Voorstellen Floor

ozon krijg je binen met ozongenerator, er staan verschillende types hier op het forum. ik heb deze nog niet zo lang, je kunt niet alles tegelijk, maar ik vind dit geweldig. Het apparaat is niet duur, tussen 45 en 55 euro.

Ik neem deze mee naar bed en heb het apparaat bijna hele dag aan staan beneden. ik ozoneer mijn water om te drinken, de groente en de olijfolie.

Samen met de H202 krijg je dan steeds meer zuurstof in je lichaam.

Het is alsof je buiten komt net nadat het ge-onweert heeft, gebliksemt. Dan is er ook zoveel zuurstof in de lucht, voor mijn gevoel, dit vond ik als kind al geweldig. Nu heb ik dit dus thuis.

 
Floor,

Fijn te horen dat het wel echt beter met je gaat! Alleen die bloedsuiker, hè? Die blijft echt vervelend doen bij jou.

Zelf was ik niet zo heel erg meer van al die verschillende supplementen, vooral omdat ik er niets van merkte. Het enige dat effect sorteerde waren voor mij de B- en B12-injecties en de HC.

HC gebruikte ik om te functioneren en om schildklierhormoon te kunnen gaan slikken. HC heeft me echt een heel eind op de rit geholpen (zeg maar van 20-22 uur per etmaal slapen tot kunnen werken/gedeeltelijk kunnen studeren), maar op een gegeven moment werd ik er zó vlak van. Ik voelde me alsof ik oxazepam had geslikt en dat was ook al zo'n middel waar ik na 1 pilletje mee ben gestopt. Bovendien werd ik er niet meer minder moe van, dus toen besloot ik eens af te bouwen en te kijken wat er gebeurde. Eigenlijk voelde ik me weer iets meer levend, dus toen heb ik besloten in ieder geval tijdelijk zonder te doen. Soms denk ik wel eens dat een pilletje me, zeker in stress, wel iets beter op de been kan houden, maar ik red het ook zonder.

En dat schildklierhormoon heb ik tot op de dag van vandaag nooit kunnen opbouwen. Ook niet met HC.

Ik heb toen besloten eerst met darmen en lever aan het werk te gaan, anders sorteert geen enkel pilletje/poedertje effect.

En hoe het nu met me gaat... Ik kan niet zeggen dat het goed gaat, maar ook niet dat het heel slecht gaat. Net als jij heb ik ook een bloedsuikerprobleem, ook al heb ik er niet zo veel last van. Daar komt bij dat ik ook niet veel vet kan hebben, want dan geef ik alles over. En ik verteer eiwitten redelijk slecht. Dusja, ik ben nog steeds aan het uitvinden wat wanneer goed gaat en wat wanneer niet. Een tijdje al, maar goed.

Het grootste probleem waar ik momenteel tegenaan loop, is dat ik zo moedeloos van mezelf en mijn lijf word. Ik ben ook snel geneigd uit het oog te verliezen waar ik ooit begonnen ben en vind dan dat ik echt nog geen stap vooruit heb gezet.

Met dr. M. had ik ook wat moeite. Vond het niet zo leuk om bij een consult voor 100 euro na een kwartier weer buiten te staan met een handvol recepten, terwijl we het er niet eens over hadden gehad of die wel nodig waren. De eerste consulten nam hij echt veel tijd en was er aandacht voor de cliënt, maar zodra de uitslagen bekend waren en de poeders en pillen uitgedeeld waren, leek het wel of hij geen genezer, maar casher werd. Toen heb ik besloten nog één consult te gaan en als dat weer zo was, te vertellen dat ik voorlopig geen consulten meer hoefde. En zo geschiedde.

Zonder pillen doe ik het net zo goed als zonder en als ik toch HC of Armour wil, kan ik recepten bij dr M of mijn huisarts aanvragen, dus ik heb het consult voorlopig ook niet nodig.

 
Quote:
VET MAAKT NIET VET! Ik herhaal: VET MAAKT NIET VET! Zeg me na: VET MAAKT NIET VET! Het zijn o.a. al die 'gezonde' koolhydraten waardoor je aan bent gekomen, want die worden door insuline met geweld in de cellen geduwd en vervetten vervolgens de cellen.



Ha ha ik geloof er ook wel echt in! Alleen is het moeilijk als je het tegendeel ziet, want voorlopig zit ik nog wel aan een bepaald aantal koolhydraten, maar goed we gaan ervoor...!

Quote:
Marja en M. hebben elkaar gevonden en Marja stuurt iedereen als het even kan door naar M. Beiden denken uitsluitend in pilletjes, poedertjes en tabletjes, supplementen dus. Maar op elk supplement staat terecht te lezen dat ze niet de plaats in kunnen nemen van volwaardige voeding. Er is nog een hoop winst te behalen met je voeding, Floor!



Ja dat is helemaal zo en dat ben ik nu een beetje zat al die supps, je kan iemand niet blijven oplappen met supplementen want dan ben je net zo bezig als het ziekenhuis met al de medicijnen...

Dus morgen maar gauw boodschappen doen ;-)

Ik heb ws al een adres gevonden in de buurt voor de rauwe melk, dus ik ben benieuwd.

o
Quote:
zon krijg je binen met ozongenerator, er staan verschillende types hier op het forum. ik heb deze nog niet zo lang, je kunt niet alles tegelijk, maar ik vind dit geweldig. Het apparaat is niet duur, tussen 45 en 55 euro.

Ik neem deze mee naar bed en heb het apparaat bijna hele dag aan staan beneden. ik ozoneer mijn water om te drinken, de groente en de olijfolie.

Samen met de H202 krijg je dan steeds meer zuurstof in je lichaam.

Het is alsof je buiten komt net nadat het ge-onweert heeft, gebliksemt. Dan is er ook zoveel zuurstof in de lucht, voor mijn gevoel, dit vond ik als kind al geweldig. Nu heb ik dit dus thuis.


Klinkt goed Dirtsa, ja je kan niet alles tegelijk maar ik ga het wel onthouden dus als de H202 en mn voeding iets meer op orde is ga ik daar is naar kijken. Ik ga ook maar is aan het leverdrankje wat ik hier voorbij zie komen..

Quote:
Fijn te horen dat het wel echt beter met je gaat! Alleen die bloedsuiker, hè? Die blijft echt vervelend doen bij jou.



Ja ik probeer iedere keer te kijken wat ik al weer kan en wat er vooruit gaat anders ga ik de moed verliezen omdat het zo tergend langzaam gaat, vooral de ochtenden zijn echt een drama, de rest van de dag gaat wel maar in de ochtend ben ik nog echt van de wereld lijkt wel...

Quote:
Zelf was ik niet zo heel erg meer van al die verschillende supplementen, vooral omdat ik er niets van merkte. Het enige dat effect sorteerde waren voor mij de B- en B12-injecties en de HC.



Nou dat begint mij dus ook meer tegen te staan, alleen weet ik ook nog heel goed het moment dat ik met vit C begon, ik voelde me echt zoveel beter erna!!

Quote:
maar op een gegeven moment werd ik er zó vlak van. Ik voelde me alsof ik oxazepam had geslikt en dat was ook al zo'n middel waar ik na 1 pilletje mee ben gestopt. Bovendien werd ik er niet meer minder moe van, dus toen besloot ik eens af te bouwen en te kijken wat er gebeurde. Eigenlijk voelde ik me weer iets meer levend, dus toen heb ik besloten in ieder geval tijdelijk zonder te doen.



Oke maar zou dat niet komen van je schildklier omdat hc toch ook de omzetting van t4 naar t3 verminderd?

Dus als je schildklier al niet helemaal lekker loopt word dat denk ik nog erger. Bij mij heeft mn schildklier nog de meeste invloed op mn mentale gezondheid en stemming.

Ben je er nog niet achter gekomen waardoor de armour niet aansloeg?

Quote:
Het grootste probleem waar ik momenteel tegenaan loop, is dat ik zo moedeloos van mezelf en mijn lijf word. Ik ben ook snel geneigd uit het oog te verliezen waar ik ooit begonnen ben en vind dan dat ik echt nog geen stap vooruit heb gezet.



Ik kan me je wel voorstellen hoor!! Het is ook moeilijk als je zo jong bent, altijd lijkt me eigenlijk wel, en je lijf wil gewoon niet wat je wil en zou moeten kunnen. Het valt mij ook zo vaak weer tegen wat ik nog maar kan en dan wil je eigenlijk zo veel en dat botst.

Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar ik probeer echt iedere dag weer te bedenken wat ik al aan vooruitgang heb geboekt en dan geloof ik ook dat de laatste stappen kunnen komen!

Quote:
Met dr. M. had ik ook wat moeite. Vond het niet zo leuk om bij een consult voor 100 euro na een kwartier weer buiten te staan met een handvol recepten, terwijl we het er niet eens over hadden gehad of die wel nodig waren. De eerste consulten nam hij echt veel tijd en was er aandacht voor de cliënt, maar zodra de uitslagen bekend waren en de poeders en pillen uitgedeeld waren, leek het wel of hij geen genezer, maar casher werd. Toen heb ik besloten nog één consult te gaan en als dat weer zo was, te vertellen dat ik voorlopig geen consulten meer hoefde. En zo geschiedde.



Heel herkenbaar! Dat idee had ik ook maar sluit mn ogen er een beetje voor omdat het toen mn laatste hoop was ;-)

 
was...dat zeg je goed floor, je strohalm/je hoop dat ben je zelf. Onderwijs jezelf, leerlees en vertrouw op je intuitie. je zult dan merken dat jij je eigen lichaam steeds beter leert kennen, en ik weet zeker, dat je tot de conclusie komt dat je het veel beter weet dan dr M. :p

 
Mooi dat je dat zo zegt Dirtsa!

Tot die conclusie ben ik namelijk al een beetje gekomen afgelopen twee jaar, iedere keer als ik iets deed wat andere zeiden dat goed was, maar toch mn gevoel van niet, had ik achteraf gelijk. Maar dat is moeilijk want het lijkt zo alsof je het altijd beter weet. Maar iedereen wordt in onze maatschappij zo dom gehouden om niet op onderzoek uit te gaan wat goed voor hem is.

Maar ik leer steeds meer mn intuïtie te volgen en dat geeft rust vertrouwen en vrijheid! ;-)

 
Quote:
Oke maar zou dat niet komen van je schildklier omdat hc toch ook de omzetting van t4 naar t3 verminderd?

Dus als je schildklier al niet helemaal lekker loopt word dat denk ik nog erger. Bij mij heeft mn schildklier nog de meeste invloed op mn mentale gezondheid en stemming.

Ben je er nog niet achter gekomen waardoor de armour niet aansloeg?


Nee, ben ik nog steeds niet achter. Het werd me verteld dat dat kan komen door a. bijnieren die het niet trekken; b. ferritinetekort; of c. beide. Ferritine was niet hoog, maar ook niet heel laag, dus die kans was niet zo groot. Bijnieren waren wel overduidelijk een issue. Dus was de theorie: "als HC genoeg mijn bijnieren genoeg ondersteunt, dan moet ik Armour ook kunnen handelen."

Dat laatste gebeurde alleen niet.

Inmiddels hou ik er zelf het idee op na dat mijn lijf mijn schildklierfunctie enigszins verminderd heeft, omdat er kennelijk iets is dat het belemmert. Ik ga uit van een lijf dat zichzelf altijd wil handhaven en als mijn schildklier niet wil, dan is er een reden waarom die het niet kan. Dan kan ik diezelfde schildklier opjagen met Armour, maar daar geloof ik niet meer zo heel erg in.

Tja, die stemming... die kan bij mij beter. Ik moet toegeven dat zelfs het echte suïcidale er nog niet altijd helemaal af is. Over het algemeen red ik me wel, maar ik weet wel dat mijn schildklier nog wel echt een flinke boost nodig heeft.

Quote:
Ik kan me je wel voorstellen hoor!! Het is ook moeilijk als je zo jong bent, altijd lijkt me eigenlijk wel, en je lijf wil gewoon niet wat je wil en zou moeten kunnen. Het valt mij ook zo vaak weer tegen wat ik nog maar kan en dan wil je eigenlijk zo veel en dat botst.

Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar ik probeer echt iedere dag weer te bedenken wat ik al aan vooruitgang heb geboekt en dan geloof ik ook dat de laatste stappen kunnen komen!


Ja, ik blijf wel terugkijken naar hoe ik begonnen ben, maar ik sluit ook mijn ogen niet voor wat nog altijd beter kan, voor zover ik het zelf zie.

Ik weet ook dat het probleem bij mij vooral zit in het feit dat ik soms wel weet wat goed voor me is, maar dat ik dat gewoon écht niet durf na te volgen. Wat dat betreft kan ik heel leuk doen alsof, maar zo volwassen om echt mijn eigen keuzes te maken, ben ik nog altijd niet.

Quote:
Maar ik leer steeds meer mn intuïtie te volgen en dat geeft rust vertrouwen en vrijheid!


En dat is toch een goede stap richting gezondheid, dacht ik zo.

 
Quote:
Tja, die stemming... die kan bij mij beter. Ik moet toegeven dat zelfs het echte suïcidale er nog niet altijd helemaal af is. Over het algemeen red ik me wel, maar ik weet wel dat mijn schildklier nog wel echt een flinke boost nodig heeft.



Moeilijk hoor, ik weet wel zeker dat je schildklier dan nog een boost nodig zou kunnen hebben!

Quote:
Ik weet ook dat het probleem bij mij vooral zit in het feit dat ik soms wel weet wat goed voor me is, maar dat ik dat gewoon écht niet durf na te volgen. Wat dat betreft kan ik heel leuk doen alsof, maar zo volwassen om echt mijn eigen keuzes te maken, ben ik nog altijd niet.



Oke, ik kan alleen maar zeggen dat je het waard bent om het beste voor jezelf te kiezen. Volg je eigen keuzes omdat jij alleen maar weet wat goed voor je is!

 
Ik ben even hier niet geweest helaas, wel veel gelezen maar niet gereageerd...

Ben afgelopen periode mantelzorger geweest omdat m'n moeder in het ziekenhuis terecht kwam.

Maar goed, ik ben met de H202 begonnen en daar merk ik eigenlijk nog niet zoveel van dus ben ik nu aan het ophogen,

ben wel veel moeier geweest de laatste tijd maar dat kan ook komen doordat ik veel drukker was dan anders en meer stress.

Ik eet meer vet en vet vlees, eet minder eiwitpoeder en doe dan bijv meer eidooiers door de smoothie en dat bevalt goed!!

Alleen het vet tot op zekere hoogte, heb er dan soms echt genoeg van in de zin dat het me tegen gaat staan dus dan minder ik weer even. ben meer misselijk de laatste tijd, ik weet niet of dat van het vet komt, want het is juist op tijden dat mn cortisol een duik maakt zeg maar.

Afgelopen weekend is wel voor het eerst de soep die ik zelf gemaakt had, echt heel goed bevallen! Voor het eerst bleef mn bloedsuiker stabiel erna en het was echt lekker! Dus die houden we erin :) Ik had het vaak geprobeerd maar nooit ging het goed.

Alleen had ik ook een quinoa ontbijt geprobeerd met veeeeel vet en gekookte eieren maar dat gaat op geen enkele manier, mn bloedsuiker stuitert echt op en neer helaas, hoeveel vet ik er ook door doe. Dus een vervanging voor mijn kikkererwten pannenkoeken als ontbijt heb ik nog niet gevonden. Zo ben ik nog een beetje zoekende naar wat wel of niet bevalt.

 
Probeer eens de eigengemaakte yoghurt, lekker en valt vaak erg goed. Vooral als ontbijt prima. Eventueel met boekweitvlokken erdoor? of met geklopte slagroom met wat honing.

 
Quote:
mn bloedsuiker stuitert echt op en neer helaas, hoeveel vet ik er ook door doe.


Ik heb weleens vaker gehoord van iemand die problemen kreeg met de bloedsuiker na het eten van vet. Iemand enig idee hoe dit kan??

Het enige wat ik zo snel kan bedenken is een zeer slechte lever. De lever heeft het moeilijk met de vertering van de vetten. Dit betekent stress waardoor de bijnieren weer op hol slaan en daardoor weer een instabiele bloedsuiker.

Weleens lever-gal flushes geprobeerd, Floor?

 
Bij het laatste bericht van Mike in het topic 'ontgiften via dierlijke voeding', staat een link naar lever-gal flushes.

 
Hoi Floor,

Leuk om te lezen hoe jij zo steeds stapjes vooruit zet! Je bent er overduidelijk nog niet qua bloedsuikerspiegel, maar je staat echt open voor verandering. Echt leuk om te lezen.

Overigens heb je mij aan het denken kunnen zetten met onze postwisseling aan het begin van dit topic. Suicidaliteit speelde eigenlijk alweer een paar maanden. Toen ik jouw erover zag schrijven, heb ik me afgevraagd waarom ik AT niet nog een keer probeerde, aangezien dit toch wel weer duidelijk het teken was dat mijn schildklier het liet afweten. Dat heb ik dus gedaan en tot mijn grote verbazing konden mijn bijnieren het deze keer wel handelen. Op die 150mg AT (heb heel snel opgebouwd) voel ik me toch wel veel beter. Ik voel ook dat het wel wat extra's van mijn bijnieren vraagt, maar vooralsnog gaat het goed. Momenteel stabiliseer ik even op 150mg, maar ik wil straks verder opbouwen. Ik voel namelijk ook wel dat ik nog niet aan mijn optimale dosis zit.

Maargoed, in ieder geval leuk om te zien dat jij zo zoetjes aan steeds een stapje erbij zet!

 
Quote:
Probeer eens de eigengemaakte yoghurt, lekker en valt vaak erg goed. Vooral als ontbijt prima. Eventueel met boekweitvlokken erdoor? of met geklopte slagroom met wat honing.



Dirtsa, Ik zou graag yoghurt willen eten, heb er gek genoeg nadat ik een poos geleden buikgriep heb gehad ook soms zin in. Maar ik eet liever nog geen zuivel, want ik ben daar al een poos geleden mee gestopt en dat is me heel erg goed bevallen, het gaat vooral om de caseine wat niet gaat. Ik ben mentaal enorm opgeknapt met het weg laten van caseine en gluten en soja. Google maar is op exorfinen... Maar misschien dat ik het in de toekomst wel weer ga proberen.

I
Quote:
k heb weleens vaker gehoord van iemand die problemen kreeg met de bloedsuiker na het eten van vet. Iemand enig idee hoe dit kan??

Het enige wat ik zo snel kan bedenken is een zeer slechte lever. De lever heeft het moeilijk met de vertering van de vetten. Dit betekent stress waardoor de bijnieren weer op hol slaan en daardoor weer een instabiele bloedsuiker.

Weleens lever-gal flushes geprobeerd, Floor?


Tja, misschien dat dat ook nog kan, ik kom er niet zo goed achter hoe het met mn lever is eigenlijk.

Ik ben wel van plan om een lever flush te doen binnenkort, misschien dat ik dan weet hoe het met mn lever is.

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben een beetje bang dat de eventuele ontgiftingsverschijnselen te heftig zijn voor mijn bijnieren..

Die kunnen niet zoveel hebben helaas ;-) ik ga eerst beginnen met de appelsmoothie, die is toch ook goed voor je lever?

L
Quote:
euk om te lezen hoe jij zo steeds stapjes vooruit zet! Je bent er overduidelijk nog niet qua bloedsuikerspiegel, maar je staat echt open voor verandering. Echt leuk om te lezen.



Ja naast mijn bijnieren is mijn bloedsuikerspiegel het grootste probleem zeg maar, het wordt wel iets beter gelukkig maar het blijft een extreem zwakke plek, het lastigste is dat ik er niet achter kom (misschien hoeft het ook niet) wat nu precies de oorzaak is.

en of het nu van mijn bijnieren komt of niet. Ik blijf het idee hebben dat er iets is (iets lichamelijks in ieder geval) wat mn bijnieren blijft verstoren waardoor het herstel zo extreem langzaam gaat, maar misschien houdt het elkaar wel in stand, de bijnieren en mn schommelende bloedsuiker. Maar goed het blijft gelukkig wel vooruit gaan.

Wat fijn Pinklady, dat de AT nu wel goed gaat, echt super!! Merk je dat echt in je stemming? Want soms heb je die aanvulling dus gewoon nodig en redt je het niet met alleen je voeding. Misschien zijn juist je bijnieren sterker geworden in de tijd dat je niets aan je schildklier deed. 150 mg vind ik heel wat al. ik slik nu 120 mg, slikte eerst 165 mg en heb eigenlijk ook echt veel meer nodig merk ik, maar de 165 was absoluut teveel voor mn bijnieren, nu ik weer geminderd heb met de AT gaan eindelijk echt mijn bijnieren vooruit en redt ik het meestal met 20 mg HC. Nou ja redden.. ik heb pas weer voor eerst gewerkt en een fotoreportage gedaan maar ik lag daarna met enorme misselijkheid en hondsberoerd in bed, zo erg dat ik eigenlijk dacht dat er een heuse bijnier-crisis aan zat te komen.. hield gelukkig de HC net binnen.

 
Hoi Floor,

Nee, het effect van AT merk ik niet zo zeer in mijn stemming, maar het haalt wel de scherpe kantjes van mijn suicidale gedachten af. Ik merk ook dat ik wat pragmatischer en pro-actiever word. Ik ben nog lang niet waar ik heen zou willen, maar het scheelt echt enorm als je weer wat initiatief kunt tonen en niet maar voortdurend denkt in termen van dood willen en dood zijn. Je zult mij nog niet horen zeggen dat ik op het moment geniet van mijn leven, maar ik ervaar ook niet meer zo heel erg de zingevingsvragen en er lijkt een soort aanvaarding van het feit dat ik nu eenmaal besta. Ik kan dan wel ontevreden zijn over de vorm, maar het feit neem ik voor kennisgeving aan. Dat is echt al een hele verbetering t.o.v. een trein voorbij zien denderen en denken: "had ik daar nu maar onder gelegen" of daadwerkelijk plannen maken.

Maar jij merkte toch juist best veel van Armour in je stemming? Bij jou waren toch de bloedsuikerschommelingen en de somberheid de grootste problemen? Of ben ik gewoon de enige?

Ook ik voel mijn bijnieren af en toe. Daarom blijf ik ook hangen op 150mg. Op het moment is het allemaal nog wel te handelen, maar het moet niet meer worden dan dit, hoe graag ik ook AT zou willen ophogen. Op het moment slik ik er geen HC bij, maar wel een bijnierglandular. De tijd zal leren of en zo ja wat AT me nog meer gaat brengen.

Die leverflushes.... Eigenlijk wil ik er nog steeds een keer één doen, maar de eerste (vorige) keer was niet zo'n geweldige ervaring voor mij (niet om je meteen te ontmoedigen, hoor.... er zijn er genoeg die hele positieve ervaringen hebben)... Ik zit er een beetje tegenaan te hikken. Nu ben ik de afgelopen twee weken al grieperig/ziekig geweest (lang leve de Armour! Ik ben echt in geen 6 jaar ziek geweest) en ik kan het nu echt niet gebruiken om nog meer tijd in bed door te brengen i.p.v. met mijn studie bezig te zijn. Over een kleine maand heb ik een vrije week en ik denk dat ik er dan nog maar eens één ga doen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.059
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan