Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
En hoe zit dat met kombucha? Dit lijkt me niet echt lekker om op te eten, maar misschien dat de hond/kat/kippen het lekker vinden? Zou je ze dit kunnen voeren? Bijvoorbeeld in kleine stukjes snijden en door het voer doen?
Verwarm de melk tot maximaal 30 graden, niet heter want anders verslijmt het kefir plantje.
Doe de kefir er in en zet het in een deken weg. 24 uur of langer, net hoe zuur je het hebben wilt.
Zeef de drank en vang het vocht op, dit drink je.
Wat in de zeef blijft kun je weer nieuwe kefir mee maken. Of je zet het in een klein laagje melk in een pot in de koelkast om te bewaren voor een volgende ronde. In de koelkast kun je het weken bewaren. Je kunt het ook invriezen dan kun je het maandenlang bewaren.
Als je het invriest en later ontdooit moet de kefir wel even op gang komen.
@ Dirtsa, mijn plastic bolzeef heb ik gekocht in de supermarkt Kaufland in Duitsland. Het was een stuk goedkoper dan op internet. Geen idee of die zeef te vinden is in de Nederlandse winkels. Heb het nooit gezien hier.