Als je nog twijfelde aan wetenschap als teken van krankzinnigheid...


Een interessante uiteenzetting van Dr. Cees Hamelink. Ik moet voor mijn opleiding als eindscriptie een casestudy schrijven. Ik denk er hard over om met dit thema een eindnoot in de scriptie neer te zetten. Niet om alles onderuit te halen, maar om de vraagwaardigheid van evidence based studies weer te geven. Of om het nog duidelijker te zeggen, als je steeds dezelfde studies weergeeft als enige waarheid, dan doe je jezelf tekort. Het toetsen van deze studies en kijken of er niet nieuwe inzichten zijn ontstaan, dat is pas echt wetenschap. Dan geef ik er pas echt een wetenschappelijk tintje aan.

Let wel, van de andere kant hebben we nu in de Coronatijd gezien dat alle wetenschap die we tot nu toe hadden (en die ook niet helemaal strookte) gewoonweg opzij gezet werd en er zo maar verhalen verzonnen werden. Dat is natuurlijk ook geen wetenschap. MAAR...deze zgn. nieuwe inzichten werden wel door alle wetenschappelijke instellingen en hun volgelingen (WHO, OM, RIVM, docters etc.) zo maar overgenomen. Dat is geen wetenschap.

Dorothé
 
Laatst bewerkt:
Dit verhaal zag ik op Truth Social voorbij komen en heb er iets verder over gelezen. Op het forum heb ik het niet gevonden. Het toont de krankzinnigheid van wetenschap aan en de volgzaamheid van vele mensen. Ik zal wat links plaatsen ter onderbouwing. Het gaat over Nathan Zoner, een high school student die aan zijn medestudenten “bewijst” dat water levensgevaarlijk en giftig is. Hij doet dit door moeilijke woorden en afkortingen te gebruiken en technische- wetenschappelijke termen te noemen. Het bleek slechts een 1 april grap te zijn die in 1997 heeft plaatsgevonden. Het toont aan dat iemand met een titel bepaalde zaken kan beweren zonder onderbouwing of zodanig dat iedereen het geloofd.




Zohnerism betekent uncountable / niet navolgbaar. Simpele feiten verdraaien zodat het de waarheid lijkt. Zien we de link met Fauci en andere wetenschappers en het COVID verhaal?
 
Laatst bewerkt:

Dus of ze krijgen geld van de sigaretten of van de medicijnen. What the fuck! (Sorry)

Dorothé
Ik weet niet wat ik daar allemaal van moet geloven. Vroeger is iedereen aan de sigaretten geholpen en werd het uitgebreid gepromoot. Tegenwoordig is er een antirook agenda bezig. Ik vraag me ook af waarom die fabrikanten geld zouden steken in medicijnen voor rokers, als de vooruitzichten zijn dat niemand dadelijk nog mag roken.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan