Supplementen


Ik heb het al vaker gehad over enzymen. Toen ik die ging toevoegen (als supplement) had ik opmerkelijk veel verbetering in de darmen/stoelgang en ben o.a. verse papaya gaan eten. Sindsdien gebruik ik dus enzymen.

Nu blijkt er een seminar te zijn maar ik heb een hekel aan seminar,s. Duurt me te lang.
Kan zijn dat anderen hierin geinteresseerd zijn.
 

Ik heb het al vaker gehad over enzymen. Toen ik die ging toevoegen (als supplement) had ik opmerkelijk veel verbetering in de darmen/stoelgang en ben o.a. verse papaya gaan eten. Sindsdien gebruik ik dus enzymen.

Nu blijkt er een seminar te zijn maar ik heb een hekel aan seminar,s. Duurt me te lang.
Kan zijn dat anderen hierin geinteresseerd zijn.
Ik eet al mijn voedsel rauw en krijg op deze manier ontzettend veel enzymen binnen.
 
Ik slik van Vitakruid de D3/K2 druppels. Goed of niet goed?
Ik heb zelf ter inspiratie het lijstje supplementen van Daan de Wit ter hand genomen (die ook Weston Price eet), hij neemt ook hoge d3/k2

Ik neem de laatste tijd zelf https://www.body-supplies.nl/vitami...guyiHog1JlVlDsQDhgY9xdizV_R3WbuRoCt-YQAvD_BwE 2 per dag

En wat druppels d3 erbij: https://www.deonlinedrogist.nl/now-...HONa6Zoh6p8weIGBRBoMSwpBHVUYyklBoCZ1gQAvD_BwE


Hier nog het lijstje van Daan de Wit

 
N
Ik slik van Vitakruid de D3/K2 druppels. Goed of niet goed?
Nee niet goed Vitakruid maakt alles in een fabriek en is dus allemaal synthetisch.
Onze lichamen zijn niet in een fabriek gemaakt en willen gewoon echte voeding.

Daarnaast werken vitamine A, D en K2 met elkaar samen. Daar schrijf ik ik m'n vitamine A blog wat uitgebreider over. Ook de WAPF heeft veel geschreven over dit trio, in feite is dit een van de pilaren van het werk van Price: eet alle in vet oplosbare vitaminen in overvloed. Dus die Green Pasture levertraan met boterolie, dat is gewoon echte voeding, maar dan geconcentreerd en in een potje.

Door alleen vit D en K2 te nemen en dan ook nog eens synthetisch schop je de natuur in de war.
 
D

Ik schrik van de enorme lijst van die Daan!

Ook hij trapt in de valkuil van synthetische vitamine D en K2 suppleren en dan ook nog eens zonder vitamine A te compenseren. Foute boel.
 
N

Nee niet goed Vitakruid maakt alles in een fabriek en is dus allemaal synthetisch.
Onze lichamen zijn niet in een fabriek gemaakt en willen gewoon echte voeding.

Daarnaast werken vitamine A, D en K2 met elkaar samen. Daar schrijf ik ik m'n vitamine A blog wat uitgebreider over. Ook de WAPF heeft veel geschreven over dit trio, in feite is dit een van de pilaren van het werk van Price: eet alle in vet oplosbare vitaminen in overvloed. Dus die Green Pasture levertraan met boterolie, dat is gewoon echte voeding, maar dan geconcentreerd en in een potje.

Door alleen vit D en K2 te nemen en dan ook nog eens synthetisch schop je de natuur in de war.
Volgens mij neemt hij wel vit. A:
Kabeljauwleverolie, koudgeperst, van Dropi. Voor omega 3 en vitamines A en D in natuurlijke verhouding.

Bij mij werken die supplementen anders wel, die d3 druppels en k2 pillen (van Now). Nu begrijp ik dat het niet zo goed is.
 
ik neem per dag ook 2 capsules Green Pastures levertraan met boterolie,kan ik daardoor de vit D laten vervallen?
 
Volgens mij neemt hij wel vit. A:
Kabeljauwleverolie, koudgeperst, van Dropi. Voor omega 3 en vitamines A en D in natuurlijke verhouding.

Bij mij werken die supplementen anders wel, die d3 druppels en k2 pillen (van Now). Nu begrijp ik dat het niet zo goed is.

Hij neemt naast levertraan nog extra synthetische vitamine D3 en synthetische vitamine K2. Die laatsten zijn een ramp omdat ze nep zijn en ten tweede omdat daar dus geen extra vitamine A tegenover staat.
Ons lichaam is niet in een fabriek gemaakt, dus ik geloof niet in fabriekssupplementen. Vroeger wel hoor, maar ben daar tijdens m'n opleiding hard op terug gekomen, ondanks dat die opleiding het ook volop over synthetische vitaminen heeft haha.
 
ik neem per dag ook 2 capsules Green Pastures levertraan met boterolie,kan ik daardoor de vit D laten vervallen?

Weet je lieverd, ik heb jou niet als client. Dus echt persoonlijke adviezen ga ik niet geven.
Maar synth. vitaminen vind ik nooit een goed idee, enige uitzondering is in sommige gevallen, wanneer ik de bloedwaarden en klachten ken, de actieve vorm van B12 en B11.

Maar goed, we hebben het over vitamine D.
Persoonlijk zou ik dat nooit meer doen. De synthetische vorm.
Ze zon is onze grootste vriend, samen met GP levertraan.
Nu zijn 2 capsules vrij weinig, wanneer je de adviezen van de WAPF aanhoudt, die zeggen 5-10 per dag.
Zelf neem ik een hele theelepel en dat is nog vrij weinig als je het aan Sally Fallon vraagt ;-)
 
Ik zie dat bananenjam de orgaanmix neemt, en Binc de levercapsules. Nu twijfel ik welke het beste zou zijn, ik denk dat ik toch voor de orgaanmix ga.

Vroegah aten we alle organen van het dier, daarom kies ik zelf voor de orgaanmix.
Lever is wel absolute koning wat beterft voedingsstoffen, dus voor veel mensen kan het slim zijn om die er bij te nemen.
Daarnaast is de lever een behoorlijk groot orgaan en dus aten we daar vroeger relatief ook meer van.


Dus zelf neem ik ook nog regelmatig lever er naast, door m'n gerechten, of in capsules.
Je weet dat je 5% korting krijgt bij Real Roots?

 
Vroegah aten we alle organen van het dier, daarom kies ik zelf voor de orgaanmix.
Lever is wel absolute koning wat beterft voedingsstoffen, dus voor veel mensen kan het slim zijn om die er bij te nemen.
Daarnaast is de lever een behoorlijk groot orgaan en dus aten we daar vroeger relatief ook meer van.


Dus zelf neem ik ook nog regelmatig lever er naast, door m'n gerechten, of in capsules.
Je weet dat je 5% korting krijgt bij Real Roots?

Ik denk dat de orgaan mix een goede keuze is. En daarnaast nog orgaan zoals bv lever apart nemen. Naast de lever gaat er hier ook veel niet doorheen. Esther ik heb wel een vraag. Over magnesium. Zoaks de bysglicinaat malaat en tauraat. In welke organen kunnen we dat vinden? Voor mij is via de huid onvoldoende. Als we het niet uit orgaan kunnen halen dan moeten we het van de fabriek hebben?
 
Ik denk dat de orgaan mix een goede keuze is. En daarnaast nog orgaan zoals bv lever apart nemen. Naast de lever gaat er hier ook veel niet doorheen. Esther ik heb wel een vraag. Over magnesium. Zoaks de bysglicinaat malaat en tauraat. In welke organen kunnen we dat vinden? Voor mij is via de huid onvoldoende. Als we het niet uit orgaan kunnen halen dan moeten we het van de fabriek hebben?


In botten, daar wordt de meeste magnesium opgeslagen.
Heb de vraag ook even bij Gino van Real Roots neergelegd, in welk van zijn suppelementen het meeste magnesium zit.

Zelf gebruik ik de magnesium van Plent, die is niet synthetisch, maar gemaakt uit zeewater.
Hun bottenbouilon poeder doe ik ook overal doorheen, ook door brownies, proef je niks van.

Op beiden krijg je 10% korting met code esther10

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.261
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan