voorstellen keizertje

keizertje

New member
Dag allen,

Ik heb sinds enkele dagen vol interesse dit forum verslonden. Ik ben 46 jaar oud en woon in Belgie. Mijn zoektocht naar eigen gezondheid startte 12 jaar geleden. Ik woonde in Engeland en gelukkig ver van mijn vader die klassieke arts was. Ik had dan ook als kind massa's antibiotica gekregen...Ik was een klein mager meisje en éénmaal 16 kreeg ik boulemie aanvallen, met als gevolg grote schade voor mijn gezondheid. Ik kreeg mijn maandstonden niet meer, en aan 18 werd mij koelweg gezegd, dat ik nooit aan kinderen moest denken en een pilletje clomid en verder op de pil gezet. Voila probleem opgelost...

Aan 26 stopte ik met de pil en werd na 1 maand al zwanger. Een brave baby maar op dag 3 begon ze massaal te bloeden anaal.... Nooit werd een verklaring gegeven, maar ik denk dat er een verband is met clostridia... In elk geval ze was een pracht van een meid maar altijd met een gezwollen opgezet buikje. Ze is nu 20 en de geschiedenis herhaalt zich, ze heeft misschien al 6 x haar maandstonden gehad en dat is het dan. Ze heeft nog steeds een enorme opgezette buik en eet niet veel maar heeft toch overgewicht. Ik heb zelf de cursus in London van Gaps gevolgd en probeerde dit zo goed en zo slecht mogelijk toe tepassen, we hebben wel wat zuurdesembrood toegevoegd.We zijn beiden ook allergisch aan koemelk. We zijn al zover dat ze niet meer geconstipeerd is, maar van maandstonden nog geen sprake... Een klassieke dokter zegt gewoon: zet haar op de pil. Maar dat is natuurlijk geen oplossing... Ze heeft ook dyslexie . Had ik zelf ook en de 2 andere kinderen ook. Ondertussen heb ik ook de body ecology boek gelezen. En ben ik eigenlijk nog verwarder... Ook heb ik een jaar accupunctuur gevolgd en ben ik kinesitherapeut en fasciatherapeut.

Als ik dit forum lees dat heb ik de indruk dat er nog veel te leren valt...

Zo groetjes keizertje

 
Hallo keizertje, welkom hier.

Jij hebt al aardig wat in je rugzakje zitten. Ook over menstrueren is hier al veel geschreven en vaak lees je dan ook dat men na volgens WAPF te zijn gaan eten weer regelmatigheid in de menstruatie terug krijgt. Dus er is hoop, ook voor je dochter.

Maar als ik het zo lees zijn jullie hormonaal behoorlijk in disbalans. En hoogstwaarschijnlijk zijn jullie bijnieren ook uitgeput.

Zou je met ons willen delen wat je allemaal eet en drinkt zo door de dag heen, dan kunnen we je daar misschien bij helpen.

Lia

 
Dag Lia,

Sinds September vorig jaar ben ik beginnen experimenteren met het Gaps dieet, maar ik had vreselijke "die off" . Migraines om u tegen te zeggen. En ik bleef op stadium 2 steken, kippebouillon met rauwe eierdooiers. Ik had wel constant vreselijke honger en hield het niet vol. Ietsje beter volgehouden éénmaal ik zuurdesembrood erbij nam. Nu eet ik s'morgens zuurdesembrood getoast met cocosolie en koffie. een uur later zit ik al aan de zelfgemaakte kippebouillon met rauwe eierdooier. Wat vlees met groentjes meestal een stoofpotje zelfgemaakt. Yoghurt heb ik 24 uur gefermenteerd,maar dat verdroeg ik niet ,nog mijn dochter. Ik neem telkens voor ik eet zelfgemaakte gefermenteerde zuurkool. Maar ik durf nogal eens wat aardappelen en rijst ook te eten. Mijn dochter eet 'smorgens zuurdesembrood met lokale geitekaas, s'middags roerbakken eitjes met ajuin; en savonds vlees of vis met groenten...en telkens gefermenteerde zuurkool... Ik neem ook gefermenteerde levertraan, mijn dochter krijgt het niet binnen.

En ja bijnieren uitgeput ;;;Heb net een vrouw gecontacteerd, die ik leerde kennen op de gaps cursus die ook cel symbiosis therapy doet. Zij raadde mij aan om producten te nemen om de mitochondrien te versterken??? Ik ken daar niks van en heb de vraag gesteld hier op de site...Het is niet goedkoop ...

En dank alvast voor de hulp! keizertje

 
Om de bijnieren te versterken nemen de meesten van ons dierlijk bijnierextract. Ik weet niet wat de adrenom kost, maar adrenal via i-herb 14 dollar.

Succes en welkom!

 
Als jij zo'n last van je darmen hebt zou ik je aanraden de koffie te laten voor wat het is en dat niet meer te drinken. Het jaagt je bloedsuikerspiegel op en het is juist belangrijk om een stabiele bloedsuikerspiegel te hebben.

Rijst is niets mis mee maar aardappelen wel, dat is zetmeel=koolhydraten=suikers.

Lia

 
Ok koffie en aardappelen laten, ik wist niet dat dat inderdaad de bloedsuikerspiegel omhoog jaagt.

En ik heb inderdaad op de site gelezen van het dierlijk bijnierextract. Had ik nog nooit van gehoord. Waar kan ik trouwens de info over menstrueren vinden? Die heb ik nog niet direct terug gevonden. Nu tijd om mijn bijnieren te laten rusten, slaapwel;

 
Goeiemorgen,

Bedankt voor de info over de menstruatie. Schoonmaken dus is de boodschap en veel vetten.Ze heeft echter wat overgewicht en heeft dus schrik voor vetten,ook heeft ze een cup E. Dus vrouwelijkheid op en top. Ik kan er nog steeds niet goed aanuit. Heeft iemand nog een ideetje waar de gezwollen buik vandaan komt?

groetjes

 
Keizertje,

Je zou het boek 'eet vet wordt slank' aan kunnen schaffen van Barry Grooves. Zijn gezin had ook overgewicht en is gaan eten zoals zijn boek beschrijft en het heeft hun veel gebracht.

Wij hebben het boek gelezen en het kan heel veel duidelijkheid voor jullie scheppen.

Lia

 
Niet alleen voor je dochter hoor! Het boek gaat over het belang van goede voeding tot je nemen. En dat we dus niet bang moeten zijn voor vetten! Dat de basis van de voeding vetten moeten zijn, in combinatie met eiwitten en minimaal koolhydraten.

 
Quote:
Sinds September vorig jaar ben ik beginnen experimenteren met het Gaps dieet, maar ik had vreselijke "die off" . Migraines om u tegen te zeggen. En ik bleef op stadium 2 steken, kippebouillon met rauwe eierdooiers. Ik had wel constant vreselijke honger en hield het niet vol. Ietsje beter volgehouden éénmaal ik zuurdesembrood erbij nam.


Hier word ik echt zo moe van. Niet naar jou toe hoor, keizertje, maar bij GAPS is alles 'die-off'. Wat ik heel duidelijk lees is gewoon dat je te laag in koolhydaten bent gegaan en je bijnieren trokken dit niet. Niks geen 'die-off'! Migraine is een symptoom van bijnieruitputting. Het lijkt wel of alle GAPS-patienten regelrechte bijnieruitputting hebben. Ik blijf het een zwak punt van dit dieet vinden dat het te weinig goede bronnen van koolhydraten kent, zoals bijv. de rijst die je noemt, omdat deze complexe koolhydraten bevat die de 'verkeerde beestjes' zou voeden. NCM heeft dit overgenomen van het SCD-dieet, m.i. een verkeerde aanname!

Mike

 
Dag Mike,

Leuk dit te horen, het is een bevestiging van wat ik al dacht, of aanvoelde. Er wordt in het gaps dieet volgens wat ik er uit kan afleiden niks over bijnieruitputting gezegt. Toen ik op je website kwam, ging er in de verte al een lichtje branden van verduidelijking. Het gaps dieet is voor mij een deel van mijn zoektocht naar betere gezondheid voor mezelf en mijn familie. Ik was er via de accupunctuur terecht gekomen en nu bij jullie. En telkens komt er een meerwaarde bij. Ik heb op z'n minst via gaps geleerd meer vetten te eten. Ik wou je wel nog vragen ivm opname van vetten... Mijn dochter haar kneukels liggen open van de droogte, ondanks alle vetten; Waarschijnlijk herhaling voor jou. Maar wat raad je aan???groetjes

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.228
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan