Wat is nog te vertrouwen?

Shezed

New member
Hallo allen,

Ik ben erg bezig mijn levenstijl te beteren maar heb geen idee waar ik Gezond eten vandaan haal. Supermarkten zitten vol met E-Producten en ik hoor verhalen onder andere op deze forums dat biowinkels MSG (E621)onderbrengen in een hele reeeks aan

schuilnamen:

mononatriumglutamaat

glutamaat

glutamaatzuur

plantaardige gehydrogeneerde olieen en vetten

gehydrogeneerde eiwitten

gelatine

calcium- of natriumcaseinaat

toegevoegde gist

gistextract

monokaliumglutamaat

Andere namen die gebruikt worden om E621 te verbergen zijn:

moutextracten voor voedingsdoeleinden

bouillons

moutaroma's

kunstmatige aroma's

natuurlijke aroma's

natuurlijke aroma's van kip of varken

specerijenextracten

eiwitten uit tarwe

'overige kruiden of specerijen'

maltodextrine

sojasaus

citroenzuur

maissiroop

Ik ben nu echt in de war waar kun je nog op vertrouwen? i leef in Assen ben bereid er voor te reizen maar liefts niet grens overscheidend dus als iemand Betrouwbare Bio Winkels in Assen en Omstreken(Drenthe)zou ik het op prijs stellen als ze het Posten

 
Ga op zoek naar biologische of biologisch-dynamische boeren bij jou in de omgeving en koop uitsluitend verse, onbewerkte (onverpakte) producten. Het is simpeler dan je denkt, de ommeslag in je denken maakt het ingewikkelder dan het werkelijk is. We moeten niet denken in producten en merken, maar in voedingsmiddelen.

Mike

 
Ook in een klein huurhuis is vast wel een plekje te vinden voor een vierkante meter tuin.

Als je geen auto hebt om een stuk te rijden voor goede voeding, dan ga je gewoon voor het allerbeste wat voor jou wel haalbaar is. Ga op internet zoeken of er geen goede boeren vlakbij zitten waar je met de fiets naartoe kan. Er is vast wel een natuurwinkel of een ekoplaza te vinden in de buurt. Ga daar eens naar binnen en leer de etiketten lezen.

Misschien kun je wel goede vleespaketten of andere dingen bestellen op internet bestellen.

Hier heb je al het gezondste zout dat er bestaat: http://www.keltischzeezout.com/

Kijk, en dan heb je de eerste stap al gemaakt. Als je echt wilt is het allemaal prima te doen, maar je zult er wel wat moeite voor moeten doen. :wink:

 
Amen! En nog iets: probeer voor elke onmogelijkheid eens twee mogelijkheden te bedenken. Gezien je laatste post, zou je er dan nu al vier moeten hebben.

(En ik kan er ook nog wat van leren, maar dat terzijde!)

 
Ekoplaza in Assen:

Assen

Torenlaan 24

9401 HR Assen

Zie: http://www.ekoplaza.nl/vestigingen/

Biologische slagerij in Assen:

http://www.degroenewegassen.nl/home/aanbiedingen/

Ik denk trouwens niet dat er een betrouwbare biowinkel bestaat, ook die winkels bevatten producten die niet zo fijn zijn. Check ook daarom altijd de ingrediënten!

Het beste is om zoveel mogelijk zelf verse maaltijden te maken. Bouillon bijv. zal niet teveel werk kosten, en het is nog gezonder ook als je het zelf doet!

 
Hier op het forum hebben verschillende mensen gezegd: bij mij zit geen boer waar ik rauwe melk kan kopen.

En uiteindelijk vonden ze een boer dichtbij. Vragen, vragen, vragen...... En je zult opeens een boer vinden die jou rauwe melk en misschien nog wel meer producten kan leveren.

Bij de boer is altijd goedkoper dan in de natuurwinkel.

Maar blijf vragen stellen als je boer gevonden hebt, is-ie biologisch. Zo niet, hoe boert hij dan qua pesticiden, bijvoeren, antibiotica.

Heel belangrijk om allemaal te weten, je wilt het niet in je lijf krijgen, toch?

Hier kun je bijv. prima vlees online bestellen

En http://www.vaneigenerf.nl/onzeboeren/ kun je op zoek naar biologische adresjes in jouw provincie.

Zaterdags van 9-17uur is er in Assen een boerenmarkt: zie hier en hier

Hier kun je op zoek naar een Demeter (biologisch-dynamisch) boerderij.

Hier adresjes voor rauwe melk.

Biologische adresjes per provincie.

En dan hebben we nog Proef Nu

 
Genoeg te beleven rond Assen denk ik.

Je hebt zelf geen rijbewijs maar misschien kun je, als je verderop moet voor je producten, iemand charteren met een auto.

Wie weet steek je nog iemand aan die ook op zoek wil naar goede voeding.

Er zijn vele wegen naar Rome, als het maar niet naar het Vaticaan is. :?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan