Terug naar A = 432 hz instrument stemming (Truth about Solfegio) [Video]

Ik vind het mooier klinken, 432 Hz, zeker de echte klassieke stukken, die zijn daarin gecomponeerd...

 
Ik heb ooit ergens op een website gelezen hoe je je muziek op je pc heel simpel kan omzetten in 432HZ. Kan het nu alleen nergens meer vinden hoe je dit moet doen. Weet iemand misschien hoe dit moet?

 
Mike,

Ik snap het niet helemaal. Ik heb dat audacity nu gedownload. De youtube video is verwijderd.

Bij stap 3 staat: go to effect/change pitch and input these settings.

Onder het kopje "effect" kan ik helemaal niks aanklikken of veranderen. Ik heb er al wel een mp3 naartoe gesleept en als ik links bovenin op het nummer klik dan kan ik wel naar "frequentie instellen". Deze staat nu op 44100Hz. Moet ik deze dan gewoon veranderen in 432.186?

Is op deze manier dan alles wat je op de pc luistert automatisch 432 hz? Of moet je steeds elk nummer dat je luistert omzetten in deze 432? En als ik deze nummers nu op een cd brand om bijv in de auto te luisteren, staan ze dan op de cd ook in 432hz?

 
Het audiobestand openen, daarna naar 'Edit' (NL: Bewerken), 'Select' (NL: Selecteren) en 'All' (NL: Alles). Daarna heb je onder de button 'Effect' wel degelijk alle opties beschikbaar. Vul 432.000 in en het programma converteert de audio voor je naar deze frequentie.

Mike

 
Gelukt!

Maar nog een paar korte vraagjes: Moet ik nu al mijn muziek via dit programma gaan luisteren? Of staat mijn hele computer nu ingesteld op 432hz? Als ik bijv via youtube muziek luister, is dat nu ook 432hz?

Zou ook wel leuk zijn om eens naar 528hz te schakelen trouwens.

 
Nee, die instelling geldt niet voor je computer, je moet aparte files via Audacity omzetten. De YouTube-pagina waar deze thread mee begint verwijst naar enkele filmpjes waaruit blijkt dat Len Horowitz met zijn C = 528 Hz fout zit, omdat je dan uitkomt op een A van 444 Hz, nog hoger dan de 440 Hz die nu standaard is en die destijds door Goebbels werd gepromoot.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan