Sprookjes bestaan niet

naief

New member
Het topic waar even deze discussie ontstond is al weer vrolijk verder gewandeld. Maar gister lekker bij iemand aan de thee gezeten en toen kwamen deze vragen weer terug.
Quote:
Interessant Thijs. Wat weet jij van kabouters en elfen?

Niets. Maar ik vermoed dat zij gecreëerd werden door Europese sjamanen, vergelijkbaar met tulpa´s in de Tibetaanse traditie. Van de Tibetanen weten we dat het mogelijk is om zaken in de fysieke werkelijkheid te creëren via een sterke gedachte / intentie / verbeelding. Zulksoort sjamanen hebben we in Europa eigenlijk niet meer, dus ik denk dat hun creaties - kleine levende wezentjes - er ook niet meer zijn.



Even googlen leverde deze leuke link op: http://www.dailymotion.com/video/xl69lz_ijslanders-geloven-echt-in-elfen-en-trollen_news

Ziet iemand van jullie ze wel eens lopen? En wat huist er nog meer?

Voor wie dit een flauw topic vind, mag het negeren.

 
Gniffies en trollen

Ik geloof in Gniffies.

Het is heerlijk om je fantasie te laten werken en er in willen geloven.

Lijkt me ook wel heel gezond, beter dan piekeren.

 
Haha, nou ik heb nog nooit elfen en kabouters echt rond zien lopen :)

Volgens dit paranormaal begaafd meisje bestaan elfen niet maar engelen daarentegen bestaan volgens haar wel.

&feature=player_embedded

Zij ziet naast engelen ook aura's en is helderziend. Zelf kan ik aura's ook beginnen te zien als ik 20 minuten zen-meditatie doe dus voor mij is het in elk geval geen onzin wat zij verteld. Uitgelegd in hersengolven doet mediteren je hersengolven vertragen waardoor je meer open voor de paranormale wereld staat en jonge kinderen produceren zeer langzame hersengolven dus die staan dichter bij de paranormale dan de meeste volwassenen.

Gezondheid,

 
Sprookjes zijn springlevend in ons (collectieve) bewustzijn en zijn krachtig als het gaat om de boodschap die ze feitelijk verkondigen: dit werkt via symboliek.

Sprookjes stomen kinderen klaar voor de ontberingen die een mensenleven zoal in petto kan hebben.

Een mooi boek hierover: Women Who Run With the Wolves: Myths and Stories of The Wild Woman Archetype (het is ook naar het Nederlands vertaald) en het boek is geschreven door Clarissa Pinkola Estes http://en.wikipedia.org/wiki/Clarissa_Pinkola_Est%C3%A9s

Daarin staat dit citaat te lezen: ''If you have never been called a defiant, incorrigible, impossible woman… have faith… there is yet time."

 
www.demnia.nl Hier hang ik dagelijks de elf uit!

Daarnaast geloof ik wel in natuurenergieeen die je kan bestempelen als dwerg, kabouter, pixie of elf. Toch mag de huiselijk die schoonmaakt hier wel zijn intrek nemen, is tot op heden niet gebeurd....

 
Quote:
Zucht... Moet echt niet gekker worden hier..



Eigenlijk ben ik ook helemaal niet van dit soort fratsen.

Maar die verrekte Maya's met hun kalender hebben zitten knoeien aan mijn bewustzijn. Vorig jaar had ik nog dwangverpleging voor mezelf geregeld. Nu kan ik niet anders dan accepteren dat dit soort dingen er allemaal zijn. Alleen, ik zie het niet, ik voel het niet, ik snap het niet. Dus iedereen die uit eigen ervaring of 1e hand er wat meer over kwijt wil, graag. Ik weet dat er vast zat sites over zijn, maar ik hoor het liever van iemand die ze niet ziet vliegen

 
Je hebt dat stukje van mij gelezen bij de trol? Volgens mij wel.

Ik heb het rechtstreeks van Neil Kramer, die heeft vorig jaar een mooi boek geschreven over dit hele proces: the unfoldment. Wat mij betreft werkt hij heel zorgvuldig, luister eens naar een van zijn interviews. Het gaat altijd wel weer over iets anders. Hij kent de geschiedenis van de druiden en hoe ze ondergronds moesten, hij weet een en ander over graancirkels, geschiedenis van filosofie, de vergevorderde politiestaat en de valkuil van New Age. Wat jij noemt zit volgens mij ook bij de Arabieren, in ieder geval in hun verhalen. Witte magie. Het geheim zit altijd in onszelf, de eerste stap is verbeelding, en concentratie.

 
Ja Thijs dat stuk had ik gelezen en ik hoopte al dat jij op dit topic zou reageren. En als ik het goed begrijp, als iemand anders (met die gaves)een kabouter of trol of elf verbeeld, dan kun jij ze zien. Tenminste als ik het met de info van gezondheid combineer, als je hersengolven laag genoeg zijn. Concentratie is dan niet nodig.

Klopt het zo een beetje?

En als die persoon met die gaves weg is en de trol/ ... wordt niet onderhouden of bestreden door iemand anders met die gaves dan blijven ze?

En wat is de connectie tussen elfen en trollen?

 
Ik denk zelf dat de schepper voortdurend in de buurt moet blijven, dat ze anders verdwijnen, ze krijgen een stukje van het bewustzijn van de schepper. Maar ik weet het niet echt. Kramer laat dat eigenlijk in het midden, maar filosofeert hier wel over verder.

Ik heb wel gehoord dat de Romeinen in Anglesey en ook Schotland nooit helemaal voet aan de grond hebben gekregen dus wie weet.

Het is in ieder geval niet zo maar verzonnen. Kramer is jarenlang lid geweest van organisaties die de 'esoteric mysteries' bestuderen. De eerste stap van initiatie is discipline en balans, voordat je uberhaupt iets leert moet je van binnen helemaal schoon zijn, en de hele materiële wil afleggen. Dat duurt volgens hem minstens 7 jaar.

Dan leer je technieken om gecontroleerd contact te leggen met een soort van 'askashic records', een veld van intelligentie.

Reken maar dat de Maya's daar ook contact mee hadden, en informatie haalden over de stand van planeten, andere dimensies, en het doel van het leven op aarde.

Ik denk dat je uiteindelijk kunt leren sterker te zijn dan materie, en ook dat de mensheid pakweg 8000 jaar terug hier verder mee was. Of bepaalde mensen dit nu nog steeds kunnen weet ik niet, ook niet de verschillen tussen die wezentjes.

Over magie heb je ook het boek Mysteries van Tibet van Alexandra Neel, ze beschrijft precies wat je zegt: dat anderen haar schepsel ook zagen.

De boeken van Carlos Castaneda worden gebracht als fictie, maar mensen die er wat vanaf weten zeggen dat het 2e, 3e en 4e boek veel non-fictie bevat. Op een gegeven moment verschijnt er een eekhoorn in zijn hand.. een tulpa? Ik moet het allemaal nog lezen, dus voorlopig heb ik nog veel te doen. Ik zou het niet zien als een gave; het is en was een complete discipline, dat denk ik.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.135
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan