Wat is er toch met me ad hand..

Devotion

New member
1,5 mnd geleden kreeg ik ineens kleine licht roze droge plekjes op mijn been. Dit werd steeds donkerder en droger.. kokosolie hielp niet, ben minder vaak gaan douchen ( rode vlekken na het douchen )

Ik ben meer waterkefir gaan drinken en sole, maar dit hielp niet.

Misschien komt het na het eten van kaas, waar ik anders nooit last van heb. Mijn lichaam had een enorme behoefte aan kaas.

De droge plekken zitten nu ook op mijn andere been en nu ook op mijn armen en onder mijn ogen.

Ik neem al heel lang een biokult pd. 500-1 L waterkefir pd.
Eieren, vlees/vis, griekse yoghurt.
Sinds 1 wk rauwmelkse yoghurt.

Overgevoelig voor zuivel? Hier heb ik nooit last van gehad

Dagelijks magnesiumolie (op de onderbenen omdat ik daar geen droge plekken heb)
Levertraan en ascorbinezuur DSM.

Ik las dat iemand het witte kefirlaagje op de huid smeerde.
Ik kreeg direct een vuurrode huid, overgevoelig voor kefir geworden???

Ook eet ik nu 1el pure kokosolie, maar dit lijkt ook niks te doen.

Ik voel me geestelijk verder goed en heb niet veel stress meer..

Wat is er toch mis .... :-(

Mijn eerste ingeving is om de zuivel dan maar even te laten staan, kijken wat er gebeurd. En de lever te ondersteunen met artisjok, mariadistel, kurkuma, bitterstoffen.

Hoe lang ongeveer de zuivel laten staan? Wat bedoel je met bitterstoffen? Verse artisjokken vd groenteboer?
Mariadistel is vast wel bij G&W (Gezondheidswinkel) te krijgen, zal morgen meteen ff kijken

Thnx

Als ik geen borstvoeding zou geven, zou ik een Lever en galsblaas kuur doen van Morritz.
Ik weet nl best dat mijn lever aandacht nodig heeft,mijn galblaas even goed. Helaas duurt het nog wel even voor mn zoontje stopt met drinken.

Ja geef het eens twee weken om te kijken wat er gebeurd met je huid.
Nee geen grote reiniging idd met kind aan de borst. Bitterstoffen zitten in voeding, zoals artisjok, witlof, grapefruit, maar ook in kruiden zoals engelwortel, paardenbloem(wortel) etc. Die stimuleren de werking van lever en gal. Ook hiermee voorzichtig als je nog borstvoeding geeft.

Deppen met appelazijn op de plekjes, dacht ik ook nog aan.

Ik denk dat je veilig de kleine leverreiniging kan doen. Verder je nieren goed verzorgen en voldoende rauwe melk drinken.
Omdat je een paar jaar geleden met de pil bent gestopt zal je lichaam, nu na de zwangerschap, nog steeds aan het herstellen zijn van de door de pil verstoorde hormoonhuishouding. Zo'n verstoring kan allerlei verschijnselen geven, ook huidverschijnselen.
Om de verschijnselen wat te verzachten ben je al op zoek naar iets dat werkt. Ik denk aan verdunde appelazijn of borax in verzadigde oplossing. Het één is wat zuur, het ander wat basisch, gewoon even proberen en uiteraard niet tegelijk.

Dank je Gerard. Vieze troep die pil.

Wat denk jij over het weer beginnen te smeren van Progesteron creme? Heb nog 3 tubes staan.

Heb mariadistel en artisjok van Arkocaps en zal dit opbouwen.

Sinds gister begonnen met appelazijn deppen (2 delen water 1 deel appelazijn.)

Ik wil best 2 weken stoppen met alle zuivel, al is dat wel lastig.
Zuivel eet ik namelijk erg veel.
Yoghurt, kaas, slagroom, boter.

Mijn zoontje had al een tijdje 1 droog plekje doe niet weg ging.
Vanmorgen ontdekte ik nog 2 plekken op zn borst.
Ook een tijdje zuivel laten staan?

Of komt het via mijn melk?
Hij heeft een tandje en eentje die door komt. Misschien komt het hier door.

Wat denk jij over het weer beginnen te smeren van Progesteron creme? Heb nog 3 tubes staan.

Dat lijkt mij te heftig als je ook bv geeft

Ik zou heel voorzichtig zijn met hormonen. Het lichaam zorgt zelf voor het juiste evenwicht, dat kan wel even duren. As de verschijnselen niet heel hinderlijk zijn zo ik aan de verschijnselen zelf niets doen, maar wel zorgen dat het lichaam weer optimaal kan gaan functioneren.
Leuke dingen doen en genieten, bij je gevoel blijven. Geen dingen aangaan die niet hoeven en wel stress op zouden kunnen leveren.

Weet je wat het is? Is het eczeem? Als ik dingen eet waar ik niet tegen kan krijg ik er meer last van (waaronder zuivel).

Zal sowieso door gaan met mariadistel, artisjok extr. Kurkuma, Deppen met appelazijn en elke ochtend oil pulling met ext v. olijfolie.

Het lijkt idd op eczeem, dat dat is jaaaaaren geleden dat ik eczeem plekjes had.

Afgelopen nacht flink jeuk gehad op mijn lichaam, niet zozeer de plekjes zelf.. leverstuwing?

Omdat het zich begint tr versprijden, laat ik alle zuivel ,na morgen staan. Had net 5L rauwmelkse yoghurt gemaakt en dat maak ik eerst op.

Hoe kom je toch aan al die kennis Gerard! Zal binnenkort de kleine reiniging doen, in het verleden (1,5 jr geleden) deed dat niks bij mij, maar wel een goede stimulans voor lever en galblaas.

Hoeveel tijd er tussen laten per kleine reiniging?

Ik heb zo van die dingen die ik leuk vind of me erg interesseren. Wat ik erover lees of hoor, onthoud ik vanzelf. Verder loop ik al zo'n 58 jaar rond (ik ben 59, maar het eerste jaar liep ik nog niet) en heb dus het 1 en ander gezien en meegemaakt. Opleidingen ben ik nooit goed in geweest, ik leer alles op mijn eigen manier. De rode draad bij mij is: processen. In de biologie vinden veel processen plaats, eigenlijk is biologie niet anders dan processen, en daarbij een behoorlijke dosis intuïtie. Er zit ook nog een aardig brein in de hersenpan, hoogbegaafd is dat ding. je zult het maar hebben ;-) .

Ieder zn eigen manier van leren idd.
Enkele nadelen van een opleiding zijn, naar miin mening, dat je ook veel dingen moet leren die je helemaal niet boeien, en dat bijft dan niet hangen. Ook de druk van "moeten presteren/toetsen" maakt het onnodig lastiger. Daarnaast zegt een diploma niet dat je alle kennis beheerst.

Hoogbegaafdheid klinkt erg mooi, maar kan ook erg vervelend zijn (vooral voor jonge kinderen)
Ze worden onderschat, niet begrepen of voelen zich anders dan anderen, of zelfs ongelukkig.

Kleine update:
Bijna 1 week geen zuivel gehad.
Ik zou het liefst direct een Liter rauwe melk drinken of een enorm stuk kaas eten.

Plekjes zijn lichter geworden qua kleur, maar nog altijd even groot en droog.

Op mijn boven armen en schouderd voel ik nu ook droge plekjes.

Mn zoontje zijn plekjes zijn groter geworden en heeft er een paar bij gekregen (borst/
Rug/bil)

Omdat in de winkel momenteel enkel enorm groene citroenen liggen, begin ik nog niet aan de kleine reiniging.

Ik heb ook wel eens plekjes op de huid gehad. Ooit dacht ik: ik ga lekker in de zon zitten, wellicht dat zonlicht de plekjes doet verdwijnen. Het bleek te helpen, maar, terwijl ik in de zon zat, was ik ook lekker aan het ontspannen, dat gaat lekker in de warmte van de zon. Zijn de plekjes toe verdwenen door de zon, door de ontspanning, of door de combinatie van die twee?
Bij gebrek aan zon in deze tijd van het jaar: de hoogtezon. Liefst één die zoveel mogelijk het zonlicht nabootst, dus naast UVA ook voldoende UVB en warmte, maar dat zit er meestal vanzelf wel bij.
Hier wat leesvoer uit dit forum:
https://www.fatsforum.nl/search/UVB/

Ik denk ook dat het met de winter te maken heeft, i.c.m. hormonale uitputting van je schildklier door de zwangerschap en borstvoeding.

Mike

Interessant, zelf kan ik heerlijk in slaap vallen onder de zonnebank (mijn ouders hebben 1) , maar sinds de zwangerschap ben ik hier niet meer onder geweest, omdat ik destijds bang was dat het vitamine D zou onttrekken en de temp verschil niet gunstig was voor de baby.
Vroeger had ik ook minder pukkeltjes en vlekjes als ik regelmatig onder de zonnebank ging, als ik het mij nu zo bedenk.

Heb nog uit proberen te zoeken wat voor lampen in deze zonnebank zitten, uva of uvb, maar dit kon ik niet op de lampen zien of de boekjes die er bij geleverd werden. 2 jr geleden zijn er nieuwe lampen in gezet omdat de vorige hun kracht waren verloren (c.a 10jr mee gegaan)

Hormonale uitputting verbaast me idd ook niks.
5 of 6 jr de pil geslikt, altijd slechte voeding gehad en groot gebracht met de fles. Door die pil heb ik nog steeds een zink tekort, mijn zoontje automatisch dus ook.

Wat dat betreft ben ik lichamelijk nooit klaar geweest voor een zwangerschap, maar ja..... 't is wat het is hé..

Ik wil in elk geval 1 jr bv geven, maar weet niet wat mijn zoontje wil, aangezien het feit dat de voeding voor de nacht en 1e voeding in de ochtend erg goed is voor het veilige gevoel en het makkelijker in slaap komen.

Ik weet niet of het erg verstandig is om door te gaan tot 1 a 1,5, wil zelf niet een "lege huls" worden.

Dakgotensoep maken, van zinken dakgoten uiteraard.
Wellicht dat zinkrijke voeding je kan helpen, maar kijk ook even verder, want zink en o.a. selenium hebben ook weer veel met elkaar te maken. Mineralenbalans, dat is de sleutel.
En doe heel rustig aan met zaden: de meeste bevatten redelijk grote hoeveelheden fytinezuur, dat bindt zich aan zink, waarna die verbinding niet meer opgenomen kan worden.
Weken, kiemen en fermenteren, vooral samen met rogge, doet het gehalte aan fytinezuur afnemen. Rogge bevat fytase, dat helpt bij het afbreken van fytinezuur.

Grapje zeker?

Balans is idd erg belangrijk, denk dat ik ook wel een seleniumtekort heb. noten en peulvruchten eet ik al ruim 1,5 jr niet meer. Enkel speltdesembrood vd ekoplaza, (zonder allerlei toevoegingen), waar ik heel af en toe een plakje van neem met een halve avocado geprakt en een gebakken ei er op!

Zal binnenkort weer eens een bak oesters bestellen, bah.

Eet vrij eenzijdige voeding, maar das geen probleem, zolang het maar voedingsrijk is. Boter, Rauwmelkse kaas yoghurt en melk. Vlees, avocados en veel eieren.
Waterkefir inmiddels 1 a 1,5 l pd.
1,5L spa met sole pd.

Bottenbouillon zou ik wel vaker moeten nemen!

Maar is het raar dat ik geen enkel verschil voel, of ik nu zoveel kefir drink of helemaal niks?

Hetzelfde geldt voor vita C (DSM)
Of ik nu niks neem of 5 gr, verdeeld over de dag, voel geen verschil.

Alleen met magnesium merk ik het direct en heel duidelijk.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.527
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan