Amerikaanse politiestaat

fatsnotbad

Administrator
Forumleiding
Sinds ik dit forum heb, heb ik talloze berichten over politiegeweld in Amerika hier niet gepost, om toch maar vooral geen al te negatieve focus te hebben, maar om te richten op positieve alternatieven. Aan dit bericht kan ik echter niet voorbij: de dakloze man Kelly Thomas is door maar liefst zes (!) politie-agenten letterlijk doodgeslagen. Dit is vastgelegd op video en foto (zie link hieronder). En nu blijkt dat de politie-agenten zijn vrijgesproken!

http://www.prisonplanet.com/kelly-thomas-verdict-cops-now-have-license-to-murder.html

Mike

 
Ik had altijd een tamelijk goed beeld van Amerika. Democratie weet je wel.
Maar nu ik hier zoveel te lezen krijg is mijn beeld echt wel veranderd. Van nederland ook trouwens. Mensen zijn al lang niet meer belangrijk.

 
Een 19-jarige vrouw belt de politie, die haar vervolgens in elkaar slaat en haar mishandeling ten laste legt:

http://dailycaller.com/2014/01/16/19-year-old-woman-calls-cops-for-help-they-smash-her-face-and-charge-her-with-assault/

Wat zijn dat voor idioten daar? Wat zit er in dat drinkwater?

Mike

 
Een vierjarig (!) jongetje in kritieke toestand a.g.v. politie-optreden:

Dit gaat wel over een politie-agent maar het gaat om het kind van zijn vriendin. Het is geweld in huiselijke sfeer. Niet minder erg maar het gaat niet om een politieagent die on duty kinderen in elkaar slaat, toch een klein verschil. Ik heb zelf euh ervaring met politieagenten in huiselijke sfeer, en het is een volk apart. Ik denk dat mensen uit het leger, politie etc het thuis veel moeilijker hebben. Als je dat uniform uit doet ben je maar een gewone mens en niet de baas.

Ik zag van de week Telefacts laat over Debra Milke, http://vtm.be/telefacts/23-jaar-onschuldig-in-de-dodengang-de-zaak-debra-milke een moeder die 23 jaar onschuldig on death row zat. De echte moordenaar van haar kind was een vietnamveteraan met ptss. Zo lopen er in de US veel rond! (die doc bevat een paar expliciete beelden, ik ben er nog altijd niet goed van, ik zeg het maar)

 
Wat zijn dat voor idioten daar? Wat zit er in dat drinkwater?

Fluor, en mijn moeder zegt dat je van loden waterleidingen ook agressief kunt worden, in sommige wijken is het daarom erger dan in andere.

 
Gewoon een spuitje en een sportschooltje en je bent klaar to enforce some goddamn law!

Respect my authoriTAH:



Mike

 
De keer dat ik in de states ben geweest vond ik de politie lomp (er werd toen wat ontruimt, maar de manier waarop). Maarja dat is gebaseerd op een hele kleine steekproef.
Als ik dit alles lees, moet ik direct denken aan het boek van Monty Roberts over zijn leven. Hij omschrijft daar hoe in zijn jeugd, zijn vader die politieagent was, een neger afmaakt. Gewoon een ruige arrestatie omdat hij daar zin in had. En er werd niet naar getaald door zijn collega's 8O

 
Ik ken die post van jou Mike. Ik heb hem ook ontmoet, maar dan in een kleine setting en daar werd niets gepromoot (zeker geen valse cd's). Ik heb daar dus een hele andere indruk gekregen en zelf met hem gepraat.
Ik heb daar gemerkt dat hij een zeer sterke persoonlijkheid heeft en niet doet aan tijd verknoeien.
Verder weet ik het niet, de verhalen van zijn familie zijn ook apart, maar ik zie dat als onvoldoende bewijs om hem te veroordelen. Ik niets weet over de betrouwbaarheid van de bronnen van het anti-verhaal. Dat er grond voor twijfel is voor Monty zijn versie wil ik wel beamen
Afijn daar ging mijn post in dit topic niet over.

 
Dat zijn tenminste agenten. Die weten tenminste hoe ze criminaliteit aan moeten pakken. En trouwens de criminaliteit daar is niet te vergelijken met hier. Als de Amerikaanse agenten net zulke zijn als hier, dan waren ze allang overlopen. Ik weet niet hoe ver jullie op de hoogte zijn daarvan, maar ik zou er maar niet te veel op zeuren. En trouwens, als je alles gewoon conform de wet doet kom je niet eens met ze in aanraking en is er dus niks aan de hand.

 
Wat ben jij voor sicko? Ben jij hier niet al eens eerder geweest met je flauwekul? Ik ga jou meteen blokkeren.

Mike

 
Wacht even. Nu ben ik kritisch op je bericht, en je blokkeert mij gelijk? Als patriot kan ik dit soort berichten niet zomaar aan mij voorbij laten gaan. En daarom nog even dit.

Zoals ik al zei, de criminaliteit en de politiemacht in de USA is niet te vergelijken met die van Nederland. En elke politiemacht maakt fouten. Volgens mij heb ik mijzelf nooit horen zeggen dat ik bovenstaand incident goedkeur? Onschuldige mensen moet je met rust laten, en zeker niet doden.
Ik zei alleen maar dat er meer politiemachten zouden moeten zijn als die van de USA. En trouwens, dat schietincident in Nederland laatst? Een onschuldige jongen doodschieten op het station? Die agent werd toch ook vrijgesproken? Dus hiermee blijkt dat ook in Nederland verkeerde en onterechte dingen gebeuren, alleen die worden dan zijdelings gelaten. En vergeet Kiev, Ukraine niet. Wat gebeurt daar allemaal hedendaags!
Maar blijkbaar wil je dat dan niet horen, en maak je mij gelijk uit voor sicko. Spijtig.

Besides, je hebt nog meer voorbeelden. Alleen zul je die wel moeten vergelijken met al die onterechte gebeurtenissen in heel Europa wil je het überhaupt een beetje eerlijk vergelijken.

Iedereen heeft een eigen mening, jij Mike, en ik en al die anderen hier op het forum. Die dienen we te respecteren.

Groet,
Jeroen Tigelaar

 
Volgens mij heb ik mijzelf nooit horen zeggen dat ik bovenstaand incident goedkeur?
Nee? Wat staat hier dan?
Dat zijn tenminste agenten. Die weten tenminste hoe ze criminaliteit aan moeten pakken

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan