Trueman Show

Klopt.

Die ervaring heb ik zeer zeker.
Nu met de opleiding die ik volg, moet ik mezelf wel heel goed in de spiegel aankijken. Ook zie ik andere mensen die ik liefheb in de spiegel terugkeren. Voor het eerst in mijn leven herken ik die anderen en weet wat ik zie en wat dat inhoudt. Ook mijn eigen herkenning is pijnlijk, maar o zo waardevol.
Een mooie maar tevens zware gewaarwording. Ik ben er dankbaar voor. En dat op mijn 54e.

Dorothé
En de sleutel is: Mezelf accepteren. Mijn introvertheid niet meer proberen te overtroeven.
Daar werk ik al jaren aan, of liever gezegd tegen. Assertiviteitstrainingen etc. Allemaal niet de oplossing. Zijn zoals ik ben en me daar niet meer tegen verzetten, het omarmen. Dat is de oplossing en dan kom ik tot mijn recht.

Dorothé
 
Maar je durft de 12 stappen niet te doen, want dan wordt het pas werkelijk echt..

Er is niet zo heel veel tijd meer, Dorothe!

Mike
 
Maar je durft de 12 stappen niet te doen, want dan wordt het pas werkelijk echt..

Er is niet zo heel veel tijd meer, Dorothe!

Mike
Mike, in deze opleiding zit heel veel introspectie. Ik denk dat dit wel een hele goede stap voor mij is. Anderen kunnen helpen betekent eerst jezelf leren kennen. Vandaar dat dit heel goed is.

Als ik de 12 stappen wil gaan doen, zal ik zelf op je toekomen. Iedere goed bedoelde hulp kan alleen maar werken als de ander het zelf wil. Dat heb ik ook nu ervaren. Ook de verantwoording ligt altijd bij degene zelf. Als je iemand helpt dien je het zo goed als je kan te doen, maar of iets ook daadwerkelijk iets brengt, ligt bij de persoon die de hulp krijgt. Of hij je helpende hand aanneemt.

Dorothé
 
Laatst bewerkt:
Tenenkrommend de naïviteit van Jorn mbt stemmen… desondanks dat, toch een leuk gesprek over, de verkiezingen, Amerika, agenda 2030 en Israël
Jammer helaas beiden niet op de hoogte van Q en Trust The Plan

 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan