Advocaat

butterfly2023

Well-known member
Voor een bepaalde kwestie ben ik al een tijdje met een advocaat bezig, zonder enig resultaat, er is ook 'n keer 'n dossier kwijtgeraakt in de post en ze beantwoordt mails niet. Ik heb het gevoel dat ik opgelicht word.

Nu hoorde ik laatst van iemand dat advocaten inschakelen ook eigenlijk zinloos is.

Het lijkt of ze allemaal zo corrupt als wat zijn, en helemaal er niet voor mij zijn.
Ik kan wellicht beter stoppen met haar.

Wat is jullie ervaring met advocaten?
 
Voor een bepaalde kwestie ben ik al een tijdje met een advocaat bezig, zonder enig resultaat, er is ook 'n keer 'n dossier kwijtgeraakt in de post en ze beantwoordt mails niet. Ik heb het gevoel dat ik opgelicht word.

Nu hoorde ik laatst van iemand dat advocaten inschakelen ook eigenlijk zinloos is.

Het lijkt of ze allemaal zo corrupt als wat zijn, en helemaal er niet voor mij zijn.
Ik kan wellicht beter stoppen met haar.

Wat is jullie ervaring met advocaten?
Er zijn zat hele goede advocaten, echter hebben ze een verschrikkelijk hoog uurtarief. Een uurtarief wat de gemiddelde burger niet kan betalen.

Volg je gevoel.
 
In die wereld zit heel veel corruptie. Een kennis van mij is al jaren bezig na haar scheiding om het gedeelte van het huis wat verkocht is te krijgen van haar ex. Die ex zit in die wereld en elke advocaat die ze gehad heeft heeft het haar moeilijk gemaakt. Ze is ermee gestopt toen ze weer een ander kantoor inschakelde en daar met haar zus in de wachtruimte zat te wachten om naar binnen te mogen. Ze kregen koffie. Haar zus vond het niet te drinken en liet het na een paar slokken staan. Binnen een uur werd ze onwel en afgevoerd naar ziekenhuis. Daar bleek dat ze sen vergiftiging opgelopen had met bestrijding middel. Dat kon alleen in die koffie zitten en was dus eigenlijk bedoeld voor die kennis van mij. Zover gaat het dus. Rechters eveneens.
 
Er zijn zat hele goede advocaten, echter hebben ze een verschrikkelijk hoog uurtarief. Een uurtarief wat de gemiddelde burger niet kan betalen.

Volg je gevoel.
Dat zijn dan geen hele goede advocaten maar aasgieren. Het is niet omdat ze een duur uurtarief hebben dat ze goed zijn.
 
Dat zijn dan geen hele goede advocaten maar aasgieren. Het is niet omdat ze een duur uurtarief hebben dat ze goed zijn.
Het internet lokt blijkbaar uit tot het brengen van meningen als waarheden c.q. feiten. Jammer.

Tevens wonderlijk hoe ook hier de verdeel-en-heers strategie werkt.
Net als het echte leven zijn er in de juridische wereld enkele rotte appels, maar het overgrote deel is gewoon maar een hard werkend mens met expertise op een bepaald [i.c. juridisch] gebied.
 
Het internet lokt blijkbaar uit tot het brengen van meningen als waarheden c.q. feiten. Jammer.

Tevens wonderlijk hoe ook hier de verdeel-en-heers strategie werkt.
Net als het echte leven zijn er in de juridische wereld enkele rotte appels, maar het overgrote deel is gewoon maar een hard werkend mens met expertise op een bepaald [i.c. juridisch] gebied.

?

Wat wil je nu zeggen nav mijn post met jouw reactie ? :

''Het internet lokt blijkbaar uit tot het brengen van meningen als waarheden c.q. feiten. Jammer.'' Wat heeft dat te maken met wat ik schrijf ?
 
?

Wat wil je nu zeggen nav mijn post met jouw reactie ? :

''Het internet lokt blijkbaar uit tot het brengen van meningen als waarheden c.q. feiten. Jammer.'' Wat heeft dat te maken met wat ik schrijf ?
Ik zeg daarmee dat ik je reactie te stellig vind.

Een mening is nog geen feit immers.

Het was een opmerking naar jou ,als ook in het algemeen.
 
Ik zeg daarmee dat ik je reactie te stellig vind.

Een mening is nog geen feit immers.

Het was een opmerking naar jou ,als ook in het algemeen.
Wat is daar nu te stellig aan ?

Dit is te stellig : Er zijn zat hele goede advocaten, echter hebben ze een verschrikkelijk hoog uurtarief. Een uurtarief wat de gemiddelde burger niet kan betalen.

Als je een verschrikkelijk hoog uurtarief hebt, wil dat nog niet zeggen dat je een goede advocaat bent. En als je een verschrikkelijk hoog uurtarief hebt, en mensen betalen dat, dat is dat hun eigen keus (en/of fout).

Er zijn ZAT hele goede advocaten met een NORMAAL uurtarief.

Een verschrikkelijk hoog uurtarief, maw ver boven het gemiddelde duidt op inhaligheid, niet op kwaliteit. Dat is geen mening, dat is een waarheid. En dat heeft niks te maken met het ''internet lokt uit .... ''
 
Wat is daar nu te stellig aan ?

Dit is te stellig : Er zijn zat hele goede advocaten, echter hebben ze een verschrikkelijk hoog uurtarief. Een uurtarief wat de gemiddelde burger niet kan betalen.

Als je een verschrikkelijk hoog uurtarief hebt, wil dat nog niet zeggen dat je een goede advocaat bent. En als je een verschrikkelijk hoog uurtarief hebt, en mensen betalen dat, dat is dat hun eigen keus (en/of fout).

Er zijn ZAT hele goede advocaten met een NORMAAL uurtarief.

Een verschrikkelijk hoog uurtarief, maw ver boven het gemiddelde duidt op inhaligheid, niet op kwaliteit. Dat is geen mening, dat is een waarheid. En dat heeft niks te maken met het ''internet lokt uit .... ''

Zo he, zit de stemming er een beetje in bij je?

Je hebt gelijk, er zijn ook goede advocaten met een lager dan hoog uurtarief. Ik heb echter geen idee wat een 'normaal uurtarief' is of bevonden wordt. Verder zal het moeilijk in te schalen zijn wat de waar is die je voor het geld krijgt.

Elke expertise heeft z'n prijs volgens mij, maar jij hebt zoals ik dat lees een andere mening. Prima toch.

En weet je, er IS niets te stellig aan wat je zegt, maar ik VIND dat. Dit schreef ik eerder ook al, maar wellicht ben je een beetje te boos [of whatever] om het te zien. Zal nog steeds aan de kl@te zwart op wit teksten zonder bijbehorende zintuigen liggen.

Het komt er dan m.i. op neer dat @butterfly2023 haar zintuigen moet volgen en eens op zoek naar een advocaat die wel geschikt voor haar is als ze de zaak door wil zetten. Dit zou dan mogelijk moeten zijn aangezien er "ZAT hele goede advocaten met een NORMAAL uurtarief" zijn.
 
Voor een bepaalde kwestie ben ik al een tijdje met een advocaat bezig, zonder enig resultaat, er is ook 'n keer 'n dossier kwijtgeraakt in de post en ze beantwoordt mails niet. Ik heb het gevoel dat ik opgelicht word.

Nu hoorde ik laatst van iemand dat advocaten inschakelen ook eigenlijk zinloos is.

Het lijkt of ze allemaal zo corrupt als wat zijn, en helemaal er niet voor mij zijn.
Ik kan wellicht beter stoppen met haar.

Wat is jullie ervaring met advocaten?
Advocaten doen alleen maar wat voor je als ze er geld aan kunnen verdienen. Recht interesseert ze totaal niet.
 
Advocaten doen alleen maar wat voor je als ze er geld aan kunnen verdienen. Recht interesseert ze totaal niet.
Een hele beroepsgroep zet je hier gewoon even bij het vuilnis. Dat is nogal wat.

Werkt goed hè, al dat negatieve over mensen en groepen? [niet dus...]
De agenda loopt uitstekend. Ik vraag me dan wel af hoe iemand [jij en anderen] het zouden vinden als zijn beroepsgroep even zo bij het afval gezet wordt.
 
Zo he, zit de stemming er een beetje in bij je?

Je hebt gelijk, er zijn ook goede advocaten met een lager dan hoog uurtarief. Ik heb echter geen idee wat een 'normaal uurtarief' is of bevonden wordt. Verder zal het moeilijk in te schalen zijn wat de waar is die je voor het geld krijgt.

Elke expertise heeft z'n prijs volgens mij, maar jij hebt zoals ik dat lees een andere mening. Prima toch.

En weet je, er IS niets te stellig aan wat je zegt, maar ik VIND dat. Dit schreef ik eerder ook al, maar wellicht ben je een beetje te boos [of whatever] om het te zien. Zal nog steeds aan de kl@te zwart op wit teksten zonder bijbehorende zintuigen liggen.

Het komt er dan m.i. op neer dat @butterfly2023 haar zintuigen moet volgen en eens op zoek naar een advocaat die wel geschikt voor haar is als ze de zaak door wil zetten. Dit zou dan mogelijk moeten zijn aangezien er "ZAT hele goede advocaten met een NORMAAL uurtarief" zijn.

Tevens wonderlijk hoe ook hier de verdeel-en-heers strategie werkt. ??

zit de stemming er een beetje in bij je? ??

maar wellicht ben je een beetje te boos [of whatever] om het te zien. ??

Elke expertise heeft z'n prijs volgens mij, maar jij hebt zoals ik dat lees een andere mening. ??

Dat zeg ik toch niet. Je schrijft zelf : Er zijn zat hele goede advocaten, echter hebben ze een verschrikkelijk hoog uurtarief. Een uurtarief wat de gemiddelde burger niet kan betalen.

Maw elke expertise heeft zijn prijs volgens jou.

Ik laat het hierbij. Heb wel betere dingen te doen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.487
Berichten
511.172
Leden
8.642
Nieuwste lid
Davidbrownm05
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan