Voorstellen Alpha2020

A

Alpha2020

Guest
Ik schrijf al een tijdje mee op het forum sinds het hele Corona gebeuren en info lezen over voeding en gezondheid doe ik al een aantal jaren. Ondanks dat ik beter voor mijn lijf zorg dan de gemiddelde Nederlander, weet ik ook dat ik hier te maken heb met een next-level forum. Ook ik heb m’n zwakheden op het gebied van voeding en er kan altijd verbetert worden.

Ik ben een man van 43 jaar, 1.75 cm en ongeveer 67kg. Ik stel m’n ontbijt zolang mogelijk uit tot een uur of 10 of 11, dat gaat goed, geen trillende handen ofzo of een hunkering naar eten. ‘S morgens een kop thee en wat water met citroen.

Ontbijt: fruit uit de diepvries met banaan, muesli/havermout en volle yoghurt of kwark. Daar heb ik tot de middag voldoende aan. Soms nog een stuk roggebrood met roomboter en kaas.

Lunch: 2 boterhammen met roomboter, kaas en 2 geklutste eieren. Vaak heb ik daar genoeg aan tot de avond.

Tussendoor: zure haring, bleekselderij, kaas.

Avond: Vlees dat ik eet zijn speklappen, runderworst, rundergehakt, tartaar, kippenpoten, varkenslever. Bijna alles is van de slager.

Rijst en af en toe wat (zoete) aardappel.

Groente: Wortel, bloemkool, broccoli, sperziebonen, boerenkool, andijvie (eigenlijk bijna alle groente lust ik wel). En bijna dagelijks ui en knoflook.

Ik bak in roomboter, kokosvet en olijfolie. Verder drink ik dagelijks thee, water met citroensap, 2 of 3 koppen koffie en gemiddeld 2 tot 3 liter rauwe melk in de week.

Zwakheden: naturelchips en chocolade.
Sport: YinYoga, wandelen en fietsen.
Medicatie gebruik ik niet en heb verder nooit ergens last van, behalve van koude voeten als ik te weinig beweeg.

Ik eet vast heel anders dan jullie, maar ik geloof dat dit gezonder is dan de gemiddelde Nederlander.
 
Leuk om te lezen Alpha! Zo te lezen eet je niet heel veel anders dan de meesten van ons ;) Misschien zouden we wat minder koolhydraten/gluten in de ochtend adviseren, maar als jij je er goed bij voelt en zo te lezen aan intermittent fasting doet, prima toch?

Chips: als je dan toch zwicht, misschien gefrituurd in kokosolie, of kikkererwtenchips?

Chocolade: af en toe wat puur mag ;)

Niet bang dat je teveel koffie drinkt?

We horen van je op het forum!
 
next-level forum

Nou zeg dat wel,
..je dieet is dan wel niet helemaal waterdicht WAPF maar 100x beter dan de gemiddelde NL-er en zoveel zal het niet afwijken denk ik v d gemiddelde forumlezer, meer gefermenteerde voeding/ bottenbouillonsoep en geen granen daar zou je wat liever mee voor je darmen zijn.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.743
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan