Voorstellen Jacqueline

Jacqueline

New member
Ik zal me ook eens fatsoenlijk voorstellen. Ik ben Jacqueline een eigenwijze maar altijd vrolijke dame van 40 jaar. Ben getrouwd, mijn man (35) is mijn absolute soulmate, m'n grote liefde en ken hem nu 13 jaar. Ik had nooit een kinderwens, mijn man wel en uiteindelijk hebben wij toch besloten om voor een kleine te gaan. Ik was snel zwanger en begin vorig jaar bevallen van een zoontje.

Wij zijn begonnen met de voorbereidingen van emigreren naar Noorwegen. Over 3 jaar moet dat gebeuren. We gaan voor de rust, de schone lucht en de wijdsheid. Iedereen die wel eens in Scandinavië geweest is snapt wat ik bedoel :)

Mijn man doet veel bijscholing om ook daar makkelijker een baan te vinden, ikzelf heb een bedrijf wat ik ook vanuit het buitenland kan blijven aansturen.

Ik heb zelden tijd voor een lang verhaal omdat mijn zoon altijd m'n laptop over wil nemen. Hij is bijna anderhalf en al een hele personality. Heb hem nog steeds aan de borst, het mooiste wat je een kind kan meegeven vind ik.

Hij zegt soms dikke tegen me, maar daar bedoeld hij drinken mee.. Hoop ik!

We leven al lang bewust, sinds dit jaar hebben we ook een moestuin. In Noorwegen hopen we wat meer zelfvoorzienend te zijn. Waterput, stroom opwekken, moestuin, eigen kippen. Als de kleine jaar of 3 is, willen we nog voor een 2e gaan. Als dat lukt, want dan ben ik al weer 42. Maar niet geschoten is altijd mis en gezond leven vergroot kansen IMHO.

Hoop toekomstdromen dus!

Wie nog vragen heeft, ik verneem het graag.

Hoi Jacqie,

Van harte welkom hier.Lijkt me spannend, emigreren naar een ander land. Zo te zien heb je er enorm veel zin in.

Zoals jij het beschrijft: rust, schone lucht en wijsheid, voel ik direct de neiging om mee te gaan :D

Het lijkt me heerlijk om helemaal zelfvoorzienend te kunnen leven.

Ik wens je in ieder geval veel leesplezier hier op dit forum en verder nog heel veel succes met de voorbereidingen.

Bewust leven zegt nog niets over jullie voeding. Kan je daar iets over vertellen? Ik weet al dat er bakbanaan in de vriezer ligt ;)

@Alexandra haha.. het is een kleintje, die banaan ;)

We eten al lang geen graan (tarwe, spelt), soms boekweit (nachtje geweekt), veel eieren, veel groenten, niet extreem veel vlees maar wel grasgegraasd rund (Wildernisvlees) en anders kip (http://www.polderhoenbestellen.nl/) of varken, maar hebben we niet echt vast adres voor, soms okvlees.nl, nu via de boer van de rauwe melk biodynamische speklap gehaald.

Uiteraard geregeld vis.

Ik at al bijna geen suiker, maar honing (met mate). Kokosolie en keltisch zeezout hebben we al poos in het huishouden draaien. De hele familie en kennissenkring ook inmiddels :P

We hebben een moestuin, zonder nachtschade overigens, met veel kool, sla, komkommer, bieten, snijbiet en wat peulsoorten. (doen het niet zo goed). En vrijwel alles is hier biologisch, ook dingen als zeep of tuinaarde.

Ik bedoel ook bewust leven in de zin van.. een compost hoop, gescheiden afval, veilige verzorgingsproducten, regenton, geen magnetron, draadloos internet op een timer zodat we snachts geen netwerk (straling) hebben.

Ik maak nu ook yoghurt zelf, dat eten we als ontbijt met een beetje honing van een plaatselijke imker. Lunch van mijn man is meestal vis of wat vlees, ei en sla of komkommer. Ikzelf yoghurt of eitje met spekblokjes (van speklap, ivm toevoegingen in bacon enzo).

Avondeten is groenten met vlees. Bijvoorbeeld spitskool met kerrie en gehakt en stukjes mango, of vanavond stukjes speklap met verse doperwten. Gisteren gemengde groenten met biefstuk. Klein bakje yoghurt toe. Paar glazen melk per dag, verder water, en 's-avonds een klein stukje kaas. Heb je een beetje beeld zo? :)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.528
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan