Jorden1618242653
New member
Hallo ik woog vorig jaar 100 kg en zo rond februari besloot ik er wat aan te gaan doen. Ik ben een man van 60 inmiddels en nu weeg ik 83 en voel me er prima bij. Mijn vrouw is meer dan 20 kg kwijt en we zitten al een maand of vijf op een goed gewicht dus ons LCHF dieet heeft nu wat vaker een aardappeltje of een enkele keer een appel. Sinds kort heb ik een abonnement in de fittnesclub en dat bevalt helemaal prima. Suiker en graan zijn in de ban bij ons net als verkeerde plantaardige olien. Eten doe ik pas als ik behoefte krijg. dat kan rond 12 uur zijn of pas na vijf uur. Als ik zwaar werk wil gaan doen kan ik beter wel iets eten anders is de energie snel op, maar wandelen hou ik nu veel langer vol met een lege maag. een lege maag bepaalt niet langer of ik honger heb. Ik vergeet het gewoon als ik bezig ben. Ik heb in de tussentijd veel geleerd over voeding en de werking van hormonen, maar nog lang niet genoeg. eens kijken of ik hier iets wijzer kan worden. Ik dacht voordat ik ga reageren stel ik me even voor.