Palestina - Israël

Er was ook een YT-kanaal waar automatisch filmpjes op kwamen die ik en jullie hier plaatsten. Totdat ik me tijdens de schandalige invasie van Gaza door Israel niet meer kon inhouden en vele, vele beelden van de genocidale Israelische moordmachine aldaar liet zien. Ineens werd dit YT-kanaal, dat overigens niet door mij was gestart, plotsklaps opgeheven. Het speelde dus vorig jaar al.

Mike
 
Christenen die bovenstaande uitspraken lezen, WAAROM KOOKT JULLIE BLOED NIET ALS JE DIT LEEST?! Waarom nemen jullie het op voor deze psychopaten die overduidelijk geen greintje respect hebben voor jullie, voor Jezus en Maria en zelfs niet voor God? Maar het zal wel weer stil blijven aan de overkant...

Mike
 
Dat dacht ik al, het blijft akelig stil onder de christenen, zoals altijd. Totdat het tegendeel bewezen is, is mijn defintie van moderne christenen: lafbekken die meeheulen met een gezworen vijand.

Mike
 
Nou ben ik geen christen en ik ben begonnen om de citaten uit de Talmoed te lezen.
Ik werd er zooooo misselijk van dat ik halverwege ben gestopt.
Zo heb ik ook al weken een shortcut op mijn bureaublad naar een PDF met de protocollen van Sion. Ben er ook al een paar keer aan begonnen maar de woorden raken me zo dat ik niet verder kan lezen....Als de tijd rijp is ga ik het allemaal lezen. Kan het nu nog even niet aan :-(
 
Walging zou ook een natuurlijke reactie moeten zijn. Dat en woede. Waarom uiten christenen, die nota bene massaal zijn uitgemoord door deze sicko's, dit niet?!

Mike
 
Cholesteroliscool, ik waardeer je bijdrages zeer, maar kijk uit met sites als die van Darkmoon, OccidentalObserver, RenegadeTribune e.a. Dit zijn rechts-radicale sites die vaak prima info hebben over zionisten, maar tegelijkertijd geloven in de superioriteit van blanke Europeanen en voortdurend een onderscheid maken tussen blanke Europese christenen en 'niet-blanke' joden. En dat niettegenstaande het feit dat we te maken hebben met blanke Ashkenazi-joden uit Oost-Europa en iets donkerder gekleurde Sefardi-joden uit Spanje, allemaal van Europese oorsprong dus! David Duke verkondigt dit absurde gedachtengoed ook en speelt de joden in de kaart door mee te gaan met hun illusie dat ze een apart ras zouden zijn. Waar we nu al 2000 jaar mee te maken hebben is onderlinge strijd tussen Europeanen, zoals de steeds weer oplaaiende strijd tussen West-Europa en Rusland.

Mike
 
Fatsnotbad,

maar kijk uit met sites als die van Darkmoon, OccidentalObserver, RenegadeTribune e.a. Dit zijn rechts-radicale sites die vaak prima info hebben over zionisten

Die laatste 2 sites kende ik niet maar ik heb ze bekeken en kan ze met Darkmoon niet over een kam scheren.
https://www.darkmoon.me/about/
 
Mike,

Dat dacht ik al, het blijft akelig stil onder de christenen, zoals altijd. Totdat het tegendeel bewezen is, is mijn defintie van moderne christenen: lafbekken die meeheulen met een gezworen vijand.

Of ik in de categorie 'christen' val is niet helemaal zeker, maar dit forum heeft me anders over dingen doen nadenken.
Een van de redenen waarom de kerk voor mij niet heel relevant (meer) is, is omdat onderwerpen zoals besproken op dit forum daar weinig aandacht krijgen.
Hoewel veel christenen denken goed bezig te zijn, zie ik ook dat ze voor een groot deel - onbedoeld - een werelds systeem in stand houden.
Als het gaat over de joden: die vormen een belangrijk onderdeel van de bijbelse geschiedenis en hedendaagse theologie. Hoewel het volk Israël het behoorlijk vaak bij God verpest hebben, duiden de brieven van Paulus toch op een positieve houding van God tegenover hen en zullen ze uiteindelijk gered worden.
Het kost tijd om helemaal te onderzoeken in hoeverre deze teksten betrouwbaar zijn en zo nee, wat daar dan de consequenties van zijn. Zijn alle joden dan betrokken in een duister complot? Wat is dan het verschil tussen 'echte', oorspronkelijke joden en de kwaadwilligen? Daar zit ikzelf ook nog middenin.
 
EINDELIJK een christen die in ieder geval een reactie geeft! Dank voor je moed, gezien mijn scherpe toon, die voornamelijk bedoeld was om een reactie uit te lokken.

In antwoord op je vragen:

De echte Israelieten waren zwarte Afrikanen. Blanke Europeanen hebben hun religie gekaapt. Hebben blanke joden ooit een exodus en diaspora meegemaakt? Niet dus. Wie zijn wel als slaven over de wereld verspreid geraakt? Juist ja, zwarte Afrikanen! En wie hebben hen tot slaaf gemaakt en verhandeld? Blanke joden, met daarnaast christenen en islamieten, maar dat kunnen evengoed crypto-joden zijn geweest. Zij hebben ook gerommeld met bijbelteksten en Koranteksten, dus je kunt niet automatisch uitgaan van wat je in de Heilige Schrift leest.

Mike
 
Mike,

Kun je je voorstellen hoe zeer jouw schets van de werkelijkheid verschilt met waar (gelovige) mensen jarenlang van overtuigd zijn? Veel mensen zijn niet bereid zo drastisch aan hun overtuigingen te sleutelen, aangezien dan misschien niets meer zeker is.
Zelfs al staan mensen open voor een andere kijk op de werkelijkheid, dan nog kost het veel tijd en energie om alle bullshit van waarheid te scheiden. Dat hebben mensen niet onbeperkt voorhanden, dus moeten er keuzes worden gemaakt. Ik vind jouw omschrijving een interessante hypothese, maar focus me nu op andere onderwerpen. Aan één mensenleven heb je eigenlijk niet genoeg om alles te leren (ook al weet ik dus wel dat er een smerig spel gespeeld wordt).
Aansluitend, het is lastig om je elke keer weer te verdiepen in een samenzwering of geschiedvervalsing: sites waarnaar verwezen wordt op dit forum hebben vaak een enorme lap tekst met gebrekkige lay-out en dito bronvermelding. Daarmee zeg ik niet dat de inhoud niet klopt, maar websites vol met onzintheorieën zien er vaak ook zo uit.
Samenvattend, het is makkelijk om alles maar bij het oude te houden: geen onzekerheid, het bespaart tijd en energie en voor je idee heeft je (mainstream) overtuiging nog wat krediet. Deze houding wil ik niet goedpraten, maar verklaart wel waarom er hier niet direct gereageerd wordt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan