Voorstellen; hamingja

hamingja

New member
Hee allemaal, geleidelijk aan raak ik opnieuw wakker na lange tijd weer gesust te zijn door de status quo. Deze keer omdat ik nu echt allerlei zeer vervelende ziekteverschijnselen vertoon en steeds slechter functioneer op meerdere vlakken.

Zoals je hier misschien al uit kan opmaken ben ik eerder in contact geweest met het gedachtegoed van WP en gerelateerde inzichten. Echter heb ik mij op een bepaald punt weer aangesloten in de rat race en beetje bij beetje al het goede weer laten varen, "ach, wat maakt dat ene dingetje laten of toelaten nou uit". Op den duur in mijn geval vrij veel, blijkt achteraf.

Momenteel mankeer ik allerlei auto immuunreacties, waardoor standaard oplossingen vaak niet van toepassing zijn en soms vraag ik mij af of met alles wat ik probeer sinds ik een aantal maanden de knop om heb gezet mijn gezondheid weer in eigen handen te nemen soms niet meer kwaad dan goed doe.

Ik ervaar het soms als een bos waar ik de bomen niet meer door zie en het gebrek aan helderheid en concentratie in het hoofd helpt daar niet aan mee natuurlijk.

Anyhow, ik ben de laatste tijd al weer flink aan het bijlezen en mijn hoofd aan het updaten met wat er hier allemaal geschreven staat maar om af en toe een vraag te kunnen stellen bij bepaalde onderwerpen leek het mij niet onaardig me ook even te melden bij dit topic.

Om het ijs te breken alvast een eerste persoonlijke vraag; ik zoek een adres voor grasgevoerd en bij voorkeur ook biologisch (orgaan)vlees restaurant in West-Brabant. Bestaan er überhaupt restaurants waar ze bewust hiermee omgaan? Of kom je toch voornamelijk in je eigen keuken terecht hiervoor? Ook dan hoor ik graag goede adressen voor aankoop in die regio :)

Eerlijkheid gebied te zeggen dat deze voormalig vegetariër het erg lastig vind om goede voorbeelden voor het eten en bereiden van vlees te vinden in een wereld waar de veganistische agenda steeds sterker wordt en de directe omgeving ook weinig anders nastreeft. Ooit heb ik uit recalcitrantie tegen de bio industrie (en omdat ik soms ook best recalcitrant kan zijn) de vega keuze gemaakt maar het is me nu meer dan ooit duidelijk wat het betekent om mens te zijn en niet mee te willen in het trans humanisme.
 
Wij zitten alleen nog in Maastricht:
www.thebrothbar.nl
verder zou je hier eens kunnen kijken: https://www.puuruiteten.nl/hotspots/
Maar ik vrees toch dat je zelf aan de slag moet. Onze online cursus en/of boek kunnen je daarbij op weg helpen.
https://gezondgestel.nl/online-training-overstappen-op-traditionele-voeding/
https://gezondgestel.nl/kookboek-geef-je-ogen-de-kost/
 
Hoi,

Ik ben nog geen restaurant tegengekomen waar je WAPF kan eten. Ook al heb je een restaurant met grasgevoerd vlees dan is er wel weer bereid in foute olieen of vetten. Ze zijn op hun manier wel bewust bezig met lokale groente en meer van dat soort termen wat leuk staat op de menukaart staat.
Ik bak of braad dan liever zelf..net zo lekker en veel vetter en meer waar voor je centjes.
Om in je eigen omgeving melk zuivel of vlees te kunnen vinden is er een handige tool op deze site.

https://www.westonprice.nl/waar-vind-ik-goed-eten/

Op de site van Poekie staan gerechten en kijk anders eens bij de hippe paleo sites waar jezelf een draai kan geven aan de recepten.
Zelf bewaar ik bijvoorbeeld de vette flubbertjes van de gezeefde bottenbouillonsoep en verwerk dit in een gehaktschotel met prei. Ach zo kun je zelf een gerecht bedenken wat goed bij je past.

Auto immuun ziektes heb je het over. Wist je dat die door een lekke darm kunnen ontstaan?

In dat geval moet je aan het Gaps dieet gaan denken om je fragiele darmwand te helen maar daar is in het forum al zo veel over geschreven.

Ik zie ook memsen in mijn omgeving die eerst enthousiast zijn mbt WAPF levenstijl en na een paar weken langzaam aan de touwtjes laten vieren. Het begint bij jezelf en bewustwording hoe verrot de voedselindustrie in elkaar steekt, wil je echt veranderen qua voeding en gezondheid dan zal je dat helemaal zelf moeten doen en wel doorzetten!!


 
Ik ben nog geen restaurant tegengekomen waar je WAPF kan eten.

Dat was heel iets te kort door de bocht en ik doe daarmee de dames van The Broth Bar te kort. Juist daar vind je eten zoals het bedoelt is.
 
Bedankt voor jullie reacties!

@Tanja
Oh wat een mooi initiatief, mocht ik nog eens in Maastricht geraken zal ik zeker langsgaan!
Bij puur uit eten helaas niets in de buurt, maar wel een handige site om op te slaan, bedankt voor de tip.

Gezien de hoeveelheid en ernst van de klachten kan ik mij na verder onderzoek toch het beste met GAPS gaan proberen te redden denk ik. Komen de adviezen en het kookboek van Gezond Gestel hier veel mee overeen of zijn er toch duidelijke verschillen tussen GAPS en algemeen WAPF?

@Johnny
Ja, inderdaad lijkt me The Broth Bar een zeer geschikte plek!
Helaas zit er via de andere link ook niet direct iets in de buurt, minimale afstand 30km.
En als bezorgen mogelijk is dan moet het vaak per vele kilo's. Ik heb geen medestanders in mijn voedingsmissie en ook geen uitgebreide keuken en opslagmogelijkheid dus dat beperkt wel in die zin.
Maar laten we niet bij de pakken neerzitten, op termijn is het misschien haalbaar om gelijkgestemden in de buurt te vinden en bepaalde adressen te (laten) bezoeken.

De site van Poekie is inderdaad ook erg helpend in mijn zoektocht!

In dat geval moet je aan het Gaps dieet gaan denken om je fragiele darmwand te helen maar daar is in het forum al zo veel over geschreven.

Ik ben inmiddels inderdaad tot de conclusie dat ik er niet meer omheen kan en wil met GAPS starten. Het boek al half gelezen en al vele lezingen (video, audio en teksten) doorgenomen. Het is een flinke omslag, vooral qua keukengebruik en beperkte middelen. Zonder directe medestanders maakt het het ook niet makkelijk, vandaar dat ik ook zocht naar adressen in de buurt. Maar dit forum en de diverse andere online stekken zijn natuurlijk juist weer wel zeer behulpzaam!
 
Komen de adviezen en het kookboek van Gezond Gestel hier veel mee overeen of zijn er toch duidelijke verschillen tussen GAPS en algemeen WAPF?

Mijn kookboek is geen GAPS boek maar wel enigszins behulpzaam hierbij. Ik begeleid mensen bij GAPS, ook via Skype/telefoon al is een eenmalig bezoek aan mijn praktijk wel handig.
 
Bedankt voor de reactie @Tanja. Het is nog niet direct haalbaar voor me door de verschillende omstandigheden maar het is zeker fijn om te weten dat er iemand tot begeleiding hierbij te vinden is.
Mocht de situatie verbeterd zijn neem ik zeker contact op, want een kundige visie is zeker geen overbodige luxe in deze.. En er is (laten we toch hopen) ook een leven na GAPS, dus ik begrijp dat het kookboek dan sowieso een goed vervolg kan bieden.
 
hoi hamingja,

wij verkopen melk en vlees (ook lever) van grasgevoerde koeien in West Brabant
 
wij verkopen melk en vlees (ook lever) van grasgevoerde koeien in West Brabant


@jon dat klinkt goed!
Ik heb even gezocht en vermoed dat het in Dinteloord is, klopt dat?
Dat is dan voor mij qua afstand momenteel niet haalbaar om 1-2-3 langs te waaien, maar zeker goed om te weten op de lange termijn. Misschien kan ik iets met anderen afspreken :) Heb je ook een overzicht van de aangeboden dingen, op een website of bestellijst of iets dergelijks? Bedankt!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.827
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan