil nog niet zeggen dat religieuze normen en waarden niet cultureel en maatschappelijk aan deze persoon zijn overgedragen.

Andrew is dan nog niet klaar met zo iemand. Hij had al losgepeuterd bij de persoon dat deze persoonlijk necrofilie verkeerd vindt. "Waarom.is dat verkeerd als de meerderheid het wel prima vindt?" Het antwoord: "Het is gewoon verkeerd". AW wijst zo'n persoon dan op deze cirkelredenatie: ik vind het fout omdat het fout is en omdat het fout is moeten anderen dat ook vinden.

Wat Andrew op meesterlijke wijze hiermee laat zien is dat moraliteit helemaal niet uitsluitend van het individu afkomstig is of moet zijn, want dan is het onderhevig aan subjectieve opvattingen, definities en interpretaties. Dit is niet op te lossen met collectivisme, want het concrete voorbeeld van Israel en het hypothetische voorbeeld van necrofilie geeft aan dat verdorven individuele subjectiviteit zich kan nestelen in de collectieve psyche en zelfs met een meerderheid van stemmen in de wet kan worden vastgelegd.

Wat zet AW hier als alternatief wereldbeeld tegenover? Waar baseert hij zijn moraliteit op? Hoe voorkomt hij dat hijzelf niet ontaardt in subjectieve moraliteit? Bestaat er zoiets als een objectieve waarheid en moraal? Andrew is een orthodoxe christen en hij beroept zich op het filosofische principe van de epistemologie, wat inhoudt dat je tot een logische, onweerlegbare kern moet komen door objectieve, feitelijke kennis te onderscheiden van subjectieve geloofsovertuigingen.

Volgens AW houdt dit in dat moraliteit altijd voortkomt uit onwrikbare goddelijke wetten waaraan ieder van ons onderhevig is, ook als men ervoor kiest om atheistisch of agnostisch te zijn. Andrew heeft weinig op met de hypocrisie van goddeloze progressieven die hun moraliteit stelen van het christendom en vervolgens relativeren en corrumperen door hier allerlei subjectieve uitzonderingen op te willen maken. Daarom is volgens hem een religieuze samenleving met absolute normen en waarden veel gezonder dan een areligieuze samenleving met relatieve normen en waarden. Een individu kan en mag niet de arbiter zijn van waarheid en moraliteit, alleen God is dat.

Iets om over na te denken, lijkt mij. Wat mij betreft geen speld tussen te krijgen. Graag jullie reactie en visie hierover.

Mike

Laatst bewerkt:
Ik bedacht me net dat er al een topic is over Andrew Wilson, anders had ik het wel aangemaakt. De man is compleet van zijn voetstuk gevallen sinds dat hij openlijk de kant van TPUSA heeft gekozen.

Mike

Andrew Wilson is zijn hand aan het overspelen. Zijn fake macho-houding mag dan werken in Whatever met makkelijke slachtoffers als jonge vrouwen, hij heeft zich nu in de arena begeven met echte mannetjesputters (zie bovenstaande twee video's van HDC en Valhalla VFT) die maar wat graag zijn kop tussen twee oren willen zetten. En vrijdag gaat Candace Owens de vloer met hem aanvegen.

Mike

Als een soort opwarmer voor het debat vrijdag tussen Andrew en Candace, hier een recent debat over de moord op Charlie Kirk dat Andrew Wilson had met Stew Peters.

Er vallen me een aantal.dingen op:

De moderator, Sneako, had er net zo goed niet bij kunnen zitten. Helaas heeft hij geen flauw benul van wat het leiden van een debat inhoudt.

Stew Peters wordt door AW beschuldigd van 'filibustering' (alsmaar door hem heen praten zonder AW te laten uitpraten of zijn punten te weerleggen), m.i. een terecht verwijt dat ondervangen had kunnen worden als Sneako beter zijn werk had gedaan als gespreksleider.

Ik begrijp overigens wel waarom SP dit doet. AW heeft een standaard manier van 'debateren' en dat is een EMOTIONEEL standpunt verpakken als 'logica', waarbij hij voortdurend zijn tegenstander probeert te vangen in mind games door zijn/haar vermeende gebrek aan logica te benadrukken, waardoor AW er uitrolt als 'intellectueel superieur'. SP had zich duidelijk voorgenomen om hier niet in te trappen.

SP blijft bij zijn belangrijkste invalshoek en dat is dat het overheidsnarratief niet te vertrouwen is en dat het 'bewijs' hiervoor uiterst zwak is. AW komt niet veel verder dan 'de overheid heeft altijd gelijk'. Hij denkt dat hij SP kan vangen in gebrekkig bewijs voor alternatieve theorieen, maar SP zegt terecht dat vragen stellen en alternatieve narratieven onderzoeken geoorloofd is als het door de autoriteiten aangeleverde 'bewijs' zwak is. AW gaat uit van 'overweldigend bewijs' dat Tyler Robinson de dader is, maar voert uitsluitend het tot dusver gepresenteerde uiterst wankele 'bewijs' aan van de openbare aanklager. AW kan SP aanvallen zo veel als hij wil over diens theorieen, maar SP stelt terecht dat als AW de officiele tenlastelegging aanhoudt de bewijslast bij hem ligt en niet bij SP om alternatieve theorieen te beargumenteren. SP zegt meerdere malen dat Tyler Robinson kan worden geexecuteerd als hij schuldig wordt bevonden en dat het bewijs voor zijn schuld elke vorm van redelijke twijfel te boven moet staan.

De winnaar van dit chaotische debat is in mijn ogen Stew Peters. Als dit een voorbode is voor het debat tussen Andrew en Candace op vrijdag, dan wordt het bijna een martelgang om dit gade te slaan. Toch denk ik dat het anders zal verlopen, om twee redenen:

Patrick Bet-David is een veel betere gespreksleider en zal naar verwachting toezien op een eerlijk verloop van het debat naar beide partijen.

Candace heeft erop gehamerd dat beide partijen niet alleen verbaal hun zaak kunnen bepleiten, maar dit ook kunnen ondersteunen met documentatie in schrift en beeld. Daarnaast is er geen tijdslimiet, dus ieder kan zijn/haar zaak uitgebreid in detail uiteenzetten.

Dit is waarom ik denk dat dit het Waterloo van AW gaat worden. Candace heeft zich inmiddels zo diep ingegraven in dit dossier dat zij moeiteloos alles wat officieel wordt beweerd kan weerleggen en daarnaast goede onderbouwingen kan geven voor alternatieve theorieen. Ik kijk uit naar de aanstaande val van Andrew Wilson!

Mike

Andrew is still trying to convince people that the “cards are against him” in this debate as some sort of pre-manufactured excuse for his performance so let me deliver you the facts:

-Andrew is bringing a bigger team than my own. This means MORE of his people will be present and participating in this debate.
-Andrew picked the moderator. When the moderator is announced, you will note that the moderator has been deeply critical of me on his own show. And I simply haven’t taken it personally because it is not obsessive.
-The moderator he selected will be in full control of the control room where Andrew’s team will be seated alongside my team to provide live fact checks. In other words, Andrew’s moderator will be directing my team and in control of when we roll to breaks, etc.
-In addition to allowing his team computer access to provide live fact-checks, we have emailed his team and told them they can pre-submit any videos or clips that they want our director to have ready to be played so they don’t have to waste any time searching.
-His gripe about the audience being hostile to him is utterly senseless. We are not doing this in front of a live studio audience. Bro wants people to imagine he’s traveling to Aztec stadium and hearing a bunch of fans from the Mexican home team jeering. Reality? Andrew’s traveling to my home, where I will be outnumbered by his team and neither of us will be impacted by the thoughts of the audience, until it’s over.

After the debate, I trust the moderator will be completely honest with audiences about whether or not anything at all was stacked against Andrew. It is also the reason I am allowing Andrew to bring a videographer and to record whatever he feels needs to be captured.

I don’t need play tricks to debate the Charlie Kirk assassination. I know this case inside out, and can win on the merits of the argument.

Mike

Morgen gaan we de ondergang van AW meemaken omdat hij Candace niet aankan, die zich dusdanig heeft vastgebeten in het Charlie Kirk-dossier dat ze feitelijk niet is te verslaan en emotioneel niet van haar stuk is te brengen. Maar niet alleen dat, AW brengt zichzelf en zijn gezin in financieel gevaar, omdat hij dacht dat hij een grotere aanhang heeft dan er werkelijk is en dit avontuur verliesgevend is voor hem. Ik vermoed dat AW niet zo goed slaapt in voorbereiding op het debat van morgen, hij heeft zich duidelijk vergallopeerd en weet waarschijnlijk dat dit een compleet debakel voor hem gaat worden.

Mike

I still think Andrew finds a way out of the debate. That’s why everyone is making these insane excuses.
The pickle jar incident was for 1000 dollars btw. 300k if it’s his is a loan or debt. It’s probably not his but I think it was supposed to be a bluff.
That’s why they’re all acting like Candace is some materialistic money grubber for accepting the offer. Andrew made Candace sound like a liar for not accepting the offer. When she did he went insane trying to get out of it.

How do you think he gets out of it? He may fake an injury. Or he pulls a Tim pool and pretends he’s been attacked.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.715
Leden
8.708
Nieuwste lid
KevinArgus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan