Wat als het een (gal) steen is?

Danax, Je hebt volgens mij nog niet helemaal door wat voor voedingspatroon wij hier voor staan. Dat is namelijk anders dan het standaard voedingspatroon vet halen wij bijvoorbeeld niet uit zonnebloempitten (maar uit grote hoeveelheden dierlijk vet). Vezels en lijnzaad daar zien wij hier het nut niet van in (al is ineens alle vezels eruit gooien niet handig). En onze smoothies zijn normaal gesproken niet groen en er zitten ook geen rauwe groenten in, wij stoppen er meer yoghurt, melk-kefir, slagroom, crème fraîche en kruiden in (https://www.fatsforum.nl/topic/mikes-yogurtsmoothie). En onze yoghurt is niet van activia.

Hier heb je wat informatie:

http://www.voedingisgezondheid.nl/Juiste_voeding.html

www.mikedonkers.com

 
@ kaaskaknlekkkerzijn, ik ben hier niet gekomen om aanhanger te worden van een bepaalde voedingsleer, ik ben hier gekomen voor meer informatie over galstenen en de gal en leverreiniging...

En tot nu toe is activia met lijnzaad en psyliumzaad het enige middel wat bij mij redelijk werkt om mijn stoelgang op gang te houden. Top voor een ieder die baat bij het dieet heeft, en wie weet trekt het me nadat ik "schoon" ben van binnen wel, maar vooralsnog blijf ik dit eten omdat het gewoon werkt voor mij. En zonnebloempitten vind ik gewoon superlekker om tussendoor te knabbelen sinds ik niet meer rook..

 
Zucht. Dan houd je het lekker bij lapmiddelen. Af en toe een pleister op een bloedende wond, dan zie je het bloed niet meer. Houd het gewoon bij het oude. Ik zou ook een sigaretje opsteken, kan jou 't schelen...

Mike

 
Danax, je schrijft over een trage stoelgang... Je schrijft ook over zonnebloempitten, lijnzaad, etc. Lapmiddelen om je stoelgang gaande te houden. Wel eens aan fytinezuur gedacht?

Bij inname van juiste voeding en na herstel zal je lichaam in staat zijn je voeding snel en efficiënt te verteren en zul je in het geheel geen reinigingen nodig hebben of last hebben van een trage stoelgang. Gezonde voeding dient aan de basis te staan en vanuit deze gedacht geef ik/wij advies.

Bij mij heeft het, na WAP te zijn gaan eten, enkele maanden geduurd voordat het soepel liep van binnen. Ik begin niet aan leverreinigingen voordat ik het gevoel heb dat m'n darmen redelijk/goed werken. Ik wil de kracht en signalen van m'n eigen lichaam leren kennen. En daarvoor dien ik eerst alle darm-irriterende voeding weg te laten en m'n darmen te helen met goede voeding.

 
Danax,

Ik vind het wel goed dat je je eigen tempo aanhoudt. Voor iedereen hier is het een zoektocht waar te beginnen. De ene gooit meteen zijn voedingspatroon om en de ander begint ergens anders. De ene gaat aan zijn bijnieruitputting werken, de ander meteen aan de leverreinigingen. Ik ben ook begonnen bij de leverreiniging. Zonder die reinigingen, vraag ik me af of ik een vetter voedingspatroon had getrokken. Dus, laat lekker kletsen iedereen die zegt dat je fout bezig bent. Net als het leven een proces is, is gezondheid dat ook. Geen leven is hetzelfde en geen weg naar gezondheid ook niet.

Succes!

 
Zon, Danax zit pot- en potdicht. Als je al een galkoliek krijgt van bitterzout, dan is dit een tikkende tijdbom. Je kunt wel de tijd willen nemen, maar wat als er geen tijd te verliezen is?

Mike

 
Snap ik, maar ik zou het doodeng vinden om haar te adviseren dat ze meteen helemaal WAPF moet gaan. Hoe zou ze daarop reageren? Persoonlijk durf ik haar overigens alleen mijn eigen ervaring te vertellen en niks te adviseren. Daarvoor heb ik niet voldoende kennis. Ik denk wel dat het goed is om wat respect te tonen voor iemand die net op dit forum terecht komt. Er is een onderscheid tussen onwillige, energiezuigende niks-willende mensen en blanco mensen, die hier net terecht zijn gekomen via het topic over galblas en lever. Zo kwam ik hier ook. Het is een proces van lezen en steeds meer begrijpen.

 
Maar als je meteen met een houding hier komt van 'ik wil niets wezenlijk veranderen', dan zijn we hier snel klaar, toch?

Mike

 
Dat kan toch gewoon angst en onwetendheid zijn.

Edit: ze zegt ook: 'en wie weet trekt het me nadat ik "schoon" ben van binnen wel' Er is dus wel een opening.

 
fatsnotblad, als je in plaats van meteen afwijzend te oordelen mijn post eens goed zou lezen dan zie je dat ik helemaal niets afwijs maar dat ik alleen aangeef dat ik voor NU mijn voedingspatroon aanhoud omdat het voor mij goed werkt. Zonder activia en lijnzaad kan het bij mij rustig een dag of 10 duren voor ik weer ontlasting heb, overigens zonder dat ik daar pijn of ongemak van heb, en als ik ontbijt met activia en lijnzaad heb ik bijna iedere dag ontlasting. alleen zodra ik het weglaat blijft de ontlasting ook weg. Dit werkt voor mij wel degelijk. Verder ben ik kerngezond, heb nooit ergens last van,eet ook altijd voldoende en gevarieerd en ja dat is bij mij ook veel kaas, vlees en ei dus ik ben niet vies van vet, kreeg pas last van galkolieken en misselijkheid nadat ik met de hype van superfoods was meegegaan. Heb ook al geschreven dat dit weer over was nadat ik weer normaal ging eten, en dat ik pas weer een aanval kreeg na de inname van bitterzout.

Erg jammer dat sommigen meteen menen dat ik helemaal fout bezig ben en dat ik zo ongeveer met 1 been in mijn graf sta. Ik heb zelf de meeste ervaring met mijn eigen lichaam en ieder lichaam reageert anders.

Ik zocht hier informatie over de gal en leverreiniging omdat dit me zinvol lijkt om eventuele galkolieken in de toekomst voor te zijn om mezelf zo een galblaasoperatie voor te zijn.

Voor degenen die wel normaal kunnen reageren, dank voor de reacties en goede tips en adviezen zijn altijd welkom, voor alle betweters: bespaar je de moeite van het reageren aub!

groet, danax

 
"Hallo forumleden,

Ik zit propvol galstenen, maar ben alleen maar geinteresseerd in manieren om hier vanaf te komen, zonder mijn voeding te veranderen. Ik voel me goed bij niet verteerbare plantenvezels en 'superfoods'. En als je je goed voelt, dan gaat het ook goed met je, dat weet iedereen. Geef me dus maar gewoon informatie over lever- en galzuiveringen, dan houd ik me misschien ooit wel een keer bezig met veranderingen in mijn voedingspatroon."

We krijgen teveel van dit soort forumleden, die uit zijn op een 'quick fix'. Daar is dit forum niet de plek voor.

Mike

 
Danax,

Als je heel eerlijk bent, moet je je toch realiseren dat je niet opeens galkolieken krijgt als je even meedoet aan een superfoods-hype. Die galstenen zijn zich al jaren aan het opbouwen. De lever kan hierdoor steeds minder zijn ontgiftende functie vervullen. Hier komen vroeg of laat klachten of ziektes uit voort. Het begint misschien met vermoeidheid, langzamer herstel na sport, haaruitval etc. En dan wordt dat op de ouderdom gegooid. Het is vervuiling van je lichaam. Niet alleen je lever, maar ook je darmen, nieren etc. Aangezien je al jaren bezig bent om deze klachten te ontwikkelen, zul je het ook niet binnen een korte tijd helemaal oplossen. Daar is toewijding voor nodig.

 
Danax, waarom vervang je de activia niet door zelfgemaakte rauwmelkse kefir of yoghurt?

Activia wordt gemaakt van gepasteuriseerde melk (= vernietiging van enzymen) en gezoet met suikers (sommige varianten zelfs met zeer veel suikers) en bevat nog een aantal (in mijn ogen) zinloze toevoegingen. Niet goed voor je darmen en darmwerking! En het is een stuk duurder dan zelfgemaakte probiotica.

Rauwmelkse kefir en yoghurt bevatten nog de enzymen ten behoeve van de spijsvertering met daarnaast goede probiotica. Giet dit 's ochtends in een smoothie met de door jou gewenste ingrediënten.

Ik beschreef al een milde leverreiniging (citroensap en olie) die ikzelf doe, die komt in een aantal varianten voor. Mijn stoelgang is nu precies goed, voelt voor mij beter dan het geforceerd leegkrampen wat bij een grote reiniging wellicht zal gebeuren. Leeg zijn betekent voor mij wat anders dan schoon zijn. Overigens wil ik mezelf niet schoon of gezond noemen, heb ook nog wel wat to do's op m'n lijstje staan (waaronder de grote reiniging).

Op een forum dat een bepaalde voedingsleer aanhangt zullen toch wel wat voedingsadviezen gegeven worden hoor. Zeker als je praat over verstopping, angst voor galblaasoperaties na een grote reiniging en schoon willen zijn. Als je tegen een reiniging opziet i.v.m. bitterzoutinname dan lijkt het mij het proberen waard om het eerst via voeding te proberen. Wie weet zit er voor jou wel een waardevolle tip bij. Daarnaast stimuleren tal van voedingsstoffen de aanmaak van lichaamseigen verteringssappen en blokkeren bepaalde voedingsmiddelen juiste de aanmaak van deze sappen of de opname van goede stoffen. Ik denk dat je er niet onderuit komt je ook hierin te verdiepen om het totale plaatje op de rit te willen krijgen.

Overigens lukt het mij helemaal niet om NIET over voeding te praten ;-)

Doe niet anders thuis, op m'n werk en bij vrienden. Veel te fascinerend wat het met je lijf doet. Is in mijn ogen echt een basis die goed moet zijn!

 
Tja, ik luisterde naar de speech vandaag van Marc Passio (tip van forumlid Paradogma) over natuurlijke wetten http://www.mensenrechten.org/?page_id=79 die altijd geldig zijn voor mensen.

De spreker zei: mensen denken figuurlijk gesproken dat ze hun handen op een gloeiende plaat kunnen leggen zonder dat ze zich verbranden.

Of ze denken dat zich te kunnen vergiftigen met chemo"medicijnen" en dat ze dan nog beter worden ook.

Of ze vaccineren hun kinderen en denken: als ik nou maar denk dat dat een goede daad is en dat de overheid, vaccinfabrikanten en doktoren het alleen maar goed met ons voor hebben: dat het dan automatisch ook goed is voor hun kinderen.

 
zon en jupiter, bedankt voor de inbreng. Jammer, van een moderator verwacht je toch dat hij in elk geval de berichten goed leest. Wat ik over het effect van superfoods schreef was toch echt tegenovergesteld van wat je in je reactie beweert. Ik ga inderdaad op zoek naar een andere plek voor informatie, want ik kom hier niet om in de zeik gezet te worden door iemand die zich moderator noemt maar die niet eens de moeite neemt om berichten goed te lezen en zich goed moet voelen door iemand belachelijk te maken. Misschien heb je je dag niet, of wie weet is het je voeding wel waar je zo onaardig van wordt.

Succes aan allen die het forum bezoeken om informatie te vinden en te delen, en voor de aanvallende schrijfers, zoek een nuttiger tijdverdrijf...

 
@Danax

Bye bye, zwaai zwaai.

Je wordt niet belachelijk gemaakt, je wordt met je neus op de feiten gedrukt. En aan zijn voeding zal het zeker niet liggen.

Als je dit en dat al als aanval beschouwt, kan je beter voor wat extra hersenvoedsel zorgen. Pitten en zaden dienen niet gegeten te worden, ze dienen als kiem voor nieuw voedsel.

Je darmen heb je met rauwe melk op 1,2,3 in orde qua basiswerking, volgt daarna de goede werking en je bent vertrokken.

Maar ja, wie niet horen, neen, wie niet luisteren wil, zal voelen (ervaren).

Een moderator/eigenaar beheert zijn forum zoals ie wil, staat het je niet aan, of kan je niet tegen kritiek/op je plaats gezet worden, wel adios.

 
Het selecteert zich vanzelf uit. Mensen die liever een Paracetemol-zetpil in hun gat stoppen, hebben inderdaad hier weinig te zoeken.

Mike

 
Mike,

Ik realiseer me dat ik op dit forum kom wanneer ik er zin in heb en dat jij hier elke dag klaarstaat met je adviezen. Ik realiseer me ook dat jouw manier van reageren, een soort 'provocative coaching' nodig is, omdat anders de sluizen opengaan en iedereen hier even wil komen snoepen, zonder veranderingen te willen doorvoeren. Kortom, ik begrijp je keuze in deze.

 
Waarom zou je "opbouwen"? Neem een glas water en een eetlepel bitterzout. Als je citroen(sap) in huis hebt erbij doen ivm de smaak en anders even doorbijten en drinken maar.
Mocht je geen galsteen hebben die vast zit, dan is de enige bijwerking diaree.

In mijn ergste koliekaanvallen twee glazen met steeds 1 eetlepel bitterzout in een uur (om het half uur) en ik heb nog steeds mijn galblaas! Het is de enige remedie. Alle andere dingen die ik heb geprobeerd hebben nooit gewerkt.

Ik zeg, gewoon doen!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.605
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan