voorstellen: Lena

Lena

New member
Ook ik zal mij eens voorstellen. Ik ben 30 jaar oud, en woon samen met mijn vriend. Momenteel volg ik naast mijn baan nog een opleiding, en heb ik het erg druk (niet goed voor me, ik weet het).

12 Jaar geleden ontwikkelden zich bij mij darmklachten, en dit is steeds erger geworden. Ik heb volgens mijn arts zeer sensitieve darmen. Ik verdraag heel weinig voedselcombinaties, en voeding. Ook ben ik een groot!verbruiker van movicolon. Omdat ik geen granen verdraag ben ik volgens het sc-dieet gaan eten, maar dat nam helaas niet alle klachten weg. Ook merkte ik dat ik nog veel drang had naar zoete notenmuffins.

Een jaar geleden ontdekte ik het GAPS dieet. Zo herkenbaar dat het pijn deed. Ik kom zelf ook uit een GAPS familie, mijn vader heeft zolang ik leef ernstige psychiatrische problemen.Ons gezin heeft daar behoorlijk onder te lijden gehad. Ik heb zelf last van depressies gehad, en slaapproblemen. Er is bij mij HPU ontdekt, en de depyrrol die ik daarvoor nog steeds slik, heeft mij ontzettend veel gedaan! De slaapproblemen zijn echter nog steeds aanwezig, maar met een lichte dosering antidepressiva slaap ik goed en functioneer ik op zich prima.

De darmklachten zijn minder, maar nog steeds erg aanwezig. Daarnaast heb ik last van een eeuwige 'hersenmist' en vermoeidheid. Ik ben al bij vele therapeuten geweest, en heb superveel supplementen uitgeprobeerd voor mijn klachten. Erg veel heeft het helaas niet geholpen.Ook verdraag ik vaak maar minimale doseringen. Ik ben nu begonnen met GAPS, maar volg het stappenplan niet, omdat ik deze combinaties niet verdraag. Ik volg dit forum sinds kort, en eet nu eigenlijk WAPF maar dan zonder granen en lactose. Ik hoop dat mij dit gezondheid gaat brengen!!

 
Welkom Lena,

Ik heb ook vele jaren darmklachten gehad en na diverse onderzoeken de diagnose 'prikkelbare darm syndroom' gekregen. Ook ik kreeg movicolon voorgeschreven maar dat heb ik nooit gebruikt omdat ik niet geloof in de vezel theorie en movicolon zwelt op in je darmen en reageert daarmee net zo als vezels.

Je andere klachten komen mij ook bekend voor maar zijn nu voor mij gelukkig verleden tijd.

Er is zeker een oplossing voor hoe lang je het ook hebt alleen ligt deze niet in zakjes en pilletjes chemicaliën van de dokter.

Quote:
. Ik volg dit forum sinds kort, en eet nu eigenlijk WAPF maar dan zonder granen en lactose. Ik hoop dat mij dit gezondheid gaat brengen!!



Wat eet en drink je precies? Want met 'WAP zonder granen en lactose ' kan je nog alle kanten uit.

Ik neem aan dat je ook bent begonnen met bouillon's?

 
Hoi Pike,

Ik ben nog heel erg aan het uittesten wat ik kan verdragen. Ik zit nu ongeveer op het volgende:

's Ochtends: 2el appelazijn, en een half uur later gepureerde appel en peer (fruit verteer ik alleen op de lege maag).

Een uur later twee amandelbroodjes met rauwe kaas.

's Middags: Bakje zelfgemaakt yoghurt van rauwe geitenmelk en room.

Eind van de middag 2 cups tarwegras (ik verdraag dit super, maar chlorella en spirulina niet).

's Avonds: Meestal stoofvlees met groente.

Na het sporten eet ik nog een bakje zelfgemaakte yoghurt van rauwe melk en room.

Op den duur wil ik proberen rauw eigeel toe te voegen, maar dit verdraag ik nog niet (ook niet gebakken).

De eerste bottenbouillon is in de maak! Ook heb ik acerola poeder besteld, h2o2, de jodium en kombucha.

Verder slik ik bij: Visolie en levertraan van Solgar (als dit op is ga ik het vervangen door de aangeraden levertraan), depyrrol, magnesium, en paardenbloem capsules (mijn gal werkt heel slecht). De yoghurt maak ik met de bactieriën van VSL#3.En dan nog anti-depressiva en zo'n 12 zakjes movicolon op een dag (jawel..). Ik hoop op den duur dit te kunnen verminderen, maar dat hoop ik al heel lang.. Lijnzaad, pruimen en dergelijke helpen al lang niks meer.

Alle tips zijn welkom!

 
Hallo Lena, welkom ook van mij

Goed van je dat je verder bent gaan kijken en ook naar voeding. Want daarmee is veel winst te behalen voor je.

Ga eens op mijn site kijken, daar vind je veel informatie terug vanaf dit forum overzichtelijk bij elkaar gezet.

o.a. over 'juiste voeding' en een 'advies' om je voedingspatroon om te gooien.

Verder is het 'alleen lezen forum' met teksten van Mike de moderator erg leerzaam.

En ook de 'gebruiksaanwijzing voor nieuwe leden' van Dennis is erg handig.

Lia

 
Lena,

Wat je eventueel zou kunnen proberen voor een betere stoelgang: Witte basmati rijst koken, af laten koelen en dan bij elke maaltijd een beetje eten, kun je eventueel wat geraspte kaas, keltisch zeezout en roomboter over kunnen doen.

Als je rijst af laat koelen 'wordt' het resistent zetmeel, lees hier meer: https://www.fatsforum.nl/topic/ingedroogde-ontlasting/page/3#post-72720

En rauwmelkse kefir zou ook veel kunnen doen voor je ontlasting.

Lia

 
Amandelbroodjes eruit, de peer eruit (suikerbom), de appel zorgen dat het een zure appel is. En ik vraag me serieus af of je de suppelemten wel opneemt. En daarbij, richt je eerst op een goede voeding, je kan je volgooien met medicatie en suppelmenten, maar als de basis niet goed zit, dan heb je daar volgens mij ook heel erg weinig aan. Het lijkt erop dat je je richt op ontgiften, maar dat komt in mijn beleving pas nadat je in staat bent jezelf te voeden. Voeding eerst en als je voeding goed genoeg is, dan begin je vanzelf te ontgifften wat je daarna ook nog kan ondersteunen.

12 zakjes movicolon is een dusdannige overkill dat het volgens mij veel meer kwaad doet dan iets anders. Lees je eens in over klysma's hier op t forum. Ik zou de zakjes eruit gooien en aan de klysma's gaan. Gewoon spoelen met water. En geloof me, ik ben geen persoonlijke voorstander van klysma's, maar alles beter dan dat soort rommel slikken.

Je vetten inname verhogen en gewoon gaan afkicken van de suikers en koolhydraten. Niet leuk, maar het is iets waar je even doorheen moet gaan. De drang naar zoete muffins verdwijnt daarmee ook.

 
Ja amandelbroodjes er sowieso uit vanwege de vezels en de overkill aan omega 6.

De peer eruit vanwege de vezels en de suiker.

Welke vorm van magnesium gebruik je?

Quote:
12 zakjes movicolon op een dag (jawel..). Ik hoop op den duur dit te kunnen verminderen, maar dat hoop ik al heel lang.. Lijnzaad, pruimen en dergelijke helpen al lang niks meer.



Ja daar moet je echt zo snel mogelijk mee stoppen. Movicolon zorgt ervoor dat je darm opzwelt en dergelijke overdaad rekt de darm veel te veel uit zodat de normale peristaltiek op den duur veel moeilijker gaat. Daarbij heb je je de darmen in het verleden al veelvuldig schade toegebracht met die pruimen, lijnzaad en ander spul.

Wat je kan doen tegen verstopping is meer vet eten, bottenbouillon en meer magnesium nemen. Ik vind magnesium chloride daarvoor het makkelijkst.

Kijk hier ook eens, over de nare gevolgen van de zo aangeprezen vezels;

http://www.fibermenace.com/fibermenace/fm_chapter1.html

 
Lena, hoe smaakt die Movicolon? lijkt me niet erg lekker. Ze zijn aan mij destijds ook aangeboden door "de maag,darm,leverarts". Iets anders hadden ze niet.

Net als Pike ook nooit geslikt.

Ik ben na een operatie met erg veel diaree naar huis gestuurd. Dat heb ik opgelost met fytotherapie. In de biologische winkels liggen die boekjes voor 4,95.

Tegen verstopping staat er - laksavital, Acidophilus en Biergist.

Ziekte van Crohn - Boswelia.

Dat zijn allemaal capsules.

Later bleek dat ik niet meer vanzelf naar het toilet ga, toen heb ik Stoelgangthee genomen van Piramide, dat is erg lekker thee. Daar zit senna in en mag je ook niet langdurig gebruiken, maar als overgang zonder Movicolon zul je misschien iets moeten gebruiken. Want die darmen moeten wel leeg. Het liefst elke dag.

Ik nam de thee op een vaste tijd, dan kon ik ook ongeveer uitrekenen wanneer het werkte. je mag 3x daags thee nemen, ik had genoeg aan 1x. Dus dat is heel verschillend. Ik verwacht bij jou wel 3x daags.

Er zijn verschillende soorten thee waar senna inzit. Ook bv Ideaal gewicht van Zonnatura. Daar zit ook vuilboombast in 20%, dat werkt voor zover ik weet net als senna, dus dan heb je dubbel op.

Ik zou 1 ding kiezen, niet en thee en capsules. en uitproberen wat er werkt.

Hoe werken die zakjes, krijg je daar diaree van of blijft het moeizaam gaan?

Klysma,s kan ik je zeker aanraden, is niets mis mee. Even oefenen hoe dat moet. De apotheek verkoopt apparatuur voor niet zo veel geld.

Ik moet iedere dag mijn darmen met water doen, maar merk wel dat de darmen zelf lekker meehelpen. (maar ik ben een geval apart).

Je noemt Lactose die je niet neemt? Lactose zit in alle melkprodukten en die neem je wel. Vooral de Kefir is geschikt voor darmen. Tenzij je melkprodukten koopt waar de lactose uitgehaald is, dat bestaat ook heb ik gezien.

 
Bedankt voor alle tips. Ik heb trouwens ook veel gehad aan je website Poekie. Helaas kan ik de movicolon niet direct afbouwen. Af en toe moet ik het voor een onderzoek laten staan, met nare gevolgen.. Klysma's werken bij mij bijna niet, ik heb thuis een apparaat liggen. Movicolon is in principe nog een redelijk onschuldig middel. Senna zorgt voor veel meer gewenning en legt de darmen op den duur stil. Ik ben blij dat ik daar in elk geval vanaf ben. Mijn idee is om aan de gang te gaan met alle voedingsadviezen, en dan hopelijk de movicolon langzamerhand te minderen.

Ik ben de vetten aan het opvoeren,de bouillon (niet mijn favoriet :( ), en ga kefir proberen te maken. Erg blij word ik van mijn nieuwe dieet nog niet. Ik heb een hekel aan vlees. Al realiseer ik me goed dat ik het hard nodig heb.. Alles voor de gezondheid ;).

 
Hallo Lena, ik begrijp dat je dat zegt over die senna. Maar net zoals je niet eeuwig movicolon kunt gebruiken kun je ook thee (met maar een klein beetje senna) eeuwig gebruiken. Voordeel van thee als die werkt is dat je ook kunt doceren. Ik denk zelf wel dat thee anders werkt dan de Mov. Movicolon lees ik hierboven laat de darm opzwellen en de thee geeft waarschijnlijk zonder op te zwellen een impuls. Alleen daarom al zou het zinnig kunnen zijn het tijdelijk te proberen. Voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten. Maar het is uiteraard up to you.

Toen ik zelf problemen had wist ik ook niet wat wel en niet zou werken. En van de voeding moet je ook nog maar afwachten.

Dan kun je ook nog bitterzout nemen. Beginnen met een beetje (beetje citroen erdoor)

Ik ben geen expert maar het lijkt me zinvol om iets anders te proberen. 12 zakjes is niet niks. daar ben je niet zomaar vanaf.

Waar ik ook nog aan denk is een paar dagen vasten, darmen leeg maken met bitterzout, tijdens het vasten veel drinken en dan langzaam voeding weer opbouwen. bv. beginnen met een appel in kleine stukjes en daar een uur over doen om op te eten.

Ik heb dat zelf vaak gedaan, je hebt geen honger. Mooiste zou zijn om dat in groepsverband te doen, voor de steun en de begeleiding.

Eventueel als het je aanstaat kan ik je wat toesturen hoe het moet.

Je kunt je gedachten er eens over laten gaan, vaak moet het "groeien".

 
Eens met de adviezen over vetinname verhogen. Bottenbouillon heb je nodig om je darmwand te helen. En heb je al eens Oxypowder geprobeerd? Lijkt mij "gezonder" dan die zakjes en voegt ook nog eens zuurstof toe aan je darmen meen ik. En kefir voor het opbouwen van een goede flora is ook een aanrader.

 
Hoi,heeft er iemand interesse in Depyrrol? Ik heb nog 7 potjes staan,ongeopend,en houdbaar tot 2020. Graag 10 euro per stuk. Verzenden kan.
 
Leuk dat je hier binnen komt vallen, Julie.

Ben je hier gekomen om op een nogal opdringerige manier alleen je spullen te verkopen, of heb je ook nog iets iets zinnigs bij te dragen?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan