Voorstellen: Mugs

mugs

New member
Hoi allemaal,

Even voorstellen: ik ben 32 jaar, vrouw, heb een zoontje van 13 maanden en ben begin dit jaar hier terechtgekomen. Aanleiding voor mijn zoektocht was dat bij mijn vader slokdarmkanker was vastgesteld, en ik op zoek wilde naar wat we er zelf aan kunnen doen. Heb het een weekje rauw geprobeerd, maar kon me niet voorstellen dat dat de bedoeling van het leven was. Sinds vier maanden zijn wij (ik, zoontje, vriend) redelijk radicaal over op WAPF, mijn vader sinds 2 maanden ook. Het heeft al veel opgeleverd. Mijn zoontje had last van berg en eczeem (ik heb tijdens mijn zwangerschap heel ‘gezond’ geleefd, veel brood, fruit, etc. en stress :( ), dat is over. Ik zelf heb al jaren last van astma en boompollenallergie, die lijken nu foetsie! Geen last meer van ongemak/gerommel in de buik, knakkende knieën, ruwe handen, haaruitval, zwaarmoedigheid, of gescheurde mondhoeken. We zijn er nog lang niet (heb bijv. nog bijnieruitputting), maar het begin is veelbelovend.

Ik heb zoveel op deze site geleerd en gelezen; Mike en alle anderen heel veel dank dat jullie dit allemaal delen!!

Mijn vader heeft chemo en bestraling gehad (helaas); de plek in de maag/slokdarm lijkt zo goed als weg, maar hij heeft nu uitzaaiingen in de lever. Hij laat zich op het ziekenhuis niet meer behandelen en krijgt nu ozontherapie, supplementen (vit. D3, vit. C. (op niet-ozon dagen), chlorella, vit. B12, lymphdiaral, curcuma, melatonine, adrenal, lypo spheric, vit. E/selenium, vitamineral green, bio multi plus, tumoglin, alkala n, levertraan/boterolie, BiOcean, biotics) en goede voeding (appelazijn, citroensap, budwigpapje (kwark/avocado), rauwe melk, kokosvet, desembrood, rode palmolie, kefir, sole, beestenbottenbouillon, lever, veel vlees/vis, lever/gal thee). De abrikozenpitten zijn ook in huis, maar aangezien dat toch zaden zijn weet ik nog niet goed wat ermee te doen. Hij wil binnenkort ook een leverreiniging gaan doen en aan de yoghurtsmoothie. Ik hoop dat dit hele traject wat gaat opleveren. Opmerkingen/tips welkom!

Nog een concrete vraag: Ik geef nog borstvoeding en wil dat voorlopig graag blijven doen. Ik heb 2 weken geleden een ontgifting (appelsmoothie en citroen/rauw ei/olijfolie) gedaan; had het nagevraagd bij iemand die er iets van zou moeten weten, en die zei dat het gewoon kon. Pas daarna las ik in het ongiftings/borstvoedingstopic dat dat helemaal niet mag :( Het heeft aan ontlasting weinig opgeleverd, maar wel verkouden/ziekjes geweest. Nu ontgift WAPF voeding ook. In hoeverre kunnen delen daarvan kwaad? Kunnen bijv. rauwe eieren met citroen in een yoghurtsmoothie kwaad? Ik krijg daar wel histamine-reacties van.

Dank alvast!

 
Hallo mugs, ik hoop dat je de inspiratie opdoet die je zoekt voor je vader.

Hier vind je een eerdere discussie over borstvoeding en ontgiftiging: https://www.fatsforum.nl/topic/ontgiften-tijdens-borstvoeding

 
Hallo Mugs,

Welkom hier en hartstikke mooi dat het alvast beter gaat met jou en je zoontje!

Hopelijk gaat het ook voor jouw vader veel goeds brengen. Zo te zien is hij in ieder geval goed bezig.

 
Hoi muts, welkom en goed bezig. De abrikozenpitten kun je laten weken een nachtje en dan t vliesje eraf halen.

Ik kan via mijn tel geen links plaatsen maar op zaplog.nl staat een artikel met bijzondere reacties eronder. Ff zoeken daar op B17.

 
Bedankt voor jullie aardige reacties!

Ja, ik ga aan de slag met meer lezen over borstvoeding & ontgifting en over abrikozenpitten. Hoop echt dat het gaat lukken bij mijn vader, maar mijn intuitie zegt dat het zo goed gaat.

 
Hoi Mugs, ook een welkom! van mij.

Altijd fijn als je ouders open staan voor je ideeën, ik hoop dat het je vader zal helpen.

En fijn dat het jou (en je zoontje profiteert mee) al zoveel goeds op heeft geleverd.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.325
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan