Advies gevraagd hoog risico HPV, voorstellen Btje

Btje

New member
Hoi, ik hou dit forum al enige tijd in de gaten en heb nu toch maar besloten om een account aan te maken, omdat ik graag advies wil. Ik zal proberen zo kort mogelijk mijn verhaal te vertellen.

Eind vorig jaar ben ik door de huisarts doorverwezen naar een dermatoloog, omdat ik klachten had (jeuk, witte plekjes) bij mijn schaamlippen. Zelf had ik al wat onderzoek gedaan op internet en de dermatoloog dacht aan hetzelfde als ik: lichen sclerosus. Voor de zekerheid wilde hij toch een biopt nemen en een paar weken later mocht ik terug voor de uitslag.

Tot mijn schrik bleek het om een voorstadium van huidkanker te gaan volgens de dermatoloog; vulva intra epitheliale neoplasie (VIN) III en hoog risico HPV aanwezig. Daarna heb ik alleen nog iets over gyneacoloog, inwendig onderzoek en laseren gehoord. Mn wereld stond helemaal op zn kop. Ik was in panierk en dacht maar 2 dingen; kanker en dood.

Dus eenmaal rustiger geworden, hup naar de gyneacoloog, aldara meegekregen (hij vond me nog te jong om te laten laseren ivm littekens etc) en een uitstrijkje laten doen. Uitslag uitstrijkje: PAP3B. Omdat ik hoog risico HPV draag, moest ik meteen een afspraak maken voor een lis-excisie. Met de Aldara moest ik na 3 weken stoppen, omdat alles letterlijk wegbrandde down under. Ik kon niet meer lopen van de pijn.

Lis-excisie is uitgevoerd, herstel ging zeer voorspoedig. Uitslag CIN III, onrustige cellen maar nog geen kanker. Snijranden helaas niet schoon. (om dit laatste heb ik trouwens moeten vragen!!)

Ondertussen ook flink mn leven omgegooid. Eind januari cold turkey gestopt met roken, inmiddels ook met de pil (ook al vond de gyn dit niet nodig), extra vitamine B12, vitamine C poeder en foliumzuur gaan slikken. Sole en MSM poeder gaan gebruiken. Dit laatste omdat ik na het stoppen met de pil eczeem op mn hoofdhuid en haaruitval heb gekregen.

Gezondheidssmoothie geprobeerd, maar na een paar weken kreeg ik de chlorella en spirulina niet meer weg, dus mee gestopt.

Inmiddels begonnen met budwig papje als ontbijt, H2O2 food grade 30%, zit nu op 10 druppels per keer 3 x daags.

Eind volgende week moet ik weer terug voor een nieuw uitstrijkje en controle. Ik merk aan de buitenkant dat het nog niet over is en ik wil niet dat ze gaan laseren of iets dergelijks ivm verminking. Ben een beetje ten einde raad. En ik weet dat stress niet goed is, maar ik heb geen rust totdat het over is en ik geloof niet zo in de sympthoombestrijding van de witte jassen.

Wat kan ik nog meer doen? Ik heb de H2O2 verdund naar 3% en ook uitwendig gebruikt, maar merk daar niet heel veel van.

Sorry, nu is het toch nog een lang verhaal geworden. Hoop dat iemand tips voor me heeft.

 
Heavy. Geweldig dat je meteen gestopt bent met roken! Heb je je voedingspatroon ook veranderd? Hoe oud ben je?

 
Hi Btje, welkom hier. Heftig verhaal, goed dat je deze richting in bent geslagen. Ik heb even opgezocht wat een lis-excisie was. Ik zou heel snel een afspraak maken bij een goede biofotonentherapeut die je kan ontstoren. Ik heb dit zelf ook laten doen, incl. gezinsleden en huisdieren. De therapeut behandelt ook mensen met kanker en boekt daar hele goede resultaten mee (ze heeft ook haar eigen huidkanker behandeld). Kanker wordt vaak gebracht als een doodvonnis, terwijl dat helemaal niet zo is (volgens de therapeut, ik heb er te weinig verstand van om daar concrete uitspraken over te doen). Wegsnijden is vaak geen garantie voor genezing, juist niet. Als je wilt zoek de therapie op en lees er e.a over. Vaak wordt het ook vergoed door de verzekering. Het zou zonde zijn als er onnodig gesneden wordt bij je, en zelf dokteren met zoiets is ontzettend lastig. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ben je misschien gevaccineerd tegen HPV? Sowieso heb je vaccinatieschade als je ooit gevaccineerd bent, dat moet eerst ontstoord worden.

Kun je qua ontbijt niet kiezen voor de smoothie zonder chlorella en spirulina? Dan heb je wel alle goede vetten binnen en krijg je een gezondere start dan met een Budwigpapje. Heel veel succes en sterkte gewenst.

(Deze therapeut heeft mij behandeld: http://www.biophotonen-therapie.net )

 
Dankjewel voor jullie reacties. Ik ben 36 jaar, alleenstaand met kinderwens en heb inderdaad mijn voedingspatroon ook aangepast. Als ontbijt nam ik altijd al kwark met fruit, later dus de smoothie en nu het budwigpapje. Mede omdat dit makkelijker te bereiden is op mn werk en ik 's morgens nu begin met de H2O2 en sole, dus daarna een uur wacht voordat ik ga ontbijten. Ik dacht juist dat het budwigpapje gezond was?

Brood eet ik zelden meer, ook zit ik laag in mn suikers en koolhydraten. Omdat ik veel sport, neem ik wel wat koolhydraten, meestal in de vorm van quinoa en/of rijst.

Bakken en braden doe ik in kokosolie, soms neem ik ook gewoon zo een hap koude kokosolie. (aman prana extra vierge) Verder veel salade en verse groenten. Weinig vlees (kip) en af en toe vis en drink gefilterd of mineraal water en/of groene thee. Af en toe doe ik ook een milde leverreiniging (citroen/olijfolie/ei)

Qua energie voel ik me op zich goed hoor, sport alweer een tijdje op mn oude niveau, ik was ook heel snel hersteld na de ingreep en gelukkig is na het stoppen met de pil (20 jaar geslikt) ook mn menstruatie alweer op gang gekomen, dus dat is allemaal positief.

Ik baal er alleen van dat die plekjes aan de buitenkant steeds terugkomen als ik even geen h2o2 gebruik erop. Misschien gebruik ik het verkeerd? Op puistjes in mn gezicht gaat het namelijk bruisen heb ik getest, dat is down under niet het geval. Terwijl je toch zou denken dat die huid daar veel gevoeliger is.

Wegsnijden geniet zeker ook niet mijn voorkeur, maar alles ging zo snel, dat ik mn lis-excisie kreeg voordat ik wist wat ik nu weet. Ik ben niet gevaccineerd tegen HPV, heb inderdaad wel oude vaccinatieschade.

Bedankt voor de informatie over de biophotonen therapie, ik ga het zeker even bekijken, ik vraag me alleen af of ik dat wel vergoed krijg. Ik ben al wel een aantal malen bij een sensi therapeut geweest voor diverse behandelingen.

Ik vraag me ook af of die eczeem op mn hoofdhuid een soort ontgiften is?

Omdat ik binnenkort weer op controle moet, brengt dat natuurlijk ook de nodige spanning met zich mee. Ik kan het gewoon niet laten rusten, totdat ik er vanaf ben.

 
Tja, de pil, die gooit de hormoonhuishouding in de war. Goed dat je ermee gestopt bent. Leg de nadruk op genezing van binnen uit. Uiterlijke verschijnselen bestrijden is het verstoppen van het stoplicht dat op rood staat. Het lijkt mij, dat je nogal veel stress hebt. Misschien ben je eraan gewend en valt het je niet meer op. Kan je gewoon een tijdje niets doen, zonder het gevoel van "iets te moeten"?

Probeer niet van je problemen af te komen, maar bedenk dat het tijd nodig heeft om het te laten genezen.

Ik denk verder dat je te weinig dierlijke vetten eet. Er is niets mis met roomboter, slagroom, rundvet, een rib-eye, eieren, orgaanvlees als lever en nier.

Ik snap dat het idee kanker je angstig maken kan. Bedenk dat in ieders lichaam regelmatig afwijkende cellen ontstaan, die dan vervolgens netjes opgeruimd worden. Bij jou gaat dat opruimen weer helemaal goed komen, als je de voorwaarden ervoor schept. Stress is killing en slaap doet wonderen!

 
Eczeem op de hoofdhuid, zeer herkenbaar. Eind november 2012 gestopt met roken en nu begint mijn hoofdhuid pas op t knappen. Heel mijn schildklier is er door van slag geraakt. Die begint nu weer een beetje in zijn normale doen te geraken. En dat merk ik dus ook aan mijn hoofdhuid.

Voor mij is het geen teken van ontgifting, maar een teken dat er iets niet goed zit ergens in het systeem.

Ik mis ook de dierlijke vetten. Ik heb in de smoothie nooit chlorera en spirulina gebruikt. Kan ook heel goed zonder. Op hoeveel gram koolhydraten zit je per dag?

En wat is sporten op je oude nivo?

 
Ik kan het niet helpen maar als ik hoor puistjes in je gezicht (eventueel ook jeuk op je lijf )denk ik meteen aan koemelk. Alternatief = geitenmelk.

 
De roomboter was ik inderdaad nog vergeten, maar ook dat eet ik, evenals eieren, volle biologische yoghurt. Orgaanvlees vind ik echt niet lekker!

Ik weet dat stress killing is en de afgelopen maanden heb ik me aardig staande weten te houden, maar nu de datum dichterbij komt, brengt dat wel extra stress met zich mee. Slapen doe ik overigens zo'n 8 uur per nacht als een roosje. Ik merk ook echt dat ik dat nodig heb.

Qua koolhydraten eet ik zo'n 50 gram per dag aan quinoa/rijst. Sporten op mijn oude niveau houdt in 3 avonden per week een total body work out van 1.5 uur.

Puistjes in mijn gezicht zijn er niet veel hoor, is meer een kwestie van hormonen rondom de menstruatie denk ik.

En Dick, bedankt voor deze tip. "Toevallig" sprak ik een vriend die vertelde over iemand die het sap had gedronken waarna een tumor verdwenen was in zijn lichaam.

 
Die body work out is op het moment te intensief voor je, dat is ook weer stress. Sport niet intensiever dan wandelen of fietsen (20 km/uur).

Zorg op alle mogelijke manieren voor veel zuurstof in je lichaam: slapen met het raam open, maar ook de rest van d dag: op je werk, thuis, vooral bij het koken, de verbrandingsgassen van het koken worden lang niet altijd goed afgevoerd, dus ook dan een raam open.

Verder H2O2, maar niet te veel, het is in grotere concentraties een tijdje agressief en neem het alleen op een nuchtere maag in een glas water.

 
Dank voor de tip Gerard, zo had ik het nog niet bekeken. En wandelen in de buitenlucht is inderdaad ook lekker.

Slapen doe ik inderdaad met het raam open.

Waarom mag de H2O2 niet te veel? Ik begreep juist dat je bij een ernstig vervuild lichaam hoge concentraties moest nemen (wel opbouwen natuurlijk).

@ Dick: de Graviola heb ik besteld. Ga toch maar weer met de smoothies beginnen en daar past dit mooi in.

En om nog even op andere reacties terug te komen. Natuurlijk ben ik me rot geschrokken en brengt dit veel stress met zich mee, maar aan de andere kant zie ik het ook als een soort wake up call en dat ik dankbaar mag zijn dat ik een waarschuwing heb gehad dat ik gezonder moet gaan leven.

 
H2O2 in hoge concentraties tast weefsels aan. Aan alle gezonde dingen is een grens waarboven het schadelijk wordt, zelfs aan water kan je je dood drinken.

Als je meer H2O2 wilt gebruiken, neem het dan goed verdund met veel water.

Je kan proefjes doen door b.v. een stukje vlees of ander voer in H2O2 te leggen.

 
Ik zit nu op 11 druppels 30% in een groot glas water en dat 3 x per dag. Ik las dat je tot 3 maal daags 25 druppels 35% in een glas water mag gaan toch?

 
Eczeem op je hoofdhuid en mogelijke HPV 'down under' wijst op gevoeligheid voor micro-organismes zoals schimmels. Je hanteert een nagenoeg vegetarisch voedingspatroon, gecombineerd met overmatig sporten. Ik zie vaak die gevoeligheid voor micro-organismes die deze eet- en leefstijl erop na houden. Ik ben het eens met wat de anderen hier schrijven, dus doe er je voordeel mee!

Mike

 
25 druppels 35% vindt ik wel erg veel. Denk niet dat je er door geneest, dat doe je door goede voeding en weinig stress. Leef als een poes!

 
Ooit had ik veel jeuk tijdens zwangerschap. toen werd yoghurt aanbevolgen down-under. Leuk woord. Snel gegoogeld en kwam ook tea-tree olie tegen. Schimmels? Ook candida is erg harnekkig.

 
Candida, en vele andere, laat precies zien hoe het organisme er aan toe is. Veel stress* = slechte afweer = huidproblemen. Zet de stress op zolder, neem een hond (heb je hem weer :D ) en eet gezond, dat is ook regelmatig, het lichaam houdt van regelmaat.

*Stress = haast, moeten, onderdrukken, enz., maar ook: verkeerd eten, te veel eten, te hard sporten ("runners high" is het onderdrukken van de pijn om in noodsituaties verder te kunnen), binnen zitten, je ergeren in de file (het leven is nu, ook als je in de file staat. De fantasie dat het ziet zou zou moeten zijn geeft je stress en maakt de file niet korter).

 
Yoghurt en tea tree olie heb ik ook al geprobeerd.

Ik denk inderdaad dat ik het aan de buitenkant maar even laat rusten, het moet toch van binnenuit opgelost worden.

Gisteren weer begonnen met de smoothie, ditmaal zonder chlorella en spirulina. Vandaag komt de graviola binnen.

En je hebt gelijk Gerard! En dat leven als een poes klinkt goed! Ben dol op ze en veel gedrag is ook herkenbaar. Maar ik moet niet vergeten om te leven in het nu en te genieten.

 
Nog even een vraagje. Stel dat ik terug wil gaan naar 1 x per dag H2O2 ('s ochtends op nuchtere maag), hoe kan ik dat dan nu het beste doen?

Ik zit nu op 3 x daags 11 druppels 30% in een glas water.

En tot welke dosis moet ik dan opbouwen 's ochtends?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan