Weer opnieuw voorstellen/advies gevraagd

Hoi lang geleden was ik ook op dit forum. Ongeveer toen jaar geleden. Ik ben Agaat en ik heb ernstige psychische klachten. Ook heb ik een traag werkende schildklier. Ik heb de afgelopen jaren het eten volgens westen privé wat losgelaten , al zijn er zeker dingen gebleven. Nu wil ik het graag weer oppakken maar loop tegen wat vragen aan die ik hier graag wil stellen
Kort wat ober mijn gezondheid en eetpatroon
Ik ben nu 50 jaar, heb 6 kilo overgewicht en nog steeds veel psychische klachten door trauma
Ik heb op mijn 47 jaar flinke bloedingen gekregen met vleesbomen. 1 vleesboom is chirurgisch verwijderd. Ik gebruik hiervoor bio identieke hormonen, waaronder nu ook oestrogenen.
Mijn schildklier werkt te traag waarvoor ik medicatie slik ook dierlijk schildklierhormoon
Ik ben voor de hormonen en schildklier onder behandeling bij Barbara havenith
Ik heb last van vier schimmelnagels waarvoor ik helaas een laser behandeling heb gehad maar dat verstoort mijn hele energielichaam merk ik dus dat nooit meer.
Mijn ijzeropname lijkt niet goed want mijn ferritine is ( zonder suppletie) steeds te laag. Mijn haar groeit slecht maar is door de inzersuppletie en wat Silicium suppletie wel beter.

Eetpatroon
Ik eet biologisch vlees, al jaren, van een biologische boer maar ook van de AH want ik heb doo mijn klachten soms niet eens de energie om te koken dus vlees halen lukt niet altijd

Ik braad in kokosolie en eet veel olijfolie al jaren en eet veel runderboulllion met groenten en vlees. Ook eet ik salades waar ik vele groenten linzen en kimchi in verwerk of alfalfa
Ik flink veel kombucha en groene thee
Mijn koolhydraten zijn voornamelijk zoete aardappel, gierst, havermout en ook gewone aardappel en boekweitcrackers. Ik eet veel banaan( wat niet goed is() maar ook blauwe bessen papaja en kiwi's en appels
Ik drink veel koffie wat ik probeer te minderen
Ik eet sinds een jaar geen zuivel meer omdat ik er acne en obstipatie van kreeg. Ook mijd ik soja ,alcohol en zoveel mogelijk de suikers en gluten.
Ik mis de rauwe zuivel wat ik vroeger veel gebruikte.
Voor mijn ontbijt en gerechten gebruik ik koksdrink en kokosmelk uit blik. Soms eet ik kokosyoghurt. Ik heb ene soort eliminatie dieet voorde schildklier gedaan en kwam hierop uit maar besef dat ik mijn spijsvertering moet helen.
Ik gebruik
Vitamine d en b van vitals
ijzer van vitakruid
omega 3 elke dag
Vanwege mijn klachten wil ik rustig aan veranderen kleine stapjes
Mijn vraag is
Welke levertraan is goed?
Wat kan ik nog meer supplementen?
Kan ik de omega 3dan weglaten?
Welke stappen neem ik om mijn spijsvertering te helen?
Hoe komt het volgens jullie dat ik zuivel niet meer verdraag?
Hoe krijg ik wat meer gezonde darmen en dus minder schimmelnagels?
Ik neem zoveel mogelijk rust en gebruik nog wat anti depressiva. En een klein beetje antipsychotica. Meer voor een prikkelscherm. Ik heb geen psychoses
Voor nu genoeg denk ik. Ik hoop dat het niet teveel is. Ik zoek een begin stapje😉
 
Depressiva en anti-psychotica? Lijkt me niet gezond. Wat voor bijwerkingen geeft dit, ook al neem je maar weinig. Helaas ben je er ooit mee begonnen. Tijd om te stoppen.
toevallig kreeg ik laatst zelf ook anti-depressiva geadviseerd.

Die dokters weten gewoon niets over voeding en gezondheid . Het toont hun onmacht over gezondheid.
Trap er niet in.

Je doet al veel.

Ik denk aan Candida vanwege de schimmels. Dat is zeer hardnekkig. Ik krijg het zelf niet weg bij mij.
Heb je wel eens een ontlasting -onderzoek laten doen?
Wat denk je van extra enzymen en vooral probiotica?

Bij psychische klachten weet ik nooit wat ik ervan denken moet.
Wat zijn psychische klachten?
50 jaar is inderdaad de leeftijd waar vrouwen meno-pauze klachten krijgen. Gaat vanzelf weer over als je gezond leeft en dat doe je al. Bij mij duurde het een half jaartje ongeveer. dus.
doe je nog wat leuke dingen? ter afleiding
Woon je alleen?
.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Romagi
Ik kan die medicatie nu nog niet stoppen. Heb ernstige depressie met soms suïcidale gedachtes. Ik kan hier steeds beter mee omgaan maar ik heb weinig energie door de stress. De medicatie is zeker niet goed maar ik werk graag eerst aan voeding en supplementen.
Ik heb ooit een ontlasting onderzoek gehad. Maar is nu denk ik vier jaar geleden. Waar heb jij dat gedaan? Wat doe jij aan de candida? Wat vervelend dat het niet lukt.
Ik probeer echt leuke dingen te doen . Heb ook therapie voor mijn klachten. Ik s helder en maak keramiek maar kom er niet altijd aan toe omdat ik erg moe ben of down.
Ik woon samen en dat gaat heel goed. Heb ook fijne vrienden
 
Hoi Agaat, welkom terug! Ik ben nu in Engeland maar ga graag in op sommge van de punten die je aanhaalt. Wordt vervolgd!

Mike
 
Dank je wel Romagi..ik wilde nog zeggen dat ik wel als doel heb om medicatie af te bouwen. De bio identieke progesteron die ik nu gebruik is echt noodzakelijk. Ik had minder bloedingen en slaap veel beter. Doordat ik echt veel psychische klachten heb gehad heeft mijn lichaam onder langdurige stress gestaan. Als ik nu goed in mijn vel zit heb ik veel energie maar zodra ik getriggerd wordt( lees er is iets geraakt uit het verleden) kan ik opeens geen energie meer hebben. Ik ben daar nu zeer bewust mee bezig. Ook het half uurtje krachttraining put niet uit. Het geeft ontspanning. Dus probeer echt balans te bewaren
 
Ik ben vast gestart met levertraan van het bekende merk. Ik lees een halve theelepel maar op voedingisgezondheid lees ik 1 theelepel? Wat is wijsheid?. Ik laat de omega 3 nu staan. Ik ga zo dadelijk sole maken om mijn maagzuur te versterken. Ik heb wat rauwe kwark gegeten maar kan na twee dagen niet meer naar de wc. Dit kan ook spanning zijn. Ik voelde me de afgelopen dagen niet goed. Ik wacht nu even voor ik het weer probeer
 
Ze moeten omwille van overheidsrichtlijnen onderdoseringen aanhouden op het etiket. Verdubbelen dus naar 1 theelepel.

Mike
 
Laatst bewerkt:
Hoi ik heb ondertussen veel gelezen en al wat dingen veranderd. Ik wilde nog eea toelichten.
Meer vet gaan eten kokosolie, avocado s bottenbouillion ( deed ik al>. Niet zelf gemaakt, wel van ekoplaza zonder gist), roompate( zonder melk), eieren, vet vlees en ik.probeer nu af en toe rauwe kwark te eten, maar reageer hierop met constipatie. Gelukkig geen acne of andere huidproblemen. Ik drink water met sole . En gebruik ipv omega3 nu levertraan 1 theelepel per dag. Omdat ik las over de darmen en intolerantie dat je vooral geen eliminatie dieet (🙈🙈)moet doen dacht ik meer aan GAPS . Mijn doel is om weer kefir en rauwe melk te gaan drinken, is dat een goede start? Alles vloeibaar.. Mijn gebit is heel goed. Althans ik heb nog nooit een gaatje of een tandarts behandeling nodig gehad. Ik loop een uur per dag en probeer rust te pakken. Wat ik lastig vind is de reactie op zuivel( obstipatie),( ik denk dat mijn darm wellicht lek is?) Schimmelnagels, mijn haren die niet groeien en mijn overgewicht ( als je de bmi aanhoudt wat onzin is maar goed, dan zou ik zeven kilo te zwaar zijn. 😉)
Ik heb geen covid vaccinatie. Wel covid gehad. Was geen pretje maar geen restklachten gelukkig. Ik ben nog maar 1 a 2 keer per jaar ongesteld. Niet zwaar of heftig. Heb geen opvliegers , soms wat nachtzweten. Ik vraag me af of ik betaine HCL moet pakken voor meer maagzuur.
 
Heb je al eens overwogen om Sintjanskruid te gebruiken als natuurlijke antidepressiva?

"Er zijn aanwijzingen dat de actieve stof hypericine in Sint janskruid een positieve invloed heeft op het centraal zenuwstelsel. Zo kan het helpen voor een gunstige stemming als je innerlijke onrust hebt, prikkelbaar of wat neerslachtig bent. Uit onderzoek blijkt dat Sint janskruid de heropname van de neurotransmitters zoals serotonine in de hersenen kan remmen, waardoor er meer serotonine in de hersenen beschikbaar komt. Serotonine speelt een rol in de stemming. Om je lekker te voelen, is aandacht voor zowel je lichamelijke als geestelijke gezondheid belangrijk."


Mike
 
Hoi Mike
Ja daar heb zeker aan gedacht. Ook met Ron veldhuis over gehad. Ik heb een traumatisch verleden en ik heb al een keer geprobeerd af 'te bouwen. Dat ging toen niet goed. Nu ben ik de laatste vijf jaar bezig geweest om trauma s te behandelen. Ik ben nu nog bezig om om te gaan met mijn triggers. Als ik daar meer grip op krijg ben ik van plan af te bouwen en eventueel iets anders te gaan gebruiken. Afbouwen is nu nog even een stap te ver en ga ik onder begeleiding doen. Maar het is zeker een doel
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.648
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan