Zware benen / paars rode vlekken..

FloortjeL

New member
Volgens mij is hier nog geen topic over geopend, excuses als ik 't over het hoofd heb gezien.

Elke dag weer loop ik tegen het volgende aan: wanneer ik uit de douche kom kan ik maar moeilijk op mijn benen staan. Mijn kuiten kleuren vuurrood met paarse vlekken. Het tintelt als een gek! Ook voelen m'n benen loodzwaar aan..

Er gaat blijkbaar iets mis met mijn bloedsomloop… maar de link kan ik nog niet leggen.

Deze 'kwaal' is overigens echt al lange tijd aan de gang, maar nu lijkt het alleen maar erger te worden.

Het zware gevoel in mijn kuiten heb ik overigens bijna altijd als ik sta.. maar voel ik ook lichtelijk als ik zit.

Ken iemand dit?

Toevoeging: ik heb ook snel heel rode handen, of wanneer ik van koud naar warm ga.. kleuren mijn wangen en neus snel erg rood!

Hoi floortje,

Vroeger had ik dat ook die zware benen. Nu niet meer. De kleur in mijn benen is overigens wel beter geworden die worden steeds meer beige/roze maar als ik lang stil sta kleuren ze ook wel maar niet zo erg als vroeger. Met mijn bloedsomloop gaat het ook niet helemaal zoals het hoort, daar heb ik de laatste dagen hier ook over gepost.

Ok heb ik vrij rode handen (bij kou paarsig/blauwig) en krijg ik snel een afwijkende kleur bij kou of warmte. En de kleur op mijn buik is gewoon gelig/beige.

Het zal wel met bloedsomloop te maken hebben, aangezien dat ook een probleem bij mij is. Misschien ook met een dunne huid? Ik heb geen idee...

Hoi Debsy!

Hmm, ik weet ook niet of het tij echt ooit nog gaat keren. Wat jij allemaal omschrijft klinkt mij heel bekend allemaal.

Mijn hele huid kleurt altijd weer anders, wat inderdaad bijna altijd samen gaat met koud en warm. Misschien een dunne huid, hmm dat zal ook kunnen.

Speelt misschien de schildklier toch ook mee?

Heb je ook snel koude handen? Heb je een droge huid ergens? Heb ja (aanleg voor) spataderen? Zie je stukke haarvaatjes in je benen? (ik weet niet hoe oud je bent).

Ja zelfde dingen als mij....

Trouwens mijn handpalmen zijn ook altijd vrij rood. Mij natuurarts zei dat dat te maken had met de lever gal, maar ook dat het minder kan worden.

Hij behandeld me al een jaar voor mijn aders( ik ben 34 en heb 2 zwangerschappen achter de rug) maar ze zijn zeker voor 60 % minder geworden.

Rode handpalmen, here the same! Handen zwellen ook altijd op bij warmte, en wanneer ze koud zijn wordt dat minder (al heb ik dan weer erg snel paarse nagels!).

Wat fijn dat je aders in ieder geval al zoveel zijn afgenomen! Wat heeft je daarin tot nu toe echt geholpen?

Ik loop ook bij een natuurarts, en zal eens kijken of hij daar ook zijn licht op kan schijnen! Nu is het vooral nog de behandeling van de bijnieruitputting.. en het aansterken.

De adertjes zijn bij mij sinds kort ook zichtbaar onder m'n ogen, waardoor ik kringen onder mijn ogen heb..

Nou hij geef me al een jaar druppels een complex, mijn natuurarts is fytotherapeut en hij werkt met schusslers zouten.

T complex bestaat uit Carduus Mariuanus 20% Aesculus 30% Ruta 30% en Abrotanum 20% maar hij wisselt soms wel wat geloof ik. maar wat voor mij goed werkt kan voor iemand net ff ietsje anders zijn.

Daarbij werkt vitamine C ook bij het versterken van het bindweefsel en denk dat de standaard middelen die mensen hier gebruiken ook heilzaam zijn zoals H202 enzo.

Absoluut, iedereen is anders. Ik slik zelf ook celzouten van schussler, puur voor de energie en uiterlijke kenmerken zoals kringen onder m'n ogen.. Slik jij deze ook? Zo ja: welke nummers?

Ik zal, wanneer ik haar weer zie vrijdag, eens vragen wat ze nog meer voor me kan betekenen.

Vitamine C slik ik ook al een tijdje, en h2o2 had ik ook al besloten te gaan nemen.

Ik zal ook eens kijken naar Paardenkastanje tinctuur wat Tanja aanbeveelt.

Heeeeel fijn! Ik heb de h2o2 35% aangeschaft (hinmeijer). Ik pak die fles uit de doos, en zie direct mijn handen wit kleuren.

Die hele fles was nat (het bruiste de fles uit) en ik zit nu, letterlijk, met de blaren!

Meteen onder koud water met zeep.. maar natuurlijk geen redden aan.

Ik ben nu helemaal bang geworden van dit goedje, vooral omdat er ook gevarenaanduidingen op staan (schadelijk bij inslikken, veroorzaakt huidirritatie etc.), terwijl het wel de foodgrade variant is. Ik zal er nog wel niet heel veel van snappen, maar ben er wel wat huiverig voor geworden.

Geruststelling?

*oh en er zat ook geen gebruiksaanwijzing bij, waar wel op de fles naar werd verwezen...*

Quote:
Ik ben nu helemaal bang geworden van dit goedje, vooral omdat er ook gevarenaanduidingen op staan (schadelijk bij inslikken, veroorzaakt huidirritatie etc.), terwijl het wel de foodgrade variant is

Dat klopt, omdat het 35% is.

Dus gewoon wat druppels in een glas water en je hebt een 100% veilige verdunning.

@Floortje: snap dat je geschrokken bent. Ik vond het ook eerst eng spul hoor, vooral omdat er zo'n gebruiksaanwijzing bij zat. Nu stip ik moedervlekjes aan met 35% puur (spring daarna wel snel onder de douche want anders gaat het te erg branden). Het is even een kwestie van je er overheen zetten. Begin anders eerst met 3% verdunning: 1 deel 35% en 11 delen (officieel 10,66 maar dat doe ik niet) water, af te meten met een maatschepje o.i.d. Zo ben ik ook begonnen, en kon al heel snel 15 druppels innemen.

Dit is al de tweede die ik over lekkende fles hoor. Ik zou een mailtje sturen dat je fles heeft gelekt, moeten ze toch een betere dop gaan organiseren. Is er veel uit? Dat witte trekt relatief snel weg hoor. Niet bang worden, maar nu is het wel gelijk duidelijk dat je het moet verdunnen...

Ik zal me er overheen moeten gaan zetten ;-), en dat gaat lukken hoor!

Een aantal vragen (een leek hier gaat h2o2 gebruiken):

- Hoe vaak per dag wordt aangeraden?

- Is een pipetje echt nodig, of kan het ook met een theelepeltje o.i.d.?

- Gezien mijn zware bijnieruitputting: meteen met 35% beginnen? Of opbouwen?

@Tanja: nee, er is niet heel veel uit de fles, maar de fles was wel helemaal nat, en het blijft bruisen. Af en toe dus de dop even open draaien denk ik maar.

Ik zal ze zeker een mail sturen, het lijkt me duidelijk dat deze wijze van afsluiten niet correct is!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.528
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan