Wonderlijke ontmoetingen

Alexandra

New member
Ik vindt het wel leuk om de wonderlijke ontmoetingen die we tijdens onze boodschapexpedities tegenkomen te delen. Ik zal aftrappen, want ik had vanmiddag een wonderlijke ontmoeting.

Ik ga melk halen bij de tap en daar hebben ze sinds een paar maanden een nieuwe "waak"hond. Hij weet nooit hoe snel hij voor mijn auto moet lopen als ik het erf op kom rijden, dus ben altijd weer blij als tie mij heelhuids begroet.

Vandaag kwam er tegelijkertijd een vader met dochter en zoontje aanfietsen en gaat de hond toch tekeer! Heb hem nog nooit zo stoer horen blaffen! Kinderen bang :( Ik hond gepakt en gezegd, ik hou hem wel bij me. Of ik hem niet beter terug in mijn auto kon zetten. Euh, nee, want het is niet mijn hond :D

Kinderen van de fiets afgeladen, vader en kids naar de tap, kinderen panisch over de poesjes die hun achterna komen! Ik denk, ik zal even verder helpen en haal de deur van de haak, poezen uit het taphuisje gehaald en de mensen opgesloten. Hoor ik vader tegen de kinderen zeggen:"O, je hebt kleingeld nodig, ik heb alleen maar papiertjes...." Ik denk, nee he! Al die moeite, hebben ze zometeen nog geen melk! Hup, deur open, mijn kleingeld-portomonee aan pa gegeven en gezegd dat daar genoeg geld in zit voor melk.

Terwijl zij volop bezig zijn in het taphuisje met de deur op slot vermaak ik me met hond en de poezen.

Vader heeft 3,5 liter melk getapt en als hij dat in zijn tassen doet (kinderen nog veilig in het huisje "opgesloten" ;) ) bedankt hij me voor het geld en zegt hij dat hij het erg bijzonder vindt dat iemand hem gewoon een portomonee met geld geeft! Hij had netjes 5 euro gewisseld. Ach, als je zoveel moet doorstaan om wat melk te bemachtigen, dan is het een kleine moeite geweest.

Hond weer vast, kinderen op de fiets en het jongetje bleef maar zeggen, dag mevrouw, dag mevrouw :D Dan is je dag toch weer helemaal goed? De mijne in ieder geval wel!

Poezen en hond hebben van mij extra melk gekregen voor hun medewerking :D

 
Je had ze moeten zien staan, opgesloten in een mini-skihut... :D Dan had jij ook je geld gegeven Maaike ;)

Dank je Cham!

 
Ik zie het zo voor me hoor.

Maar wat zijn die kindertjes dan ver van de natuur af als ze ook al bang waren voor de poesjes.

Lia

 
Het oudste meisje deed zo achterlijk dat het broertje wel mee moest doen. Heb dat kindje nog wel "aangesproken", want toen ze weer bij papa achterop zat lachte ze breed. Dus tegen haar gezegd, nu heb je weer praatjes nu je zo hoog zit, en zij, met een grote grijns: "JA."

Maar het begon met de hond en die ging echt tekeer! Nog nooit zo gezien of gehoord. Zou er ook bang voor zijn als ik m niet kende. De vorige hond van hun heeft mijn broek kapot gebeten... Maar deze is niet vals ofzo. Maar dat moet je wel weten.

 
Mijn ervaring is dat helaas de meeste kinderen bang zijn van dieren.

Wat een lieve vader dat hij dit allemaal doet. Ik kan me voorstellen dat je dag weer helemaal goed was Alexandra

 
Vader was aan t fietsen en wist niet dat de melktap er zat. Was een spontane actie. Dat moet gestimuleerd worden toch :D

 
Wat een leuk verhaal, Alexandra!

Honden gaan soms ook tekeer omdat ze de angst van de ander ruiken, soms ook omdat ze zelf bang zijn...

 
Honden ruiken geen angst. Het is het gedrag van de mensen wat op de hond als zeer bedreigend overkomt.

 
Uit een 'wonderlijke' ontmoeting is bij ons een vriendschap ontstaan met een man, ik heb een topic over hem geopend hier op het forum: https://www.fatsforum.nl/topic/sarcoidose-ook-wel-de-ziekte-van-besnier-boeck-schaumann-genoemd

We stonden allebei op een open dag op een biologisch-dynamische boerderij. Hij promootte een warmte systeem dat hij ontwikkeld heeft en wij hielpen bij proeverijtjes en verkoop van producten.

Hij vertelde over zijn ziekte en hij wilde wel een bakje Keltisch zeezout van ons kopen dat ik 'toevallig' achter in de auto had liggen.

We wisselden adressen uit maar toen ik thuis kwam had ik het briefje niet meer. Dat speelde in september 2011.

In november 2011 kwamen we 'toevallig' weer met elkaar in contact en het heeft zo moeten zijn want toen wisten we meer dan in september. Hij heeft onze adviezen in praktijk gebracht en staat er nu aanmerkelijk beter voor dan toen in 2011.

En nu hebben we een fijne vriendschap, hij is alleen en komt regelmatig bij ons eten. We hebben het dan gezellig met elkaar.

Lia

 
Leuk deze verhalen van jullie, Alexandra en Poekie! Ik heb zelf nog geen wonderlijke ontmoetingen gehad tijdens mijn boodschappenreizen. Wel word ik altijd vriendelijk onthaald op de boerderij waar ik het rundvlees koop. Met de boerin maak ik vaak een gezellig praatje, de ene keer wat langer dan de andere keer. Dochter sjouwt lekker rond, en kreeg laatst een lik van een koe in haar gezicht! Dat was even schrikken :-D Ze is erg geïnteresseerd in dieren, leuk om te zien.

@Spal: ik was eigenlijk nooit echt bang voor honden. Totdat ik op een camping een hond zag liggen op een pad (ik was denk ik 9 jaar). Ik vond hem wel groot, en daarom een beetje spannend. Ik keek weer voor me en liep rustig verder, dat leek me het beste. Heel kalm stond de hond op, ik rekende niet op gevaar. Met alle rust van de wereld liep hij naar me toe… en beet me opeens hard in mijn been! Ik kan de link dan ook niet goed leggen tussen mijn gedrag en de actie van de hond. Vaak laten hondenbezitters ook alles toe, daar ligt het vaak aan denk ik: achter je aan rennen en keihard blaffen als je gaat joggen, tegen je nieuwe leren jas opspringen, je panty slopen, en aan plaatsen ruiken waar je niet besnuffeld wilt worden. Vorig jaar bracht ik mijn katten naar het pension, en opeens voel ik iets tussen mijn benen aan de achterkant. Word ik besnuffeld door een hond. "Hij doet niks hoor!" Nou, blijkbaar wel.

 
Een tijdje geleden was ik met mijn zusje naar een spirituele en wellness beurs. We gingen naar een workshop. De vorige spreekster was nog aan het opruimen, toen wij binnenkwamen. Ik vond haar een boeiende verschijning, dus later op de dag wilde ik graag ook naar haar lezing. We waren er met 6 bezoekers. Ze begon en las alles voor. Dat was zo zonde. Ze kon zo boeiend vertellen en dat kwam zo helemaal niet over. Tijdens de lezing liepen er al 2 mensen gewoon weg. Na afloop zeiden 2 anderen, dat ze het erg apart vonden. Dit klonk niet bepaald positief. Toen begon het bij mij te kriebelen om iets tegen die mevrouw te zeggen. Dat is niks voor mij om zo mijn mond open te halen. Ik liep naar haar toe en vertelde, dat ze zo boeiend kon vertellen, maar dat dat door het voorlezen helemaal teniet werd gedaan. Ze was erg blij, dat ik dat tegen haar zei. We raakten verder nog in gesprek en ze veranderde weer in een hele boeiende vertelster. Later liep ik op de beurs en zat ze me op te wachten en kreeg ik haar boek kado. Dat vond ik echt heel lief. Toen ik thuis kwam rolde er ook nog een kaartje uit, waar het volgende op stond: Lieve Maaike, Dank voor je liefdevolle en moedige aanwijzing. Heel veel liefs Elly. Dat kaartje heb ik in mijn portemonnee gestopt. :) Ik vond deze ontmoeting wel heel bijzonder....

 
De boerin was het huisje aan het schoonmaken toen ik voor melk kwam een vroeg haar of ik ook het papiergeld kon wisselen,dit was geen punt gelijk maar 20 euro gewisseld.kan ik weer even vooruit.peter

 
Ik kom aangereden bij de melktap, een "oudere" meneer is net klaar. Ik dacht nog, zal ik t vragen? Maar vriendelijk hallo gezegd en dat was t. Hij rijdt weg, nee, toch niet. Raampje naar beneden: "Ben jij Alexandra?" Ben jij Petrer dan?. Jaaaaa, Vel en vrouwlief :D

Leuk en gezellig jullie ontmoet te hebben! Gelijk even naar de eierboerderij geweest.

Volgende keer ga ik wel achter kaas aan, te veel gekletst dit keer ;)

Peter heeft de schone taak op zich genomen om de boeren nog beter te gaan laten boeren. Bijvoorbeeld door ze aan het KKZ te krijgen. Vooral blijven doen Peter, dan zorg ik dat er mensen blijven komen en stimuleren tot uitbreiding van de producten ;)

 
Leuk dat ik jou heb ontmoet Alexandra,

Zondagmiddag 16-3-2014 om 13.30 uur, laat de Boer van 'de Kleine Meren'van de familie Verschuren aan de Hellegatweg 31 te Rijsbergen,hun koeien en kalveren de wei in.

Ook zal Keltisch Zeezout uit Etten Leur aanwezig zijn.

Leuk om te zien.

 
Ik zie dit topic nu pas wat grappig. De hond van de melktap Zoef is al een paar keer bij me op schoot gesprongen in de auto, heel lief beestje is het. Gisterochtend was ik erg vroeg voor de melk, de tap was nog niet gevuld en stond open. Dus ik maar de stoute schoenen aangetrokken en aangebeld, heeft de boer toch mooi al mijn flessen gevuld vanuit de grote tank, super service. En ik heb nog mooi een rauwmelks kaasje meegenomen, heerlijk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.148
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan