symptonen van spierreuma

Jokuh

New member
Hallo mensen,

Mijn naam is Jokuh. Ik ben > 2 jaar voor 80% raw (hiervoor vegetarisch). In april ben ik, voor een test, 100% raw gaan eten. Het was een geweldige ervaring. Maar:

van de ene dag op de andere kon ik niet meer mijn bed uitspringen/komen van de vreselijk scherpe pijnen in de spieren aan de achterkant van mijn dijenen, de spieren van mijn bovenarmen en mijn nekspieren. De hele ochtend schuifel ik als een oud vrouwtje door mijn huis, kan mijn voeten niet optillen, kan amper overeind komen. In de middag van 13.00u - 19.00u zijn de pijnen enorm verminderd. Kan ik gewoon door mijn huis lopen. De pijn is er nog wel, maar dragelijk. De dokter zegt dat het voor 99% zeker spierreuma is. Het vreemde is dat de waarden van mijn bloedbezinksel op 20 staat ipv 40 zoals bij spierreuma. Een groot ?? Heeft één van jullie hier ook ervaring mee of kent het vanuit zijn/haar omgeving? Wat kan ik doen (zonder prednison of andere vreselijke middelen in te nemen?)

Hoi Jokuh

Ik denk dat je dit maar eens moet gaan lezen .

http://home.kpn.nl/hindrikdejong/symptoom.htm

(hiervoor vegetarisch)kan gebrek aan B12 betekenen .

Hallo Jokuh,

Ik denk dat je je test als mislukt kunt beschouwen. Ik weet niet of je al eens iets hebt gelezen op dit forum, maar 100% rauw en of vegetarisch daar zijn de meeste helemaal klaar mee en/of nog bezig om ervan te herstellen. Het enige dat ik je kan aanraden op het gebied van van rauw is rauwe melk gaan drinken. Verder kun je hier lezen wat je nog meer kunt doen met je voeding.

Dag Jokuh,

Veel kans dat je verhouding tussen Omega-3 en Omega-6 door het raw food patroon totaal verstoord is.

Oorzaak : teveel inname van omega-6 ten opzichte van omega-3

gevolg : ontstekingsreactie

Wat doen ?

>Alle genetisch gemodificeerde granen meteen schrappen en overwegend Omega-3 rijke

voeding innemen (dus rauwe melk en boter van grasgevoerde koeien en o.a. wildwaterzalm

nemen)

> veel beestenbottenbouillions van grasgevoerde dieren maken => natuurlijke bron van

glucosamine

> ter bestrijding van de pijn : fytotherapie Atrimusan in combinatie Echinacea complex

druppels van Bonusan ( 3 maal daags van elk 30 tot 40 druppels)

> 2 maal daags magnesiumsuppletie (magnesiumcitraat van Solgar) in combinatie met

appeltje of sinaasappel : 1 's ochtends en de ander 1/2 uur voor het slapen gaan

> zuigtabletjes vitamine B12 innemen in het geval er hieraan een tekort is

Hallo Iedereen,

Wat geweldig dat jullie zo met me mee denken.

1. Ik heb geen tekort aan vitamine B12. Dus dat is goed.

2. Ik eet geen granen. Soms biologische quinoa

3. Ik eet veel groene groenten

4. Ik eet veel fruit en noten

5 Ik let er heel goed op dat de balans tussen Omega-6 en 3 in orde is omdat ik heb begrepen dat omega 6 juist ontstekingen in de hand helpt.

Mijn hele leven werd ik altijd ziek van het eten van vlees. Uiteindelijk heb ik 2x kanker gehad met zware bestralingen en chemo. Ben nu alweer 10 jaar hersteld. Toen ik vegetarisch ging eten betekende dit voor mij een toename van energie en me fantastisch voelen. Na 15 jaar voelde ik me steeds vermoeider en ging toen 2 jaar geleden over tot 80% rawfood. Ik voelde me geweldig en dat bleef zo. Zelfs tijdens mijn experiment 100% raw voor een maand, voelde ik me helder, vol energie, blij tot de pijn toesloeg!

Ik denk dat het voor mij in ieder geval nu not done is (ik zou me erg ongelukkig voelen en alles komt in mij in opstand) om rawfood de rug toe te keren. Maar ik ga wel serieus alle gestuurde links lezen om te zien wat ik ten gunste van mezelf kan gebruiken zonder rawfood op te hoeven geven.

Ik ga wel maandag meteen de door Vivianne aanbevolen pijnbestrijders gebruiken. Ik gebruik al een tijdje magnesiumolie dat ik aan de binnenkant van mijn armen en benen smeer. Al mijn vitaminen zijn gechecked en het enige dat wat laag is, is mijn ijzergehalte.

Héél, héél hartelijk bedankt voor jullie adviezen. Ik laat jullie weten hoe het verder loopt!

Groetjes,

Jokuh

Quote:
1. Ik heb geen tekort aan vitamine B12. Dus dat is goed.

Hoe weet je dat ? De waarde in je bloed bij het lab zegt helemaal niets over de waarde op weefsel nivau .

En aangezien je al 15 jaar geen vlees eet en dan met name rundvlees , is het heel aannemelijk dat je toch een te kort hebt .
Quote:
4. Ik eet veel fruit en noten

Noten zitten vol met fytinezuur en die helpen dus je vit en mineralen om zeep .

Fruit heeft geen toegevoegde waarde .

Jokuh, waarom vraag je geen advies op een 100% rauw forum als je absoluut geen vlees wilt eten. NIet dat je niet welkom bent, maar wij zijn hier een stel ethische vleeseters waar zoals ik al zei veel mensen aan het bijkomen zijn van de enorme voedingstekorten die we in die periode dat we vegetarisch en/of rauw waren hebben opgebouwd. Jij het hiervan ook alle symptomen, je hebt jezelf een voedingstekort gereinigd met al die afbrekende voeding, nu ben je je spieren aan het verteren, omdat er niet voldoende volledige eiwitten in de voedingspatroon zitten. Ziek van vlees was je door een zwakke spijsvertering. De weg terug is mogelijk, maar niet op een rauw vegetarisch voedingspatroon.

Hallo Tanja,

Wellicht heb je gelijk en past het forum (nog) niet bij mij. Ik was getriggerd door het waanzinnig goed artikel over suikerverslaving. Ik dacht dat mensen die zo'n goed artikel kunnen neerzetten (ik heb het op mijn facebook gezet met verwijzing naar jullie) mij misschien ook advies kunnen geven (in een veelheid van raadgevers komt iets tot stand!) En jullie hebben me weer nieuwe inzichten en adviezen gegeven. Hiervoor dank!

Groetjes,

Jokuh

Jokuh,

Ik hoop voor je dat je door het lezen van nog veel meer waanzinnig goede informatie waar dit forum bol van staat tot een gezonder inzicht zult komen en je lichaam datgene gaat geven waar het nu om schreeuwt.

Ik wens je veel leesplezier en wijsheid toe.

Tanja

Oh ja, stoppen met alle nachtschade is een tip die ik je nog mee wil geven, dit ivm pijnklachten. Hoe en waarom staat in dit boek geschreven.

http://www.nightshadefree.com/

Als je Engels niet zo goed is staat hier iets over van Mike op de site van Poekie http://www.voedingisgezondheid.nl/Nachtschade.html

Misschien ben ik wel te simpel, maar je bent jezelf aan het opeten. En zo te horen bevalt je dat niet. Wil je raw blijven, wat uiteraard mag, zoek dan bij gelijkgestemden je antwoorden. Wil je iets hebben aan onze inzichten en visie, ga dan als de wiedeweerga naar de slager voor botten en begin met het drinken van bottenbouillon! De rest komt later wel...

Hoi Jokuh, heb je je vitamine d-waarde laten testen?

Voor de uitslagen moet je idealiter in elk geval ergens in de comfortzone uitkomen van 100-250 nmol/l bij vitamine d-bloedresultaten.De Normaalwaarden 25(OH)D zouden zo moeten liggen:

deficiëntie.................. 0 - 12,5 nmol/l

onvoldoende............. 12,5 - 50 nmol/l

hypovitaminose D.... 50 - 100 nmol/l

voldoende...............100 - 250 nmol/l

Ik ben ook redelijk van de ene op de andere dag chronisch ziek geworden en ik kon niet meer mijn bed uit: had overal spierpijn, naast nog veel meer klachten overigens.

Zie hier hoe een arts de relatie tussen spieren en vitamine D ziet en wat hij aanraadt als minimum dosis per dag: deficientie of geen deficientie: &feature=player_embedded

Bij mij is een wakkere arts (de gemiddeld arts is in een diepe slaap verzonken) me gaan testen op de ziekte van lyme na een half jaar bij medici tegen een muur omhoog lopen.

Gelukkig kwam de lyme er bij mij gelijk uit, als enige van alles wat verder getest werd.

Ik zeg gelukkig omdat als de test negatief was geweest, dan was de kans nog groot dat het valsnegatief was.

Fybromyalgie-achtige klachten en nog zoveel meer klachten komen vaker voor bij de ziekte van lyme, maar ook bij andere infecties.

Ik was me overigens van geen enkele tekenbeetbesmetting o.i.d. bewust, maar dat is ook geen enkel criterium als het goed is voor het hebben van de ziekte van lyme in je lijf.

Ik was destijds toen ik ziek werd, in 2007, vegetarier overigens trouwens.

Nog een vraagje: heb je te lijden onder stress op het moment?

Dat was bij mij in 2007 zeker het geval en het heeft het laatste beetje wat ik bij te zetten had aan immuunsysteem onderuit gehaald.

Ik ben me op het moment aan het bezighouden met de relevantie van stikstof in het lichaam: dat is belangrijk voor het cardiovasculaire stelsel en ook spieren in het lichaam.

Om stikstof in je lichaam te kunnen maken hebben de endotheelcellen l-argenine nodig dat zit in zuivel en in vlees.

hi Lievergezond,

Ik heb mijn bloed laten testen (naast het testen op de spierreuma) en volgens de arts is het enige dat enigszins afwijkt mijn ijzergehalte. Hoeveel weet ik maandag pas als ik de testuitslagen kan komen halen. Verder is stress "ver van mijn bed"-show. Ik heb een rustig bestaan, geniet van mijn leven, mijn kind en kleinkind en het heerlijke eten. ;-) Al met al is het een vreemde zaak. Wat ik zo vreemd vind is de bijna pijnvrije window in de middag.

Ik wist niet dat ik op een forum terecht zou komen met vleesvoorstanders. Van mij mag het allemaal en wens ik jullie allemaal een zeer goede gezondheid toe. Maar, ondanks jullie goede intenties voel ik me niet echt welkom en beëindig ik mijn verdere bijdrage.

Nog bedankt voor de tips,

Groetjes,

Jokuh

Dit forum is er voor de informatie, iedereen is er welkom. Als ik jou was zou ik het gewoon blijven volgen, het kan geen kwaad om kennis te nemen van dingen die in dit forum aan de orde zijn. Het gaat om het vinden van voor jou zo gezond mogelijke voeding, niet om iets religieus waar je wel of niet bij "hoort".

Jokuh,mijn eerste reactie was ook dat vlees niet gezond was in mijn ogen en vegetarisch beter..als je hier voor het eerst komt klinkt het allemaal heel tegenstrijdig met wat je tot dan toe geleerd hebt.Maar naarmate ik meer las raakte ik toch wel steeds meer overtuigd van dat dit wel een goede manier is..hier lees ik antwoorden op vragen die ik al heel lang heb maar waar ik nooit antwoord op kreeg..ik zou je ook aanraadden om inieder geval mee te blijven lezen.

Wie geen vlees eet van een dier, eet uiteindelijk zijn eigen vlees...

Je geschiedenis met kanker en je onvermogen om vlees te eten duidt op een maagzuurtekort. Je valt in dezelfde valkuil als Andreas Moritz, die ook een gebrek aan maagzuur had en hetzelfde vermijdingsgedrag vertoonde en dierlijke eiwitten zelfs 'gifstoffen' noemde. Uiteindelijk is Moritz bezweken aan een schimmelinfectie rond zijn hart.

Bedenk dat alle levende organismes, incl. micro-organismes levende eiwitten zijn, dus schimmels ook. Ook wij mensen zijn levende eiwitten en deze eiwitten moeten dagelijks worden aangevuld. Dit gebeurt niet op basis van jouw voedingspatroon en nu vreet jouw lichaam je spiermassa aan om toch te kunnen voldoen aan zijn eiwitbehoefte. Jouw ijzertekort wijst ook op een zwakte van je huidige voeding, omdat heemijzer (ijzer uit bloed) de beste bron van ijzer is.

Maagzuur is van cruciaal belang voor de eiwitvertering en vormt daamee dus ook een verdedigingslinie tegen schimmels, want die lossen op in voldoende maagzuur. Wat jij gemeen hebt met Moritz is dat je een 'verplichte vegetarier' bent. je hebt vrijwel zeker zwakke bijnieren en de kanker was al een ernstige waarschuwing, die je helaas verkeerd hebt geinterpreteerd. Ik weet niet of je nog meeleest, maar anders dient dit als waarschuwing voor anderen die dit wel lezen!

Mike

Gerard, lief bedoelt, ik maak me ook zorgen over Jokuh, maar als ze wil, kan ze geholpen worden, zo niet hoeven we het haar niet achterna te dragen lijkt mij.

Het zou jammer zijn als ze de laatste berichten niet meer leest. Uiteraard is ze geheel vrij in haar keuze.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.553
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan