Voorstellen Indy

• Onderwerp starter Onderwerp starter Indy
  • Startdatum Startdatum

Indy

New member
Hallo allemaal,

Ik lees nu een paar weken mee en heb al erg veel geleerd hier.

Maar nu heb ik een aantal punten waarvan ik vragen over heb.

Zal me eerst even voorstellen.

Ik ben 24, ben vrij mager, hoewel de meeste mensen zeggen dat ik zo "mooi slank" ben. Tot nu toe is het me nog niet gelukt veel aan te komen. Ik ben totaal niet stress bestendig en val meestal ook af als ik een stressvolle periode heb. Wat ik vrij vaak heb op mijn werk. Nu ben ik er wel achter dat ik een bijnieruitputting heb en dat het waarschijnlijk ook met mijn schildklier niet goed gaat.

Vorige zomer heb ik geprobeerd suiker uit mijn leven te bannen en dit heb ik 2 weken volgehouden. Ik at nog wel volkoren producten omdat ik dacht dat die geen grote invloed op mijn bloedsuikerspiegel hadden. En na 2 weken begon ik toch weer koekjes, taart, cake, etc te eten. Niet meer zo veel als eerst, maar alsnog teveel. Pas nu weet ik dat ik verslaafd ben aan suiker. Ik weet dat het slecht voor me is maar toch kan ik het niet laten om er vanaf te blijven. Op de een of andere manier krijg ik die knop niet om.

Afgelopen winter ben ik enorm moe geweest(nog steeds op sommige dagen) en dit is ook de aanleiding geweest om meer informatie te zoeken over mijn voeding.

Ik heb bijna altijd koude voeten en vaak ook koude handen.

Aan deze dingen wil ik graag wat doen! :)

Ik eet tegenwoordig:

sochtends een glas rauwe melk of kefir van rauwe melk met een theelepel sole en soms een gekookt ei, de ene keer kan ik hier tot 12 uur op doorgaan, de andere keer heb ik om 10 uur weer trek.

Rond 10 uur eet ik een stuk fruit, meestal een appel, soms een grapefruit of sinaasappel.

Als lunch neem ik een boterham met kaas of met ei en een glas rauwe melk. Soms een boterham met jam.

tussendoor moet ik er aan denken om een glas melk te nemen, anders ga ik vaak snoepen.

savonds probeer ik zo vet mogelijk te eten maar vind het nog wel lastig om met weinig koolhydraten te koken, ik zit nog een beetje vast in het "aardappels, vlees, groente gebeuren" en ben gek op pasta. Maar stapje voor stapje gaat dat steeds beter. Vis vind ik niet zo lekker en vriendlief lust dat helemaal niet dus dat eet ik niet.

Vlees eet ik dagelijks maar ik heb nog geen betaalbaar verkooppunt hier in de buurt gevonden voor biologisch vlees dus tot nu toe alleen nog maar uit de supermarkt.

Ik heb levertraan in huis maar neem het nog niet regelmatig in, ik vergeet het steeds..

Ik neem dagelijks sole en af en toe appelazijn. Bottenbouillon staat nog op de planning om te gaan maken maar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Ik wil adrenal gaan bestellen maar heb het niet zo breed dus dit zal pas volgende maand zijn. Is het dan beter om tegelijk te beginnen met jodium of kan dat ook later?

Wie heeft er tips om het makkelijker te maken om te stoppen met koekjes, cake, chocola enz te eten?

Ik vries altijd een paar liter melk in om het langer te kunnen bewaren, kan mijn lichaam er dan nog wel wat mee? Ik merk namelijk dat de melk er waterig door wordt.

En hoe zou ik mijn stressbestendigheid kunnen verhogen?

En dan misschien nog een aparte vraag. In de toekomst wil ik graag kinderen. Maar eerst wil ik gezond zijn zodat ik ze de beste start kan geven die ik kan. Maar ik heb begrepen dat als kinderen via de moeder alle voedingsstoffen krijgen die ze nodig hebben ze een veel bredere bouw krijgen. Zal dat dan geen problemen geven bij de geboorte? Ik heb smalle heupen, betekend dit dat ik zowiezo minder vruchtbaar ben dan vrouwen die wel brede heupen hebben?

Dat was het voor nu. :)

Groetjes Indy

Hoi Indy, welkom.

De enige manier die ik weet tegen suiker en koolhydraten is vet, vet en vet. Ik heb tot op heden ongeveer 2 liter melk per dag gedronken, naast de vetten. Eet in plaats van de boterhammen de yoghurtsmoothie. Recept staat vast wel op de site van Poekie. www.voedingisgezondheid.nl

Ik zat eerst ook wel aan de aardappelen, vlees en groente. Ik nam zoeter aardappel puree met heel veel boter. Erg lekker! Tegenwoordig is het voornamelijk vlees met ui. Waarbij de ui soms ook weg gekookt is in de stoofpot.

Waarom vries je de melk in? Ik haal 2 a 3 keer per week. Stress verlagen doe je door je bijnieren te ondersteunen. Je kan dan ook beter met de stress omgaan.

Er zijn een aantal topics over (aanstaand) moederschap. Snuffel daar eens tussen.

Hoi Indy,Welkom op dit forum.

Zo http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/category/afrekenen-met-snoepen/ heb ik het in mijn gezin aan gepakt om met snoepen af te rekenen.

Misschien kan je er iets mee?

Het is niet echt schokkend maar op deze manier hebben wij het snoep en de suiker op den duur kunnen afzweren.

Wat zwanger worden betreft? Hier staan wat tips samengevat.

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/06/03/wanneer-is-een-vrouw-klaar-om-zwanger-te-worden/

Hoi Indy, welkom.

Fijn dat je dit forum hebt ontdekt voordat je aan een eventuele zwangerschap begint. Ik denk niet dat een baby die goed doorvoed is zoveel breder zal zijn dat het niet door het geboortekanaal meer past. Er zijn je al moeders voor gegaan die het is gelukt.

http://www.westonaprice.org/childrens-health/healthy-baby-photo-gallery-2013-2014

Om van de suikerverslaving af te komen zul je ze moeten vervangen door veel vet inderdaad en goede eiwitten, hoe minder koolhydraten je eet, hoe minder behoefte je er aan zult hebben. En dus ook geen fruit en boterhammen, maar kaas, worst, yoghurt, olijven, avocado, eieren dat soort dingen. Bouw het af, dan zul je zelf merken dat de behoefte aan koekjes en chocolade af zal nemen.

Hoi Indy,

Ik zelf ben ook te dun geweest en er kan nog wel wat aan (lees o.a. het topic vrouwelijke rondingen). Maar als ik lees wat jij eet overdag is dat vergeleken wat ik eet zo ontzettend weinig dat ik mij wel kan voorstellen dat je gaat snaaien. Er zijn hier veel mensen die overdag weinig eten en vooral vloeibaar voedsel tot zich nemen maar deze mensen zijn goed doorvoed. Ik weet je gewicht en lengte niet maar als ik het op mijzelf betrek zou ik nu niet van 1 gekookt eitje en een boterham 's middags de dag door kunnen komen. Ik weet niet wat voor brood je eet maar mocht het een gemiddelde Nederlandse boterham zijn die de snelbindertest niet overleeft (kneed hem samen in je hand en er blijft niks over) dan heb je toch amper voeding tot je genomen? Om 10 uur fruit eten terwijl je daarvoor 1 ei hebt gegeten zou bij mij een verschrikkelijke suikerdip geven. Ik eet nu veel. Veel gebakken eieren met kaas of spek en 's middags warm. als ik brood eet is het stevig zuurdesembrood.

Ben je bang om aan te komen?

Hallo Indy,

Ik herken me zeer in jouw verhaal (dun/mooi slank, suikerverslaving, weinig stressbestendig, bijnieruitputting) en heb goed nieuws voor je. Als je serieus volgens WAPF gaat eten zal je zien dat je op al deze vlakken naar een nieuw evenwichtig gaat. Ik ben zelf al dik 3 maanden bezig en inmiddels 4kg aangekomen, volledig genezen van mijn suikerverslaving (echt geen zin meer in die troep) en kan geestelijk/mentaal veel meer hebben. Maar, helen is iets van de lange adem. Je zult snel bepaalde veranderingen zien, maar b.v. bijnieruitputting is doorgaans niet genezen in een paar maandjes. Neem de tijd en groei erin. Succes!

Bedankt voor alle antwoorden en tips!

Nu ik dit lees weet ik weer dat ik het wel eens gelezen heb dat veel vet tegen een suikerverslaving helpt, heb er alleen nog niet aan gedacht om dit meer in mijn eigen situatie toe te passen.. Wat stom..

Ik vries de melk in omdat het voor mij een half uur rijden is naar de boer en ik zelf geen auto heb. 1 keer in de anderhalf a 2 weken leen ik de auto van mijn moeder.

@kaasmeisje, bedankt voor het inzicht! Ik was oprecht verbaasd toen ik je reactie las want iedereen zegt eigenlijk altijd tegen me dat ik zo veel eet. Maarja, dat gaat over eten waar ik niks aan heb natuurlijk.

Nu ik mijn eigen verhaal terug lees zie ik dat ik inderdaad maar weinig eet. Vind het wel lastig als het warm is omdat ik dan niet echt trek heb(tot ik het ineens wel heb en maar een koekje pak..) maar ik ga er nu op letten.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik hoop echt dat ik over een paar maanden ook geen zin meer heb in die zoete zooi en me beter voel.

Nogmaals bedankt!

Suiker en kunstmatige zoetstoffenis aangeleerd gedrag; we worden er al van jongs af aan, mee volgepropt! Als je er eenmaal van afgekickt bent, vind je niks smerige als suiker en kunstmatige zoetstoffen; en ik kan het weten ;)! Suiker verpest je smaakpapillen; wekt ontstekingen in het lichaam op, en je heb veel meer kans op het krijgen van diabetes, obesitas, en kanker! Doe er dus alles aan, om direct met suiker eten te stoppen, en bouw het eten van koolhydraten langzaam af! hier wordt aangeraden om 100 gram koolhydraten per dag te eten, anders ga je crashen! ik ben nu zelf in een fase beland, dat ik geen koolhydraten meer nodig heb!

zizou789

Forum statistieken

Onderwerpen
4.544
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan