Voorstellen Oker

Oker

New member
Goedemiddag WAPpers :),

Ik ben Oker, een Nederlandse van 26 in België. Ik heb een man en een zoontje van 19 maanden. Ik heb geen baan (shock!) en vindt het fantastisch om moeder te zijn.

Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in gezonde voeding. Vanaf 14e tot mijn 20e heb ik een eetstoornis gehad (afwisselend uithongeren en overeten) en op mijn 19e ben ik vegetariër geworden met af en toe een stukje vis. Toen ik vaste voeding moest gaan introduceren aan mijn zoontje, werd ik me er heel erg van bewust wat ik in dat kleine lijfje wilde stoppen. Dit leidde tot veel lezen, zowel boeken als blogs op internet. Veel ideeën over wat gezond is leken me weinig wetenschappelijk, tot ik het boek 'Nourishing Traditions' tegenkwam. Ik heb geschiedenis gestudeerd en de onderzoeksmethode van Weston A. Price intrigeert me mateloos. Alle losse elementen die me aanspraken in andere wetenschappers, kwam hier samen. Bovendien is het voor een leek als ik heel erg common sense en goed te begrijpen.

Maar dan de praktijk. Goed eten is duurder en meer werk. Margarine vervangen door grasboter is eenvoudig, maar hoe vind ik rauwe melk waar ik woon? Of kefirkorrels? En hoe eet ik gezond met een beperkt budget? Hoe overtuig ik mijn man dat hij geen rommel meer eet en wat zeg ik tegen mijn familieleden als ze me extreem vinden (en ach zo zielig voor mijn zoontje)?

Jarenlang heb ik mijn familie er van proberen te overtuigen dat ze minder vlees moeten eten, en nu zeur ik over margarine. "De healthfreak heeft een nieuw geloof aangenomen", hoor ik dan. Ik vind het lastig om tijdens weekendjes bij familie eten te weigeren voor mezelf of mijn zoontje zonder dat ze zich afgewezen voelen, zonder ruzie te maken, superieur te klinken, of ingewikkelde woorden te gebruiken.