Syndroom van Gilbert

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tuna
  • Startdatum Startdatum

Tuna

New member
Na enkele bloedtesten blijkt dat ik het 'syndroom van Gilbert' heb. Volgens de arts is dit een volkomen onschuldige aandoening, en hoef ik me geen zorgen te maken.

Zijn hier meer mensen die dit hebben, of tips hebben omtrent voeding?

Ik voel me verder prima,en andere bloedwaarden waren in orde.

Overigens, in 1 jaar tijd is mijn cholesterol van 6 naar 5,2 gezakt. Dit is 'toevallig' sinds ik meer eieren eet, bak ik extra-virgin kokos en geen tarwebrood meer eet maar paar sneetjes rogge-desem ;-)

Een onschuldige aandoening? Geen zorgen maken? Dit is terugstroom van gal, die kan leiden tot geelzucht! Ik raad je per direct meerdere lever- en galreinigingen aan!

Mike

ik hoop dat ze nog op de stoel zit na dit bericht..........

heel vreemd dat dit wordt geconstateerd en als "geen zorgen maken" wordt afgedaan, terwijl jij als "niet-medici" iets heel anders concludeerd.

Ik zou me een hoedje schrikken.

Kan ze met de milde beginnen of meteen beter de grote reiniging doen?

ik vind het fenomenaal dat men naar jouw kennis luistert, dit aan neemt en merkt dat er lichamelijke verbeteringen (en geestelijke!) optreden.

De veranderingen die men ervaart maakt dat men het "gelooft", het is maar goed dat de meeste mensen op korte termijn verbetering ervaren...........

Heb je eigenlijk wel GEHOORD wat de dokter zei? ONSCHULDIGE aandoening. Alles is in orde dus niet zo miepen!

Heb je wel gelezen ikkedus? En wie miept er hier? Als dit soort forumpraat niet in je straatje past, dan is dit vast niet de plek waar je je thuis gaat voelen. Het hele forum staat er namelijk vol mee!

IkkeDus,

Is 'miepen' jouw favoriete woord? De enige die hier 'miept' ben jij zelf. Ik deel al meteen een officiele waarschuwing uit. Nog 1 zo'n post en ik 'miep' je zo van het forum af!

Mike

@IkkeDus wellicht is er wat met je ogen............. kan onschuldig zijn ;-)

Sorry hoor Mike, ik respecteer je mening en lees graag hier op forum, maar nu schiet je een beetje door.

Dit is idd een onschuldige aandoening en er is niks aan de hand:

Bij het syndroom van Gilbert is door een erfelijke afwijking aan het UGT1Al enzym de activiteit van dit enzym in de lever verminderd. Hierdoor is de hoeveelheid ongeconjugeerde bilirubine in het bloed verhoogd. Dit syndroom wordt autosomaal recessief overgeërfd, wat betekent dat beide ouders minimaal 1 allel voor het syndroom moeten hebben. De ernst van het syndroom kan wel sterk verschillen omdat er verschillende variaties in de genetische afwijking mogelijk zijn.

Op het moment dat het lichaam stress ervaart (lichamelijk dus) kan het bilirubine gehalte stijgen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij vasten of een flinke lichamelijke inspanning, maar ook bij een operatie of griep. Het bilirubinegehalte kan daarbij variëren tussen waarden van 17 en 90 μmol/l

Ik voel me de laatste maanden beter dan ooit, en bruis van de energie. Ik heb 6 weken geleden een bitterzout spoeling gedaan, en een scan van mijn onderbuik gehad. Lever/darmen/nieren waren allemaal in orde, en al mijn andere bloedwaarden zijn dik in orde. Dus ik ga ook niet een darm- en/of leverreiniging doen omdat jij dit zegt.

Dat is wel sarcastisch Mike :wink:

@Tuna, er is hier veel over de leverreiniging te vinden. Zorg dat je lever en galblaas in optimale conditie komen, dan gaat de gal maar 1 kant op en dat is naar beneden!

Ik HAD geel oogwit, nu niet meer. Mijn bilirubine was te hoog, en zoals hierboven al staat komt dat oa door fysieke inspanningen. En ja, ik sport veel, daar voel ik me fijn bij.

Dus zeg nooit dat je niet gewaarschuwd was. Al heb je wel al een bitterzout spoeling gedaan. En eet je door aanwijzingen hier al anders. Je vroeg: Zijn hier meer mensen die dit hebben, of tips hebben omtrent voeding?

Je kreeg een tip, maar blijkbaar niet wat je verwacht had.

Bilirubine (galkleurstof)

Bilirubine ontstaat in de lever bij de afbraak van rode bloedcellen. Door de bilirubine in galvloeistof heeft de ontlasting een donkerbruine kleur. Wanneer er onvoldoende galvloeistof (en dus bilirubine) in de dunne darm komt, krijgt de ontlasting de lichte en grauwe kleur van stopverf. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij een verstopping van de galwegen door een galsteen. Door de verminderde afvoer kan bilirubine gaan ophopen in het bloed. Dit veroorzaakt geelzucht: het geel zien van de huid en het oogwit.

Dus het advies van Mike aan jou was een welgemeend advies.

En denk eens goed na: Wat heeft die bitterzout spoeling voor jou gedaan! Je galkanaal of beter je galvloeistof de juiste kant uitgeduwd.

Verdween daarom ook je geel oogwit!

Jammer van jouw onbereidheid om werkelijk te leren en te helen. Uit jouw voorsteltopic maak ik op dat je teveel sport, teveel drinkt, teveel rookt, teveel zweet, niet goed eet, een droge huid en geel oogwit hebt. En jij voelt je goed? Je weet niet eens wat het is om je werkelijk goed te voelen, want je leeft op stimulatie! Maar alles is kits hoor, geen enkel probleem! :roll:

Mike

Ik ben zeker bereid om te leren en te helen, en ik neem advies ook ter harte. Maar ik vertrouw een arts meer dan een niet-medicus (ook al sta ik open voor alternatieve geneeswijzen). Als deze, en vele andere artsen zeggen dat alles in orde is.

@Amancy: mijn ontlasting is prima in orde, nooit rare kleur gezien/gehad.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.667
Nieuwste lid
Janinesee
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan