Wat vinden jullie van biologisch grasgevoerde whey?

Mr. Nice Guy

New member
Hallo...

Aangezien ik sinds kort terug sport wil ik mijn eiwitbehoefte wat verhogen en ik dacht aan biologisch grasgevoerde whey proteïne poeder, deze is afkomstig van rauwe melk (cold processed and undenatured).

Ik weet dat rauwe melk op deze forum aangeprezen/aanbevolen wordt maar ik maak mij wat druk om dat (eventuele) schadelijke bacteriën die erin kunnen zitten, met name de Listeria bacterie:

http://www.fda.gov/Food/ResourcesForYou/consumers/ucm079516.htm

"This raw, unpasteurized milk can carry dangerous bacteria such as Salmonella, E. coli, and Listeria, which are responsible for causing numerous foodborne illnesses."

Wat denken jullie daarvan?

Of je je eiwitbehoefte verhoogd door te sporten hangt af van je huidige inname en de intensiteit van de activiteit.
Eet gewoon meer van de eiwitbronnen die je nu eet zou ik zeggen.
Het bacteriën verhaal....???
ad

@Tanja, bedankt voor je reactie.

By the way, waarom kan ik mijn profiel niet bewerken? Ik krijg de foutmelding dat ik onvoldoende rechten heb…

Ook het onderwerp die ik had gestart zo’n 1 maand geleden vind ik niet meer terug, deze is blijkbaar verwijdert? Ik had zeer leerrijke gesprekken met de moderators (ook met jou trouwens) en de admin. Vind het jammer dat ik deze niet meer terug vind, hoe komt dat???

Vind het jammer dat ik deze niet meer terug vind, hoe komt dat???

Dat komt door de hack Turmeric, bij veel mensen zijn gestarte onderwerpen weg.

Ik had zeer leerrijke gesprekken met de moderators

Volgens mij zijn er geen moderators op dit forum.

Tanja, bedoelde het niet letterlijk. Als de koeien goed te eten hebben gehad is de melk zelf ook goed. de standaard supermarkt melk uit Amerika (en ook uit Nederland) wil je niet drinken en al helemaal niet rauw maar deze is wel voor dat onderzoek gebruikt en dan krijg je inderdaad dat soort resultaten.

Tanja was inderdaad sarcastisch.

De WAPF keert zich tegen geisoleerde eiwitten in poedervorm, ook al zijn deze grasgevoerd. Ze zijn toxisch en belasten je schildklier en spijsvertering enorm. Niet voor niets hebben veel lui die aan fitness doen huidklachten.

We kunnen op verzoek topics terugzetten. Weet je nog hoe je topic heette?

Mike

Whey is niet nodig. Probeer de eiwitten binnen te krijgen doormiddel van optimale voeding. Je zult versteld staan hoe weinig eiwitten je nodig hebt om vooruitgang te boeken.

Tumeric,

Ik neem de laatste tijd regelmatig een schepje whey. Ik vind het niet altijd even makkelijk om dagelijks voldoende eiwitten binnen te krijgen met gezonde voeding alleen.

Dan is dit een simpele manier om toch je eiwitten binnen te krijgen.

Maar het heeft inderdaad te maken met de intensiteit van je sport en je huidige inname.

Definieer: voldoende eiwitten. Het is nl. helemaal niet moeilijk om aan je dagelijkse eiwitten te komen.

Mike

Tumeric,

Ik neem de laatste tijd regelmatig een schepje suiker. Ik vind het niet altijd even makkelijk om dagelijks voldoende suikers binnen te krijgen met gezonde voeding alleen.

Dan is dit een simpele manier om toch je suikers binnen te krijgen.

Maar het heeft inderdaad te maken met de intensiteit van je sport en je huidige inname.

Zoek de parallellen. Ga je nu ook dagelijks een schepje suiker nemen?

Hamster,

Yep, Janse neemt ook weleens een theelepel/schepje honing :-)

JP,

Yep, ook een schep vet neem ik nog weleens zo puur.

Mike,

Yep, meerdere schepjes vet ook weleens.

Mike,

Zoals Ad ook vaak aangeeft, ongeveer 1.5 gram per kg lichaamsgewicht.

Maar uitgaande van 120 gram, dat kun je toch makkelijk dagelijks binnen krijgen middels voeding? Dat is maar een klein stukje vlees en daarnaast heb je zuivel en eieren tot je beschikking!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.528
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan